Kolínska trojčata po modernizaci
Francouzská dvojčata a japonská Toyota, nebo také kolínská trojčata, byla uvedena na trh červnu 2005, a tak byl nejvyšší čas přijít s lehčím faceliftem. Zachovávají si své přednosti, které jí přinesly úspěch – kompaktní, atraktivní tvar, dobrou jízdní stabilitu, bezpečnost a vysokou úroveň kvality
Zatímco oba francouzské vozy jsou prakticjy, až na pár vyjímek, stejná, tak Toyota Aygo se trochu odlišovala už v první generaci. Japonci zatím novinku blíže nespecifikovali a svoji novinku představí na autosalonu v Boloni začátkem prosince. Faceliftované modely si zachovávají přednosti, které jim přinesly úspěch, tzn. svůj kompaktní, atraktivní a hravý tvar, dobrou jízdní stabilitu, bezpečnost a vysokou úroveň kvality.
Kompaktní hatchback získal díky své nové přední části na dynamice. Nový a objemnější nárazník zaoblenějších přináší sílu a robustnost s nádechem elegance. Chromovaná lišta, součástí druhé úrovně výbavy, podtrhuje energický a moderní styl. Dynamičtější koncepci zvýrazňuje nový styl ozdobných disků kol s nápadnějšími a propracovanějšími tvary. Registrační značka je umístěna ve spodní části nárazníku a otvor sání – jeho lem a mřížka, mají novou podobu. Do nového objemu nárazníku je zakomponováno boční žebrování s mřížkou a dvojitou dekorační lištou.
Charakteristický profil modelu 107 získává s novým předním nárazníkem dynamičtější rysy. Temperament, který je tomuto vozu vlastní, podporují i nové kryty kol 14“ Cordouan se sedmi paprsky. Pětidveřová verze se zadními dveřmi dokonale integrovanými až k zadním vertikálním světlům je stále stejně zajímavá a originální.
Obě verze, třídveřová i pětidveřová, sdílí stejný originální vzhled zádi, daný skleněným oknem, které je navržené tak, aby bylo co možná největší, a tvoří celé zadní výklopné dveře.
Jednoduchý a funkční interiér byl vybaven a uspořádán s velkou dávkou originality – sedačky s integrovanými opěrkami hlavy, oranžově podsvícený centrální ovladač topení/větrání (nebo klimatizace) ve tvaru válce s novou moderní serigrafií, sdružený přístroj s jediným ukazatelem, na kterém figuruje otáčkoměr.
Vedle dvou nových látkových potahů se v některých zemích objeví třetí verze výbavy s čalouněním v kůži a látce Alcantara. V této verzi zákazník nalezne i volant a hlavici řadicí páky v kůži a lesklé černé lišty počítadla ujetých kilometrů, otáčkoměru, větráků na palubní desce a kliky dveří a také klimatizaci, litá kola a audio systém s přehrávačem CD.
Nový čitelnější a modernější vzhled získaly i ovladače pod středovou konzolou. A konečně je v nové verzi i lepší přístup do zavazadlového prostoru díky větší pohyblivosti zadního plata. Přes své malé rozměry nabízí prostor pro čtyři cestující a objem zavazadlového prostoru 199 l do výšky opěradel sedadel a 139 l pod výklopný kryt. Koncepce zadního krytu umožňuje lepší přístup do zavazadlového prostoru a hlavně lze využít celých 477 mm mezi prahem a opěradly zadních sedadel. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší na 751l a prodlouží na 1093 mm.
Vozy jsou díky své délce 3,43 m, šířce 1,63 m a výšce 1,47 m kompaktním a ve městě velice hbitým vozem. Vozy nabízejí čtyři místa k sezení a vnitřní prostor, který je s ohledem na jeho vnější rozměry skutečně jeho silnou stránkou.
Dynamické chování je příjemné ve městě jako na silnici. Podvozek mu zajišťuje dobré jízdní vlastnosti a účinně přispívá k aktivní bezpečnosti. Ostatní bezpečnostní prvky jsou na nejvyšší úrovni. Přední kotoučové, vzduchem chlazené brzdy, ABS, EBD, CSC (systém stabilizující dráhu vozidla při brždění v zatáčce) a airbagy řidiče i spolujezdce jsou součástí sériové výbavy od první úrovně výbavy.
Pro vozy jsou připraveny dvě pohonné jednotky ve spojení s manuální převodovkou (1.0i, 1.4 HDi) nebo pětistupňovou pilotovanou manuální převodovkou SensoDrive (1.0i), což je v tomto segmentu výjimečné.
Pohonné jednotky
Pozn : Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Kromě přitažlivé pořizovací ceny nabízí typ C1 také nízké provozní náklady, a to díky nízké spotřebě, optimalizovaným nákladům na údržbu (u naftového motoru je frekvence údržby stanovena na 30 000 km) a řešení otázky nárazů při malé rychlosti, jehož cílem je ochrana dílů a zkrácení oprav na nezbytně nutnou dobu.
V rámci úprav se pozornost zaměřila na odhlučnění interiéru vozu a omezení vibrací, což patří k hlavním faktorům podílejícím se na komfortu cestujících. Izolační materiály přidané do výplní u zadních pevných okének třídveřových verzích a nová koncepce zadního krytu lépe izolují zadní část vozu.
JL, 6.11.2008
Kompaktní hatchback získal díky své nové přední části na dynamice. Nový a objemnější nárazník zaoblenějších přináší sílu a robustnost s nádechem elegance. Chromovaná lišta, součástí druhé úrovně výbavy, podtrhuje energický a moderní styl. Dynamičtější koncepci zvýrazňuje nový styl ozdobných disků kol s nápadnějšími a propracovanějšími tvary. Registrační značka je umístěna ve spodní části nárazníku a otvor sání – jeho lem a mřížka, mají novou podobu. Do nového objemu nárazníku je zakomponováno boční žebrování s mřížkou a dvojitou dekorační lištou.
Charakteristický profil modelu 107 získává s novým předním nárazníkem dynamičtější rysy. Temperament, který je tomuto vozu vlastní, podporují i nové kryty kol 14“ Cordouan se sedmi paprsky. Pětidveřová verze se zadními dveřmi dokonale integrovanými až k zadním vertikálním světlům je stále stejně zajímavá a originální.
Obě verze, třídveřová i pětidveřová, sdílí stejný originální vzhled zádi, daný skleněným oknem, které je navržené tak, aby bylo co možná největší, a tvoří celé zadní výklopné dveře.
Jednoduchý a funkční interiér byl vybaven a uspořádán s velkou dávkou originality – sedačky s integrovanými opěrkami hlavy, oranžově podsvícený centrální ovladač topení/větrání (nebo klimatizace) ve tvaru válce s novou moderní serigrafií, sdružený přístroj s jediným ukazatelem, na kterém figuruje otáčkoměr.
Vedle dvou nových látkových potahů se v některých zemích objeví třetí verze výbavy s čalouněním v kůži a látce Alcantara. V této verzi zákazník nalezne i volant a hlavici řadicí páky v kůži a lesklé černé lišty počítadla ujetých kilometrů, otáčkoměru, větráků na palubní desce a kliky dveří a také klimatizaci, litá kola a audio systém s přehrávačem CD.
Nový čitelnější a modernější vzhled získaly i ovladače pod středovou konzolou. A konečně je v nové verzi i lepší přístup do zavazadlového prostoru díky větší pohyblivosti zadního plata. Přes své malé rozměry nabízí prostor pro čtyři cestující a objem zavazadlového prostoru 199 l do výšky opěradel sedadel a 139 l pod výklopný kryt. Koncepce zadního krytu umožňuje lepší přístup do zavazadlového prostoru a hlavně lze využít celých 477 mm mezi prahem a opěradly zadních sedadel. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší na 751l a prodlouží na 1093 mm.
Vozy jsou díky své délce 3,43 m, šířce 1,63 m a výšce 1,47 m kompaktním a ve městě velice hbitým vozem. Vozy nabízejí čtyři místa k sezení a vnitřní prostor, který je s ohledem na jeho vnější rozměry skutečně jeho silnou stránkou.
Dynamické chování je příjemné ve městě jako na silnici. Podvozek mu zajišťuje dobré jízdní vlastnosti a účinně přispívá k aktivní bezpečnosti. Ostatní bezpečnostní prvky jsou na nejvyšší úrovni. Přední kotoučové, vzduchem chlazené brzdy, ABS, EBD, CSC (systém stabilizující dráhu vozidla při brždění v zatáčce) a airbagy řidiče i spolujezdce jsou součástí sériové výbavy od první úrovně výbavy.
Pro vozy jsou připraveny dvě pohonné jednotky ve spojení s manuální převodovkou (1.0i, 1.4 HDi) nebo pětistupňovou pilotovanou manuální převodovkou SensoDrive (1.0i), což je v tomto segmentu výjimečné.
Pohonné jednotky
| Typ | 1.0i | 1.4 HDI |
| Počet válců | 3 | 4 |
| Výkon | 50(68)/6000 | 40(55)/4000 |
| Toč.moment | 93/3600 | 130/1750 |
| Spotřeba | 5,5/3,9/4,5 | 5,3/3,4/4,1 |
Pozn : Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Kromě přitažlivé pořizovací ceny nabízí typ C1 také nízké provozní náklady, a to díky nízké spotřebě, optimalizovaným nákladům na údržbu (u naftového motoru je frekvence údržby stanovena na 30 000 km) a řešení otázky nárazů při malé rychlosti, jehož cílem je ochrana dílů a zkrácení oprav na nezbytně nutnou dobu.
V rámci úprav se pozornost zaměřila na odhlučnění interiéru vozu a omezení vibrací, což patří k hlavním faktorům podílejícím se na komfortu cestujících. Izolační materiály přidané do výplní u zadních pevných okének třídveřových verzích a nová koncepce zadního krytu lépe izolují zadní část vozu.
JL, 6.11.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















