Kia představila pohon všech kol Dynamax AWD
Kia Motors a společnost Magna Powertrain, dceřiná společnost Magna International Inc, oficiálně představily nový systém pohonu všech kol Dynamax™ pro novou generaci modelu Kia Sportage. Aktivní pohon Dynamax plynule rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu.
Nová generace kompaktního SUV Sportage značky Kia je prvním z několika automobilů, které budou vybaveny novou generací pokrokového aktivního pohonu všech kol s plynulou regulací své činnosti. Jedná se o systém s obchodním označením Dynamax.
Systém pohonu Dynamax neustále komplexně monitoruje jízdní podmínky a díky tomu je schopen s předstihem aktivně předvídat potřebné zásahy systému pohonu všech kol. To je značný rozdíl oproti standardním systémům, které až následně reagují na vzniklou situaci spojenou převážně pouze se ztrátou trakce. Pohon všech kol Dynamax je účinně propojen s ostatními systémy vozu a v závislosti na aktuální jízdní situaci mění rozdělení točivého momentu mezi nápravy. Výkonným členem systému je elektronicky řízená vícelamelová spojka s elektrohydraulickým aktivním členem před diferenciálem zadní nápravy. Systém Dynamax reaguje extrémně rychle, podstatně rychleji než standardní systémy. Výsledkem je bezpečné a zejména zcela předvídatelné chování automobilu.
Mezi další přednosti pohonu Dynamax patří:
• Zvětšení bočního zrychlení při jízdě v zatáčkách
• Cílené omezení nedotáčivosti nebo přetáčivosti pomocí variabilní distribuce točivého momentu mezi přední a zadní nápravou
• Zvýšená robustnost systému, která zabraňuje jeho přehřátí a následujícím výpadkům činnosti v případě extrémního namáhání například při jízdě
v náročném terénu nebo při tažení těžkých přívěsů
Optimalizované řízení činnosti elektrohydraulické vícelamelové spojky přesně podle aktuálních trakčních podmínek má přínos také ve snížení odporů, a tím i spotřeby paliva. S tím souvisí pokles produkce emisí CO2. Nová spojka byla konstruována s důrazem na snižování spotřeby energií. Systém pohonu Dynamax dokáže plně využít dynamický potenciál pohonu obou náprav a současně zajistit nejvyšší možnou míru bezpečnosti a nízkou spotřebu paliva.
JL, 16.7.2010
Systém pohonu Dynamax neustále komplexně monitoruje jízdní podmínky a díky tomu je schopen s předstihem aktivně předvídat potřebné zásahy systému pohonu všech kol. To je značný rozdíl oproti standardním systémům, které až následně reagují na vzniklou situaci spojenou převážně pouze se ztrátou trakce. Pohon všech kol Dynamax je účinně propojen s ostatními systémy vozu a v závislosti na aktuální jízdní situaci mění rozdělení točivého momentu mezi nápravy. Výkonným členem systému je elektronicky řízená vícelamelová spojka s elektrohydraulickým aktivním členem před diferenciálem zadní nápravy. Systém Dynamax reaguje extrémně rychle, podstatně rychleji než standardní systémy. Výsledkem je bezpečné a zejména zcela předvídatelné chování automobilu.
Mezi další přednosti pohonu Dynamax patří:
• Zvětšení bočního zrychlení při jízdě v zatáčkách
• Cílené omezení nedotáčivosti nebo přetáčivosti pomocí variabilní distribuce točivého momentu mezi přední a zadní nápravou
• Zvýšená robustnost systému, která zabraňuje jeho přehřátí a následujícím výpadkům činnosti v případě extrémního namáhání například při jízdě
v náročném terénu nebo při tažení těžkých přívěsů
Optimalizované řízení činnosti elektrohydraulické vícelamelové spojky přesně podle aktuálních trakčních podmínek má přínos také ve snížení odporů, a tím i spotřeby paliva. S tím souvisí pokles produkce emisí CO2. Nová spojka byla konstruována s důrazem na snižování spotřeby energií. Systém pohonu Dynamax dokáže plně využít dynamický potenciál pohonu obou náprav a současně zajistit nejvyšší možnou míru bezpečnosti a nízkou spotřebu paliva.
JL, 16.7.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout