Kia vystavuje ve Frankfurtu pět novinek
Na 63. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem prezentuje Kia Motors poprvé model Venga. První česká Kia je k vidění v pěti verzích ve vlastní „Venga – zóně“. Kompaktní Venga je však jen jednou z mnoha premiér, které Kia letos na IAA představí.
Kromě ní Kia vystavuje modernizovaný cee´d, nové Sorento a první modely nové „zelené“ řady s logem „Eco Dynamics“, mezi nimi v evropském debutu např. sedan Kia Forte LPI Hybrid .
Kia Venga
Venga, která byla navržena a vyvíjena v Evropě a začne se letos vyrábět v severomoravských Nošovicích, navazuje na koncept No. 3, představený v březnu na ženevském autosalonu. Novinka segmentu malých vozidel je určena výlučně pro evropské trhy. Na svou třídu vykazuje nezvykle dlouhý rozvor náprav (2620 mm). Pokud přičteme ještě výšku 1600 mm a důmyslné uspořádání konstrukčních prvků, zjistíme, že nabízí tolik vnitřního prostoru, který můžeme běžně najít pouze u mnohem větších automobilů.
Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60/40, dají se posunout a sklopit, čímž vznikne velkorysý zavazadlový prostor s rovnou ložnou plochou. Dle provedení je pak k dispozici panoramatická střecha včetně elektricky posuvného střešního okna. Kia Venga bude v nabídce s benzinovými i vznětovými motory o výkonu od 75 do 128 k. Všechny motory budou dostupné včetně systému ISG a vyhoví emisním normám Euro 5.
Kia cee´d
V Evropě nejprodávanější model Kia prošel pod vedením hlavního designéra, Petera Schreyera, rozsáhlou změnou vnějšího vzhledu. Nejmarkantnějším zásahem je nová mřížka chladiče na přední masce, která je současně jednotícím a na první pohled rozpoznatelným prvkem nových modelů značky Kia. Rozsáhlé změny v exteriéru potkaly dvě ze tří karosářských variant řady cee´d, a sice pětidveřový hatchback a kombi cee´d Sporty Wagon. Třídveřový pro_cee´d zůstal vně beze změny, nicméně co se týče interiéru a techniky, dočkal se stejných inovací jako jeho sesterské modely.
Oblíbený cee’d prošel technickými inovacemi v podobě technologie ISG (Idle Stop & Go), kterou lze zvolit pro benzinový a poprvé také pro dieselový motor. Novinkou je asistent při rozjíždění do kopce (HAC) a projektorové světlomety. Došlo také k redukci spotřeby, která v průměru klesla o pět procent u všech modelů. Rovněž se podařilo snížit i úroveň škodlivin. Turbodiesel 1.6 CRDi/90 k, u kterého je úroveň škodlivin nejnižší, vykazuje emise CO2 pouze 110g/km.
Kia Sorento
Nové, až sedmimístné Sorento poutá na první pohled moderním výrazným designem, který podtrhuje sílu a dynamiku. Je delší a nižší než předchůdce a nese si nové charakteristické DNA v podobě dravé masky s mřížkou chladiče. Je dlouhé 4685 a s koeficientem odporu vzduchu 0,38 oproti 0,425 u předcházejícího modelu podstatně dynamičtější.
Předpokládá se, že nejžádanějším motorem bude nový turbodiesel 2.2 o výkonu až 197 k a s točivým momentem 421 Nm. V nabídce bude standardně se šestistupňovou manuální nebo volitelně s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.
Jízdní vlastnosti byly naladěny ve prospěch jízdy po silnici, ale bez nepříznivého dopadu na jízdní vlastnosti v terénu. Sorento bude dostupné s řadou nejnovějších technologií jako jsou xenonové světlomety, systém udržování světlé výšky, podpůrné systémy DBC (Downhill Brake Control) a HAC (Hill-start Assist Control), inteligentní systém volby pohonu TOD (Torque On Demand), odemykání a startování bez klíčku, couvací kamera, zabudovaná navigace či panoramatické střešní okno.
První modely „Eco Dynamics“
Evropskou premiéru slaví na IAA nové označení Eco Dynamics Jedná se o automobily se systémem ISG (Idle Stop & Go), ukazatelem řazení převodového stupně a novými pneumatikami Michelin se sníženým valivým odporem.
V budoucnu budou obsahovat další výbavu a technologie s příznivým vlivem na snížení úrovně emisí, jako např. spoilerem ke zlepšení aerodynamiky, pohonem s užitím alternativních paliv, převodovkou s optimalizovanými převody, hybridními pohony, elektromotory či motory poháněnými palivovými články.
Kia představí tři nové modely: Forte LPI Hybrid, cee´d Hybrid a Sorento Hybrid.
Evropská premiéra Kia Forte LPI Hybrid
Svůj debut před evropským publikem slaví první komerční hybridní elektromobil Kia v podobě modelu Forte LPI Hybrid, do jehož vývoje Kia investovala během 25 měsíců přibližně 180 milionů amerických dolarů.
Vzhledem k výkonovým parametrům v kombinaci s nízkou spotřebou paliva (5,6 l/ 100 km) je model Forte LPI Hybrid odpovědí na poptávku zákazníků po ekologických automobilech. Ačkoli se Forte v Evropě nenabízí, Kia plánuje, že v příštím roce absolvuje se 36 exempláři celoevropský fleetový test. Vozy budou poskytnuty na testování médiím a dle získaných poznatků se bude zvažovat hospodářské využití této technologie v širším rámci.
Forte LPI Hybrid, který je v Koreji již v prodeji pohání benzinový čytřválec 1.6 o výkonu 114 k se speciální převodovkou s plynulou změnou převodového poměru (CVT) a hybridním systémem skládajícím se z elektromotoru, systému rekuperace brzdné energie, měniče napětí a 180 Voltové lithium ionové polymerové baterie.
Hybridní verze cee´d a Kia Sorento
Poprvé veřejně se budou prezentuje hybridní cee´d v modernizované podobě a také hybridní verze nového Sorenta. Oba koncepty vznikly v evropském výzkumném a vývojovém centru Kia, jako výzkumné laboratoře: při testovacích jízdách napříč celou Evropou budou inženýrům Kia poskytovat důležitá data a poznatky, které ovlivní vývojové procesy pro nové modely Kia v následujících letech.
Pracovní koncept nové Kia cee´d Hybrid se podobá hybridnímu Kia Forte LPI, ovšem s benzinovým motorem 1.6. Koncept Sorento Hybrid je vybaven novou jednotkou 1.6 CRDi z nové řady motorů „U2“ přeplňovaným dvěma turbodmychadly a generujícím výkon 163 k. Hnací jednotka je kombinována s elektromotorem a pohání přední kola přes novou dvouspojkovou převodovku, která se ovládá buď plně automaticky nebo ručně sekvenčně.
JL, 21.9.2009
Kia Venga
Venga, která byla navržena a vyvíjena v Evropě a začne se letos vyrábět v severomoravských Nošovicích, navazuje na koncept No. 3, představený v březnu na ženevském autosalonu. Novinka segmentu malých vozidel je určena výlučně pro evropské trhy. Na svou třídu vykazuje nezvykle dlouhý rozvor náprav (2620 mm). Pokud přičteme ještě výšku 1600 mm a důmyslné uspořádání konstrukčních prvků, zjistíme, že nabízí tolik vnitřního prostoru, který můžeme běžně najít pouze u mnohem větších automobilů.
Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60/40, dají se posunout a sklopit, čímž vznikne velkorysý zavazadlový prostor s rovnou ložnou plochou. Dle provedení je pak k dispozici panoramatická střecha včetně elektricky posuvného střešního okna. Kia Venga bude v nabídce s benzinovými i vznětovými motory o výkonu od 75 do 128 k. Všechny motory budou dostupné včetně systému ISG a vyhoví emisním normám Euro 5.
Kia cee´d
V Evropě nejprodávanější model Kia prošel pod vedením hlavního designéra, Petera Schreyera, rozsáhlou změnou vnějšího vzhledu. Nejmarkantnějším zásahem je nová mřížka chladiče na přední masce, která je současně jednotícím a na první pohled rozpoznatelným prvkem nových modelů značky Kia. Rozsáhlé změny v exteriéru potkaly dvě ze tří karosářských variant řady cee´d, a sice pětidveřový hatchback a kombi cee´d Sporty Wagon. Třídveřový pro_cee´d zůstal vně beze změny, nicméně co se týče interiéru a techniky, dočkal se stejných inovací jako jeho sesterské modely.
Oblíbený cee’d prošel technickými inovacemi v podobě technologie ISG (Idle Stop & Go), kterou lze zvolit pro benzinový a poprvé také pro dieselový motor. Novinkou je asistent při rozjíždění do kopce (HAC) a projektorové světlomety. Došlo také k redukci spotřeby, která v průměru klesla o pět procent u všech modelů. Rovněž se podařilo snížit i úroveň škodlivin. Turbodiesel 1.6 CRDi/90 k, u kterého je úroveň škodlivin nejnižší, vykazuje emise CO2 pouze 110g/km.
Kia Sorento
Nové, až sedmimístné Sorento poutá na první pohled moderním výrazným designem, který podtrhuje sílu a dynamiku. Je delší a nižší než předchůdce a nese si nové charakteristické DNA v podobě dravé masky s mřížkou chladiče. Je dlouhé 4685 a s koeficientem odporu vzduchu 0,38 oproti 0,425 u předcházejícího modelu podstatně dynamičtější.
Předpokládá se, že nejžádanějším motorem bude nový turbodiesel 2.2 o výkonu až 197 k a s točivým momentem 421 Nm. V nabídce bude standardně se šestistupňovou manuální nebo volitelně s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.
Jízdní vlastnosti byly naladěny ve prospěch jízdy po silnici, ale bez nepříznivého dopadu na jízdní vlastnosti v terénu. Sorento bude dostupné s řadou nejnovějších technologií jako jsou xenonové světlomety, systém udržování světlé výšky, podpůrné systémy DBC (Downhill Brake Control) a HAC (Hill-start Assist Control), inteligentní systém volby pohonu TOD (Torque On Demand), odemykání a startování bez klíčku, couvací kamera, zabudovaná navigace či panoramatické střešní okno.
První modely „Eco Dynamics“
Evropskou premiéru slaví na IAA nové označení Eco Dynamics Jedná se o automobily se systémem ISG (Idle Stop & Go), ukazatelem řazení převodového stupně a novými pneumatikami Michelin se sníženým valivým odporem.
V budoucnu budou obsahovat další výbavu a technologie s příznivým vlivem na snížení úrovně emisí, jako např. spoilerem ke zlepšení aerodynamiky, pohonem s užitím alternativních paliv, převodovkou s optimalizovanými převody, hybridními pohony, elektromotory či motory poháněnými palivovými články.
Kia představí tři nové modely: Forte LPI Hybrid, cee´d Hybrid a Sorento Hybrid.
Evropská premiéra Kia Forte LPI Hybrid
Svůj debut před evropským publikem slaví první komerční hybridní elektromobil Kia v podobě modelu Forte LPI Hybrid, do jehož vývoje Kia investovala během 25 měsíců přibližně 180 milionů amerických dolarů.
Vzhledem k výkonovým parametrům v kombinaci s nízkou spotřebou paliva (5,6 l/ 100 km) je model Forte LPI Hybrid odpovědí na poptávku zákazníků po ekologických automobilech. Ačkoli se Forte v Evropě nenabízí, Kia plánuje, že v příštím roce absolvuje se 36 exempláři celoevropský fleetový test. Vozy budou poskytnuty na testování médiím a dle získaných poznatků se bude zvažovat hospodářské využití této technologie v širším rámci.
Forte LPI Hybrid, který je v Koreji již v prodeji pohání benzinový čytřválec 1.6 o výkonu 114 k se speciální převodovkou s plynulou změnou převodového poměru (CVT) a hybridním systémem skládajícím se z elektromotoru, systému rekuperace brzdné energie, měniče napětí a 180 Voltové lithium ionové polymerové baterie.
Hybridní verze cee´d a Kia Sorento
Poprvé veřejně se budou prezentuje hybridní cee´d v modernizované podobě a také hybridní verze nového Sorenta. Oba koncepty vznikly v evropském výzkumném a vývojovém centru Kia, jako výzkumné laboratoře: při testovacích jízdách napříč celou Evropou budou inženýrům Kia poskytovat důležitá data a poznatky, které ovlivní vývojové procesy pro nové modely Kia v následujících letech.
Pracovní koncept nové Kia cee´d Hybrid se podobá hybridnímu Kia Forte LPI, ovšem s benzinovým motorem 1.6. Koncept Sorento Hybrid je vybaven novou jednotkou 1.6 CRDi z nové řady motorů „U2“ přeplňovaným dvěma turbodmychadly a generujícím výkon 163 k. Hnací jednotka je kombinována s elektromotorem a pohání přední kola přes novou dvouspojkovou převodovku, která se ovládá buď plně automaticky nebo ručně sekvenčně.
JL, 21.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












