Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia cee´d - nový vzhled a nový diesel

Osobní automobil nižší střední třídy Kia cee’d, navržená speciálně pro evropské zákazníky, znamenala zásadní zlomový bod v historii značky. Vůbec první Kia, zkonstruovaná i vyráběná v nové továrně v Evropě, tak odstartovala novou éru. Nyní přichází na český trh nový cee´d, jako hatchback a kombi SW.

Omlazená modelová řada cee’d přináší množství zákaznických benefitů se spoustou exteriérových i interiérových designových vylepšení a rozšířením standardní výbavy. Technické inovace vylepšily jízdní vlastnosti, snížily spotřebu paliva a omezily produkci emisí CO2 pod 110 g/km. Úsporná technologie Start/Stop (ISG) je dostupná za příplatek 7000 Kč pro zážehové a poprvé i vznětové motory. Stabilizační systém ESC byl doplněn o pomocníka pro rozjezdy do svahu a vůz má ve výbavě také projektorové světlomety.
Nový vzhled využívá typické firemní přední masky, s malými variacemi použité také u modelů Sorento a Venga. Maska se protáhla na celou šířku vozu mezi předními světlomety, což s nižším otvorem pro přívod vzduchu a nižším nárazníkem dělá vůz opticky širší, nižší a výraznější. Změny na přídi podtrhují nové světlomety projektorového typu a hranaté mlhovky.
Celková délka narostla o 25 mm u hatchbacku, resp. o 20 mm u kombi. Právě nový přední nárazník a maska protáhly příď, zatímco zadní nárazník zvětšil převis (pouze hatchbacku).
Modernizovaný cee’d překvapí novým čtyřramenným volantem, seřiditelným ve dvou osách a s ovládacími prvky. Dalším osvěžením je design trojice přístrojů v palubní desce. Přístroje zaujmou červeným podsvícením a čistou grafikou.
Stejně jako pět úrovní výbavy dostane zákazník v závislosti na trhu širokou nabídku příplatkových prvků – mj. tempomat, bluetooth hands free, satelitní navigaci s dotekovým displejem 6,5“, automatické zapínání světel, automatické stírání oken, kožené čalounění, vodoodpudivou úpravu skel bočních oken, parkovací senzory nebo monitorovací systém tlaku v pneumatikách.
Za zadními sedadly je zavazadlový prostor o objemu velice slušných 340 litrů (hatchback) a 534 litrů (kombi), po sklopení zadních sedadel až 1300, respektive 1664 litrů.
Přepracované nastavení náprav spolu s novými pneumatikami Michelin dodává novému cee’du schopnost lépe pohlcovat rázy a vibrace na nekvalitních cestách.
Technici se zaměřili zejména na potlačení vibrací v širokém frekvenčním spektru – jak u zdroje, tak i posílením izolace. A zároveň dostaly všechny dutiny, speciálně sloupky A, B i C, výplň z protihlukové pěny.
Současná paleta pěti motorů, zahrnující zážehové CVVT motory 1.4, 1.6 a 2.0 a vznětové 1.6 a 2.0 CRDi zůstala zachována. Novinkou je diesel 1.6 spojený s novou šestistupňovou manuální převodovkou. Debutující diesel 1.6 používá nejnovější generaci vstřikování common rail a variabilní geometrii turbodmychadla (VGT). Devadesát procent točivého momentu je dostupných už od 1500 otáček, takže vůz mohutně a hladce akceleruje prakticky od volnoběhu. Nejvyšší výkon 115 k dosahuje při 4000/ min a točivý moment 255 Nm. Díky použití rozvodového řetězu se servisní interval motoru prodloužil na 30 000 km nebo 1 rok.
Vedle nasazení nejnovější techniky pro zlepšení účinnosti motorů Kia nabízí také systém Start/ Stop (ISG), který je dostupný na přání pro zážehové motory 1.4 a 1.6 a dieselový 1.6. Systém ISG, pracující spolu s dalšími vyspělými technologiemi jako součást balíčku EcoDynamics, snižuje spotřebu paliva a produkci emisí.
Kia cee’d nabízí volbu mezi pěti nebo šestistupňovou manuální převodovkou, případně čtyřstupňovou samočinnou. Manuál je standardem pro všechny verze, automat se dodává na přání k některým motorům.
Pro úsporu paliva a citlivé ovládání s lepší zpětnou vazbou dostal do vínku systém MDPS (Motor Driven Power Steering). Elektrický posilovač řízení má relativně vysoký převod, vyžadující 2,69 otáčky volantu mezi dvěmi mezními polohami. Proti konvenčnímu hydraulickému posilovači uspoří 3 % paliva.
Přestože technika řízení byla přenesena z původního cee’du, ovládací síla se snížila. Nový stabilizační systém VSM využívá vylepšenou elektronickou komunikaci mezi elektronickým stabilizačním systémem ESC a posilovačem MDPS.
Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, vpředu větrané o průměru 280 mm, vzadu plné 262 mm. Systém doplňuje čtyřkanálové, čtyřsenzorové ABS s přerozdělením brzdné síly EBD. Součástí ESC je brzdový asistent BAS, který řidiči zajišťuje v případě nouzového brždění okamžitý nástup plného brzdného výkonu.
V první fázi jsou na trhu modernizovaný hatchback a kombi SW, zatímco třídveřový pro cee´d se objeví zhruba za rok. Nejlevnější provedení 1.4 Active přijde na 289 980 Kč (SW 314 980 Kč), diesel 1.6 CRDi začíná na 344 980 Kč (369 980 Kč).


Zážehové motory

Typ1.4 CVVT1.6 CVVT2.0CVVT
Objem139615911975
Výkon66 (90)/600091 (125)/6300105(143)/6000
Točivý moment137/5000154/4200186/4600
Rychlost180192205
Zrychlení11,610,810,4
Převodovka5MT5MT5MT
Spotřeba5,86,17,0



Vznětové motory
Typ1.6 CRD WGT1.6 CRDi VGT2.0 CRDi VGT
Objem158215821991
Výkon66(90)/400085(115)/4000103 (140)/3800
Točivý moment235/1750-2500255/1900-2750305/1800-250é
Rychlost172188205
Zrychlení14,011,010,3
Převodovka6MT6MT6MT
Spotřeba4,34,55,4



Pozn.: Údaje pro hatchback, objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba kombin. – l/100 km


Rozměry4260 (4490 SW) x 1790 x 1480 (1525 SW) mm
Rozvor kol2650 mm
Rozchod kol1546/1544 mm



JL, 23.9.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar