Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia představuje čtyři ručně vyrobené koncepty

Kia Motors America odhalila čtyři zakázková vozidla. Každý z prezentovaných konceptů vyvolává představy o tom, na co se můžeme těšit v budoucnosti. Kia nám přitom dává nahlédnout, jaké to bude, až automobily nebudou potřebovat řidiče a navíc budou uzpůsobeny našemu životnímu stylu.

Sorento Ski Gondola

Tato Kia Sorento posouvá představy o vozech SUV do nových výšin – a to doslova i obrazně. Zakázkový koncept od LUX Motorwerks snadno zdolá led i sníh a vyveze vás společně s dalšími lyžaři na vrcholky hor k dalšímu sjezdu.
Gondola v oranžovém práškovém laku s robustními gumovými pásy DOMINATOR® Track Systems je strojem pro překonávání překážek v mrazivém počasí. Zakázkové střešní nosiče pojmou spoustu lyží a holí, zatímco v zavazadlovém prostoru je více než dostatek místa pro lyžařské boty, vaky a další výstroj; manipulaci výrazně usnadňuje chybějící prostřední B-sloupek a zadní protisměrně se otvírající dveře (se závěsy vzadu). Světlomety byly opatřeny černým, stříbrným a oranžovým lakem; dobrou viditelnost za jakýchkoli podmínek zajišťují zářivé lišty LED diod.
Interiér byl vylepšen o zakázkové výplně dveří, jinou palubní desku a středový panel s upraveným počítačovým tabletem. V kabině zaujme kožené čalounění v barevné kombinaci černé a oranžové, navazující na metalický odstín karosářského laku od PPG. Podlaha je opatřena odolnou vodotěsnou úpravou Line-X na ochranu před ledem a sněhem, který si na výpravách bezpochyby najde cestu i dovnitř vozu.




Niro Triathlon

Hybridní model Niro 2017, vyrobený na zakázku mistry řemesla z firmy LGE-CTS Motorsports, se přeměnil v užitný crossover pro potřeby aktivního životního stylu. Odstraněním střechy za zadními D-sloupky vznikla malá ložná plocha skýtající prostor k upevnění zakázkového nosiče na kolo, boxu na nářadí a počítačového tabletu. Do nosiče lze snadno upevnit závodní silniční kolo Felt IA 2, ať již za účelem přepravy nebo servisu. Vzadu je bezpečnostní laserový zdroj ONEU, který na povrch vozovky za vozidlem vykresluje laserovými LED diodami cyklostezku. Atlet jedoucí za vozidlem tak může na tabletu snadno sledovat svoji rychlost, čas a překonanou vzdálenost, zatímco Niro díky autonomnímu řízení udržuje tempo. Tablet je také možno upevnit dovnitř vozu, kde poslouží k zábavě nebo zhodnocení dosažených výsledků. Niro Triathlon s nižší světlou výškou (-2") používá lehká 18" kola Method Rally Race obutá do sportovních pneumatik 265/35 R18 Dunlop Direzza.

Nastupování do kabiny usnadňuje absence prostředního B-sloupku na straně spolujezdce. Upravené zadní dveře (s panty vzadu) se otevírají protisměrně, zatímco přední dveře se díky jiné konstrukci otevírají ve větším úhlu než u sériového modelu Niro, a tak zde po otevření naměříme plných 90 stupňů. Jelikož je sportovec zbaven povinnosti řízení, může se nechat hýčkat v ultra pohodlném ergonomickém sedadle Human Touch Zero Gravity s lůžkovou úpravou.



Sedona School of Rock

Jedním z nejzajímavějších aspektů tzv. autonomního života je bezpečnost daná vyloučením lidských chyb za volantem. Automobilka Kia ve spolupráci s renomovanou vzdělávací institucí School of Rock zaměřenou na hudební výchovu předala MPV model Sedona společnosti LGE-CTS. Z kreativní spolupráce všech zúčastněných stran se následně zrodilo mobilní nahrávací studio, které má vše, po čem by mohl hudebník toužit: nahrávací studio, místo ke zchlazení a autonomní prostředek k přesunu kapely na další vystoupení. Podmanivé ruční lakování skrývá pevnou konstrukci modelu Sedona, který od Pojišťovacího institutu pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) získal ocenění za bezpečnost „Top Safety Pick+“ a zároveň pětihvězdičkové ohodnocení od Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu. Rodiče se tak mohou spolehnout na to, že jejich potomci dorazí do místa dalšího vystoupení v naprostém bezpečí.

Z mnoha vylepšení jmenujme absenci prostředního B-sloupku na straně řidiče, stejně tak jako chybějící sestavu řízení a řadicí páku. Tím se uvolnil prostor pro digitální mixážní pult a dvojici plochých obrazovek pro nahrávání. Melodie se linou ze směrových reproduktorů vpředu; když se nahrává, na střeše vozu se rozsvítí nápis RECORDING. Zpěváci pak ocení Boom mikrofon visící ze stropu kabiny. Interiér je vyložen akustickými pěnovými panely v kvalitě pro nahrávací studia, aby byly potlačeny veškeré vnější hluky při náročném nahrávání skladeb. Pokud by se kapela rozhodla uspořádat improvizované show někde na cestách, stačí vyklopit záď vozu a Sedona odhalí impozantní sadu zesilovačů. V prostoru střechy je místo k uskladnění kytar, baskytar a řady dalších hudebních nástrojů. K odpočinku nebo stylovému jamování členů kapely poslouží atraktivní a pohodlné sedací vaky vyrobené na zakázku.




Soul First Class

Soul First Class je ukázka luxusní vozu pro dálkové cesty. Tento zakázkový výtvor LUX Motorwerks s autonomním řízením – s protisměrně otočenými sedadly, chybějícím volantem a celou řadou luxusních vylepšení – klade důraz na optimální vyvážení práce a odpočinku v rámci hektického rozvrhu profesního života.
Jelikož řízení odpadá, Soul First Class používá přepracovanou přední část kabiny a dvě protisměrně otočená přední sedadla. Cestující vítá 40" LED obrazovka Samsung spojená s minipočítačem Mac; o ozvučení se starají reproduktory. Zakázkový středový panel se servopohonem odhaluje dvojici počítačových tabletů, jejichž prostřednictvím se Kia ovládá.

Exteriér prezentuje stejnou míru luxusu jako interiér prostřednictvím lakování PPG Lux Blue a upravené horní i spodní části masky chladiče s LED osvětlením. Moderní pojetí exteriéru zdůrazňují i 19" kola Rotiform Monoblock CCV, která završují generální úpravu tohoto autonomního vozidla.



Telluride Koncept

Pozoruhodný sedmimístný koncept luxusního SUV s hybridním pohonem charakterizují nejnovější technologie pečující o celou posádku. Koncept, vycházející ze stávající platformy automobilky Kia, odhaluje zájem této značky nabízet do budoucna prémiové SUV v kategorii ještě nad současným bestsellerem Sorento.

Telluride používá klasické přední dveře v kombinaci se zadními dveřmi otevíranými protisměrně v úhlu 90 stupňů. Tím vzniká vstup do přehledného vnitřního prostoru, který je ukázkou těch nejlepších technologií. Vpředu se vyjímá čtveřice samostatných křesel čalouněných černou kůží, zdánlivě se vznášejících v prostorné kabině před sklopenou lavicí třetí řady. Sedadla prostřední řady, která lze naklápět vzad prakticky až do lůžkové úpravy, nabízejí i sklopné opěrky nohou pro maximální komfort cestujících. V opěradlech všech čtyř křesel je několik strojově přesných výřezů, v nichž jsou zabudovány inteligentní senzory sbírajících důležité informace o zdravotním stavu cestujících. Tato data se zobrazují na displejích začleněných do vnitřního obložení dveří a poté se plánovitě synchronizují s „omlazujícím“ terapeutickým systémem LER (Light Emitted Rejuvenation). Součástí systému LER je velký křídlovitý panel z LED diod upevněný pod ohromným střešním oknem, produkující terapeutické světelné obrazce s cílem potlačit tzv. pásmovou nemoc (desynchronizmus) a snižovat únavu cestujících.

Kabinu i exteriér navrhlo kalifornské designové centrum KDCA (Kia Design Center America). Vysoký postoj konceptu lakovaného zeleným odstínem Dark Pyrite je ještě zdůrazněn celkovými rozměry tohoto vozu. Telluride je o 11 cm vyšší (180 cm), 12 cm širší (201 cm) a podstatných 24 cm delší (500 cm) než současný model Sorento. Nový koncept svoji převahu dokládá i upraveným podvozkem z modelu Sorento, jehož rozvor byl protažen o 30 cm na 308 cm. Moderní atletický vzhled je zdůrazněn vytaženými lemy blatníků, které obepínají masivní 22" kola s pěti paprsky, obutá do pneumatik Hankook® Ventus ST 275/45 R22. chladiče Kia ve stylu tygřího nosu.



Kia 8.11.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar