Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Křivonoska oslavila 50. narozeniny

Jubilejní 50. Rallye Křivonoska se měla jet v tradičním květnovém termínu, ale vzhledem k situaci byli pořadatelé nuceni přeložit akci na září. A máme dojem, že se uskutečnila v hodině dvanácté. Na rozdíl od jiných akcí se nebáli a soutěž odjeli tak, jak ji měli vymyšlenou. Díky Pavle Hartle a Tvým kolegům.

Do kempu Křivonoska se sjeli prakticky všichni přihlášení až na pár vyjímek, jen diváků přišlo méně než bývá v květnu. Trať tentokrát nelemovala žlutá pole řepky, ale spíš hnědá zoraná. Ale na trati diváci nechyběli, je vidět, že Jižní Čechy veteránům přejí.
Z Křivonosky se jelo tentokrát přes Hlubokou do Českých Budějovic, kde zaparkovaly po obvodu takřka celého náměstí. Po pause se jelo směr Zaliny, Zvíkov, Lišov, Dunajovice, Lomnice nad Lužnicí, Mazelov, Ševětín Hosín do cíle v Hluboké.


S nejstarším automobilem Autocar M8 Toneau z roku 1902 vyjel na trať pan Jiří Hořic , druhým nejstarším byl čtyřlitrový Renault IV pana Michala Pomahače z roku 1905, když Franz Hofer z Rakouska svůj Oldsmobile pouze vystavil v kempu a pak o přestávce v Českých Budějovicích. Moc kilometrů neujel ani pan profesor Jan Pirk s malým Peugeotem Bébe z roku 1913. Po přestávce se z jihočeských silnic vytratil bohužel i obrovitý American La France rakouského majitele Wolfganga Haitzera (1917). To byla velká škoda, protože vidět tohle závodní monstrum, postavené z hasičského speciálu, je vždy velký zážitek.


Ke Křivonosce vždy patřilo neodmyslitelně několik krásných hasičských automobilů s plnou polní. Objevila se pouze Praga L od SDH Trhové Sviny, druhá pragovka byla vystavena jen o přestávce, neboť musela asistovat na svatbě jednoho z jejich kamarádů.


Škoda, že několik majitelů historických automobilů pojala akci po svém a s dodržením tratě si nedělalo starosti. Takové jednání mi přijde vůči pořadatelům i divákům neseriózní a své automobily nevystavily ani v Českých Budějovicích. Nechápeme, proč se vůbec přihlašují a zabírají místo případným dalším zájemcům.


Mezi účastníky bylo i několik veteránských nadšenců, kteří absolvovali v roce 1970 nultý ročník. Byli to Jan Med s Laurin Klement Jan Soukup s Aero 500, Josef Novák s MG, Pavel Zeman s Aero a Jiří Plza s Mercedesem Benz.


Úchvatná je vždy i přehlídka motocyklů mnoha světových, dnes zaniklých, značek. A to nejen českých majitelů, ale také z Rakouska nebo Německa. Tolik nádherných strojů z předválečné doby neuvidíte snad na žádné jiné akci u nás. Samozřejmě nemohl chybět pan Petr Hošťálek se strojem Laurin Klement T.B z roku 1901. O šest let mladší bylo Torpedo rakouského nadšence Karla Hofstadlera.


Krásný pohled byl na tři Böhmerlandy, jejichž bublající zvuk byl slyšet už zdaleka. Nechyběla ani paní Libuška Šulcová se sajdkou BSA E28, které „kryl záda“ její syn Vladimír Šulc se stejným strojem.



Padesátý ročník Křivonosky se vydařil po všech stránkách. Doufejme, že příští rok se naše nejstarší veteránská akce, a jedna z nejkrásnějších pro ty nejstarší stroje, pojede opět v tradičním květnovém termínu. Už se těšíme, a nejen my.



J.Lasík 21.9.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar