Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia představuje modernizovaný bestseller Ceed

Ceed, nejprodávanější řada vozů značky Kia, si pro modelové provedení 2021 připravila výrazná moderní vylepšení vč. dynamických a sportovních prvků designu. Modernizovaná řada Ceed se v srpnu začne vyrábět v závodu Kia v Žilině na Slovensku; na evropských trzích bude hatchback, kombi i karosářské provedení ‚shooting brake‘ k dispozici během 4. čtvrtletí 2021.

Na kompletně přepracované přední partii se vyjímá nové logo Kia se zjednodušeným grafickým provedením názvu značky. Zvláštní pozornost věnovali návrháři optickému rozlišení jednotlivých variant a jejich individuálnímu vzhledu (základní verze, PHEV, GT-line a GT).

Maska chladiče má po modernizaci leskle černou povrchovou úpravu s matným chromovým dekorem ve tvaru křídla nahoře i dole, dodávajícím masce elegantní a moderní podobu. Provedení PHEV používá plnou masku s markantní povrchovou úpravou v kontrastním tónu. Přední nárazník na bocích prořezávají dva velké přívody vzduchu. Při pohledu na záď byl vyhlazen povrch mezi sdruženými LED světly. Sportovní zadní nárazník byl doplněn o nový leskle černý difuzor; vzadu se též opakuje matně chromový dekor z přídě vozidla.

Všechna provedení vyjíždějí s novými full-LED světlomety; k bezpečnosti i pozornosti okolí přispívají nápadná světla denního svícení. Trojice světelných zdrojů integruje moduly LED mlhových světel a dálkových/potkávacích světel. Světla denního svícení současně plní roli směrovek. Pětidveřový hatchback GT-Line a provedení GT používá nově koncipovaná LED sdružená světla, sestávající ze 48 modulů voštinové konstrukce v červeném rámečku. Uvedené multifunkční moduly jsou uspořádány do pěti řad zakrytých tónovaným sklem. Po aktivaci směrového ukazatele se LED zdroje v některých řadách začnou sekvenčně rozsvěcet.

Nyní mohou zákazníci vybírat ze šesti stylů, z toho tři se v rámci nejnovějšího faceliftu nabízejí vůbec poprvé: stříbrná 16" litá kola pro základní verze; leskle černá 17" litá kola vyhrazená pro GT-Line; a mimořádně dynamická 18" litá kola s červenými akcenty pro variantu GT.

Provedení GT zaujme několika novými exkluzivními úpravami designu vč. energických červených akcentů na přídi, bocích a zádi. Typická maska chladiče nejvyššího provedení řady sestává ze dvou vstřikovaných termoplastových dílů, tvořících nápadný leskle černý a červený povrch v kombinaci s tmavým chromovým dekorem nahoře a dole. Přední nárazník GT zaujme leskle černou maskou přívodu vzduchu se speciálním červeným dekorem ‚GT‘ po obou stranách otvoru sání vzduchu. Sportovní zadní difuzor zkrášluje dvojice kulatých koncovek výfuku a nový markantní dekor GT v červeném provedení. GT nyní hrdě vyjíždí na 18" kolech z tmavé slitiny v jedinečném provedení GT s červenými ozdobnými krytkami; uvedená kola jsou vyhrazena pouze tomuto provedení.

V interiéru se snoubí moderní atmosféra s luxusní funkčností a nejmodernějšími technologiemi. Velký přístrojový štít o úhlopříčce 12,3" v kombinaci s 10,25" obrazovkou napomáhá k hladké interakci řidiče s vozidlem.


Prostředí pro maximální požitek z jízdy

K pohodlnému zamykání dveří slouží bezklíčový systém Smart Key a k aktivaci/vypínání motoru zde stačí stisk tlačítka. Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče umožňuje uložit si do paměti profily dvou osob pro maximální pohodlí a praktičnost při střídání za volantemPraktičnost karosářských provedení Sportswagon a ProCeed ještě zvyšují řešení, jako např. sklápění druhé řady sedadel stiskem tlačítka nebo elektrické ovládání víka pátých dveří se senzorem automatického otevírání (rozpozná přítomnost chytrého klíčku a otevře výklopnou záď, když osoba s klíčkem zůstává stát za vozidlem).

Vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla společně s vyhřívanými zadními sedadly skýtají konejšivé pohodlí za chladných dnů, zatímco špičková dvouzónová automatická klimatizace zajišťuje vychlazení kabiny v letních žárech.


Nejnovější asistenční systémy ADAS

Omlazená řada Ceed s vylepšeným paketem systémů na podporu řízení (ADAS) přináší bezpečnostní funkce i prvky na podporu řízení a parkování. Vylepšení se týká i bezpečnostních prvků – dříve používaný systém pro sledování slepých úhlů byl nahrazen technologií aktivní bezpečnosti pro odvrácení kolize. Pokud řidič při přejíždění z pruhu do pruhu použije znamení o změně směru jízdy a hrozí riziko střetu s vozidlem jedoucím vzadu po straně, nový asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA) aktivuje varovný signál. V případě, že riziko poté ještě vzroste, BCA aktivně zasáhne do řízení vozidla ve snaze vyhnout se nehodě.

Modernizovaný systém sledování únavy řidiče (DAW+) zahrnuje funkci upozorňování na rozjezd vozidla vpředu, která prostřednictvím optického upozornění na displeji informuje řidiče, že vozidlo vpředu se již rozjíždí – například na semaforech nebo při popojíždění v dopravní koloně.

Z dalších systémů ADAS jmenujme např.: systém autonomního nouzového brzdění (FCA) se schopností rozpoznávat nejen vozidla a chodce, ale i cyklisty; aktivní systém pro jízdu v pruzích; ukazatel rychlostních limitů; manuálně aktivovaný asistent pro sledování rychlostních omezení a automatické přepínání dálkových světlometů.
Technologie ADAS, které v první řadě zvyšují pohodlí při řízení, přinášejí nejnovější vylepšení napříč celou modelovou řadou Ceed. Systém následování v jízdním pruhu (LFA) lze nyní aktivovat nezávisle na pokročilém adaptivním tempomatu (SCC), a tak Kia může nabídnout systém LFA i ve vozech s manuální převodovkou. Sešlápnutí brzdového pedálu vedlo u předchůdců k deaktivaci SCC, čímž se deaktivoval i systém LFA. U nového uspořádání lze tak LFA používat častěji i za takových jízdních situací, kdy tempomat nemusí být zapotřebí.

K usnadnění parkovacích manévrů je zde systém zobrazování situace za vozidlem (RVM) se spínačem pro zobrazení záběrů z kamery zabudované do výklopné zádě. Při couvání na parkovací místo napomáhá systém RVM zobrazováním situace za vozidlem. Tento systém byl nově upraven tak, aby umožňoval další pohled prostřednictvím 1,0MPx kamery v situacích, kdy je za vozidlem připojen přívěs. Systém RVM je kromě toho vybaven spínačem, po jehož aktivaci může řidič prostřednictvím kamery sledovat vozidla přijíždějící zezadu. Po zaparkování vozidla přichází ke slovu systém varování pro bezpečné vystupování z vozu (SEW), který upozorní uživatele za situací, kdy u otevřených dveří rozpozná blížící se vozidlo.

Funkce varování před vozidly v příčném směru byla nově povýšena na asistenční systém. Aktivní upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCA) rozpozná nebezpečí střetu s vozidlem přijíždějícím v protisměru (vlevo či vpravo) a aktivuje příslušné varování. Pokud riziko přetrvává i po varování, RCCA automaticky pomáhá s nouzovým brzděním ve snaze předejít dopravní nehodě.



Pokroková pohonná ústrojí

Nová řada Ceed přináší zákazníkům ucelený výběr hnacích ústrojí vč. plug-in hybridního (PHEV) a mild-hybridního pohonu (MHEV) s výkonovým rozpětím od 100 do 204 koní. Zájemci o Ceed mají na výběr přeplňované benzínové i naftové motory (benzín 1,0 a 1,5 litru, resp. diesel 1,6 litru), vždy včetně moderní technologie Kia Smartstream.

Součástí pohonu Smartstream je vlastní technologie plynule proměnné periody ventilů (CVVD) pro optimální výkonové schopnosti. CVVT rovněž snižuje spotřebu paliva v kombinaci s nízkotlakým systémem recirkulace výfukových plynů (LP EGR), který část horkých plynů produkovaných motorem vrací do spalovací komory s cílem snižovat hydraulické ztráty a potažmo i spotřebu paliva.

Nová jednotka 1,5 litru T-GDi nahrazuje předchozí 1,4 litru T-GDi, spolupracuje buď se 7st. dvouspojkovou převodovkou (7DCT), nebo šestistupňovou manuální převodovkou (6MT); výkon činí 160 k při současném snížení úrovně emisí. Nová jednotka 1.5 T-GDI je k dispozici i jako mild-hybrid (MHEV); naftový Ceed s maximálním výkonem 136 k se nabízí výhradně jako mild-hybrid v kombinaci buďto s inteligentní manuální převodovkou (iMT), nebo ústrojím 7DCT.

V rámci nejnovější modernizace Ceed dále poprvé spojuje technologie MHEV a DCT s přeplňovaným benzínovým motorem 1,0 litru, což uvítají především zákazníci volající po dalším snižování emisí pohonného ústrojí. Nasazení technologie MHEV vede ke zlepšením v oblasti spotřeby paliva i jízdních schopností.

Provedení PHEV využívá benzínový motor 1.6 GDi o maximálním výkonu 141 k v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Uvedenou hnací jednotku doplňuje akumulátorový modul o kapacitě 8,9 kWh pro bezemisní jízdu čistě na elektřinu s dojezdem ve městě až 57 km na jedno nabití.
Provedení GT přináší exkluzivní jednotku 1,6 litru T-GDi s jedinečným zvukovým doprovodem. Benzínový motor spolupracuje s ústrojím 7DCT a poskytuje velkorysých 204 k výkonu.

Zkušenost za volantem je možné dále uzpůsobit podle nálady řidiče a jízdních podmínek prostřednictvím páček řazení pod volantem a trojice jízdních režimů: Eco, Comfort a Sport. Jízdní režim GT Sports byl speciálně odladěn v souladu s potřebami a očekáváními řidičů.
Pro Ceed je dále k dispozici standardní šestistupňová manuální převodovka a velmi atraktivní volba v podobě dvouspojkové převodovky.



KIA 15.7.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar