Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Klánovice patřily Memoriálu R.Utěšila

O víkendu se uskutečnil v Klánovicích Memoriál Rudolfa Utěšila, který vlastně navazuje na akci Kolem Vidrholce. Jel se už čtvrtý ročník, my dorazili poprvé a musíme přiznat, že jsme tak velkou akci nečekali.

Tento víkend byl bohatý na veteránské akce. Ústecká veteran rallye, Okolo Elišky, Slánský okruh a Klánovice. Po zvážení všech pro a proti jsme zvolili memoriál. A udělali jsme asi dobře. Tak třeba Slánky okruh nás už jen kvůli tomu, že na trase je několik bodů, které musí účastníci projet a je jedno kdy a jakým směrem. To nás neláká, rádi fotografujeme veterány v pohybu. S důvodem, proč tomu tak je, jsme se ještě nikdy nesetkali. „Byla to jedna z podmínek Policie ČR, aby se netvořily zácpy. Paradoxně se nám opatření osvědčilo, tvoří se tak menší zácpy a vozidla se dokonce míjejí v protisměru,“ říká Martin Nyč, jeden z organizátorů.



Vraťme se k memoriálu Rudolfa Utěšila, který přilákal ke klánovickému kostelíčku 134 Vozidel. Motocykly byla zastoupeny třiceti stroji, automobily pak stovkou, při čemž tři desítky pocházely z let 1910 až…Jedno registrované vozítko bylo šlapací.



Nejstarším automobilem byl Hudson 20 Touring pana Jiřího Kalisty, kterému opět, jako prakticky na všech ostatních akcích, dělá spolujezdce jeho vnuk Zdeněk Zpěvák. Druhým nejstarším automobilem byl Dodge Brothers z roku 1924. Pozornost budily dva automobily Praga Alfa, jeden z roku 1928, druhý ročník 1931. Společnost jim dělalo několik pěkných tatrovek a aerovek nebo Tatra 87 z roku 1941. Automobily značky Nash nebývají u nás příliš časté, memoriálu se zúčastnil model 1070, vyrobený před devadesáti roky.



Z poválečných automobilů zaujaly tři ameriky – Oldsmobile Club Coupe, Cadillac de Ville nebo Pontiac Boneville, dále Jaguar 420 (1967) a pochopitelně Jaguar E-type nebo šestiválcový Alvis.
Po dopolední výstavě následovala čtyřiceti kilometrů dlouhá vyjížďka po okolí., Část účastníků jela jedním směrem, druzí opačným. Na trase je čekalo plnění několika úkolů. Asi nejzajímavější byl úkol v prostranství zámku Škvorec. Řidič musel zacouvat na střed „do garáže“. Pro majitele velkých automobilů docela slušný oříšek. Historii takřka neznámého zámku přiblížíme v dalším článku.




Škoda jen, že asi jen polovina automobilů a motocyklů vyrazila na zmíněnou orientační jízdu, zbytek jejich majitelů odjel domů.




Nejmenší počet trestných bodů nasbíral Luboš Renner s Mercedesem Benz (24), za ním skončil Jaroslav Prášek, rovněž s MB a třetí Petr Humhal s Pragou Alfa.




Memoriál Rudolfa Utěšila se nám líbil, jde o další pohodovou akci jako třeba Veteráni pod zámkem. Jen prostor kolem kostelíka začíná být při velkém zájmu veteránistů trochu stísněný.





JL 18.7.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar