Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kutnohorskou rallye vyhrála Nikol Macháčková

Už po třinácté si dali dostaveníčko v Kutné Hoře majitelé čtyřiceti předválečných automobilů na Veteran rallye Kutná Hora. Pravda seznam účastníků byl prakticky, až na jednu dvě výjimky stejný jako vloni, ale na historické automobily z let 1908 až 1937 se člověk vždy rád podívá.

Také koncept akce se od prvního ročníku nemění. V sobotu jsou dvě jízdy pravidelnosti do vrchu na Kaňk. Po nich následuje spanilá jízda po okolí, letos vedla do Čáslavi a zpět, a v neděli jsou na programu další dvě jízdy na Kaňk.


Jako výsledek se počítá součet rozdílů časů mezi první jízdou a ostatními (v sekundách na jedno desetinné místo). Při shodě rozhoduje o pořadí starší rok výroby, a pokud jsou stejné, rozhoduje nižší startovní číslo.



Letos si nejlépe vedle Nikol Macháčková s vozech Cadillac Victoria, často uváděný jako La Salle (oboje je správné). Ve čtyřech jízdách činil rozdíl pouze sedm desetin sekundy. V porovnání tří jízd se odchýlila jen o 0,1 s.


Její sestra Marcela zůstala věrná vozu Laurin Klement Škoda, který rovněž renovoval kdysi jejich tatínek – „všeuměl“ Václav Macháček. Díky jeho pečlivosti můžeme dnes obdivovat krásu těchto strojů. A není pochyb, že měl z úspěchu dcery Nikol radost, když ji sledoval bohužel už jen shora.



Druhý skončil Miroslav Záruba s Peugeotem 201 z roku 1929 (0,9) a třetí Zdeněk Češpiva st s Tatrou 30, rok výroby 1930 (1,0).



Nejstarší periodu zastupovaly automobily Buick 10 Roadster (1908), dále De Dion Bouton (1911) a dva Fordy T (1914). Naopak luxusní kategorii prezentovaly mj. Auburn 8-90 (1929) s řadovým čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 90 k. V Evropě se dochovaly pouze dva automobily s touto karosérii. Také tento skvost má na svědomí Václav Macháček.



Za zmínku stojí krásný Wanderer W40 karosovaný v roce 1936 ve slavné karosárně Glasser v Drážďanech. Vůz pohání šestiválec objemu 1950 cm³ s výkonem 40 k. Na sto kilometrů spotřebuje kolem třinácti litrů benzinu. V letech 1936 až 1938 bylo vyrobeno 3975 kusů modelu W40 včetně 723 kabrioletů.




Doslova a do písmene je unikátní byla Lagonda de Ville 12 z roku 1939. Modelů s prodlouženým rozvorem bylo totiž vyrobeno pouhých deset. Vůz zakoupil Wilburg Gann, vnuk Alana P.Googa, který v roce 1935 převzal vedení automobilky Lagonda. Mimochodem vůz ji vlastnila deset let pruská hraběnka. Lagonda je stále v originálním stavu, před třiceti roky byl pouze opraven lak. Vůz pohání vidlicový dvanáctiválec 4,4 litru se čtyřmi karburátory o výkonu 180 k při 5500 otáčkách za minutu a dosahuje rychlosti 170 km/h. Na sto kilometrů spotřebuje 30 až 35 litrů benzinu





JL 24.8.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar