Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Venga - prostorový zázrak

Jednou z posledních letošních novinek českého automobilového trhu je nový automobil Kia Venga, jenž byl oficiálně představen v pátek 11. prosince, kdy také začal jeho prodej. Po krátké testovací jízdě musíme konstatovat, že jde opravdu o hodně vydařený automobil, navíc Made CzeKia.

Návštěvníci frankfurtského autosalonu si mohli v září prohlédnout definitivní verzi modelu Venga, jejíž koncept No3 se poprvé objevil na jaře v Ženevě. Vůz byl navržen v evropském středisku Kia ve Frankfurtu, vyvíjen v Rüsselsheimu a vyrábí se v České republice ve společném závodě Hyundai Kia v Nošovicích. K jeho hlavním přednostem patří vnější design z týmu Petera Schreyera, dále vnitřní prostor, který si nezadá s automobilem vyšší kategorie, nesmíme zapomenout ani na kvalitu a v neposlední řadě na bezpečnost.
Pokud někde uvidíte Vengu stát osamotě, tak vám připadne docela malá, ovšem když postavíte vedle třeba Favorit nebo Roomster, pak uvidíte jeho nápadné rozměry – z celkové délky 4068 mm připadá totiž 2615 mm na rozvor, na výšku měří 1600 mm. Z toho lze už vytušit, co vás čeká uvnitř. Ale teprve, když usednete za volant, tak si uvědomíte, jak velký vnitřní prostor dokázali konstruktéři vykouzlit. A to ještě zbývá 440/570 litrů na zavazadlový prostor, podle toho v jaké poloze máme zadní sedadla (posuvná o 130 mm). Po sklopení zadních sedadel jej můžeme zvětšit až na 1300 litrů s rovnou podlahou. Vnitřní prostor ještě umocňuje bohaté prosklení kabiny, a to jsme nejeli s verzí s panoramatickým střešním oknem.
Z nabídky zážehových motorů 1.4 CVVT/66 kW a 1.6 CVVT/92 kW a vznětových 1.4 CRDI WGT/55 a 66 kW a 1.6 CRDi VGT/94 kW jsme si zvolili výkonnější verzi turbodieselu 1.4 CRDi, spojenou se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. S výkonem 66 kW při 4000/min a točivým momentem 220 Nm v rozmezí od 1750 do 2350/min se vyznačuje kombinovanou spotřebou 4,8 l/100 km. Rozhodně o něm nemůžeme říct, že by byl špatný, spoustě zákazníků bude stačit, stejně jako základní benzinový 1.4. S výkonnějším motorem bude Venga takovou malou motokárou, protože byť je vyšší konstrukce, tak má výborné chování na silnici.
U zákazníků by mohla navíc bodovat i více než zajímavou cenou – 1.4 CVVT s pětistupňovou převodovkou stojí v základní výbavě Actice 279 980 Kč a dále je vždy o 20 000 Kč draží, to znamená, že 1.4 CRDi/55 kW stojí 319 980 Kč a vůz, který jsme si mohli vyzkoušet přijde na 334 980 Kč.

Podrobný popis přineseme zítra.

Jindřich Lasík, 14.12.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar