Kia Venga - Made in Czekia
Sériové provedení vychází z pozoruhodného konceptu Kia No3, jenž si získal uznání při debutu na ženevském autosalonu. Kia Venga přichází s elegantním vzhledem a výbornými jízdními vlastnostmi do segmentu automobilů, jejichž atraktivita dosud spočívala pouze v praktičnosti a prostornosti.
Podobnost mezi konceptem a sériovým modelem je velká. Oba modely sdílejí všechny kovové panely karoserie, pouze přední okno a střecha mají konvenčnější konstrukci a během proměny stylistického konceptu v sériové provedení došlo jen k několika změnám.
Při pohledu z libovolného úhlu budí Venga dojem, že se od střechy dolů rozšiřuje, což má „na svědomí“ dlouhý rozvor a široký rozchod kol. Výsledkem je stabilní a sportovní postoj. Díky hladkému povrchu karoserie je součinitel odporu vzduchu cx = 0,31 nejlepší ve třídě. Pokud se podíváme z profilu, zjistíme, že prosklení se čtyřmi okny je protaženo za přední a zadní dveře. Tím se zlepšuje výhled řidiče a opticky výrazně protahuje silueta vozu.
Venga se bude prodávat exkluzivně na evropském trhu s výběrem 10 barev karoserie. Dvě z nich – modrá metalíza Byte a zlatá metalíza Caramel – jsou určené výhradně pro nový model.
Porovnání modelů Kia (mm)
Kia Venga je k dispozici se třemi stupni výbav Active, Comfort, Comfort, Exclusive a jejich derivacemi PLUS. Výbava Fresh bude k dispozici od 2. kvartálu 2010. V základním provedení najdeme mj. 8 airbagů, aktivní opěrky hlavy, ESC, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově, čelní okno s UV filtrem, elektrické ovládání oken v předních dveřích. Kromě bohaté základní výbavy si lze doplnit výbavu např. o celoskleněné panoramatické dvoudílné výklopné a posuvné střešní okno, bezklíčkový přístupový systém s tlačítkem pro spouštění/vypínání motoru, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka a vyhřívání předních sedadel. Bezpečnost zvyšuje také na přání dodávaný systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách, zadní parkovací senzory a couvací kamera s displejem ve vnitřním zpětném zrcátku.
Tým návrhářů vytvořil vůz, který na malém půdorysu nabízí obrovský vnitřní prostor. S délkou 4068 mm má nezvykle dlouhý rozvor (2615 mm), k tomu výšku 1600 mm a největší šířku ve své třídě (1765 mm). Inteligentní využití obestavěného prostoru znamená, že Venga překonává konkurenci v mnoha klíčových rozměrech interiéru, včetně prostoru pro nohy vpředu a vzadu, šířky v úrovni kyčlí a objemu zavazadlového prostoru.
Ve standardním uspořádání s pěti sedadly ve vzpřímené poloze a zadními sedadly posunutými do krajní přední polohy nabídne 444 l. Vyjmutím dvojité podlahy se zvětší výška zavazadlového prostoru o 163 mm a objem navýší na 570 litrů.
Vůz se dodává se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory. Turbodiesel 1.4 (75 nebo 90 k) je přeplňován turbodmychadlem WGT s obtokovým ventilem), zatímco 1.6 (128 k) turbodmychadlem VGT s variabilní geometrií rozváděcích lopatek).
Jako první vůz ve svém segmentu nabízí Venga v kombinaci se všemi motory systém ISG (s man. převodovkami), známý jako systém Start stop. Dalšími pokrokovými technologiemi je systém aktivního řízení činnosti alternátoru, ukazatel optimálního rychlostního stupně pro ekonomickou jízdu a pneumatiky s nízkým valivým odporem pro vozy vybavené ráfky o průměru 15 a 16“.
Zájemci mají na výběr pětistupňové nebo šestistupňové přímo řazené převodovky či čtyřstupňovou samočinnou převodovku. Obě mechanické převodovky se mohou pochlubit několika inovacemi, např. dvouhřídelovou konstrukcí a vícenásobnou synchronizací prvního a druhého převodového stupně, která umožňuje rychlejší a plynulejší řazení.
Nezvykle dlouhý rozvor 2615 mm a široký rozchod kol přináší zásadní přednosti pro jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Vpředu je nezávislé zavěšení kol na vzpěrách McPherson a spodních příčných ramenech, vzadu náprava s vlečenými rameny, torzní příčkou a integrovaným stabilizátorem.
Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením a průměrem 280 mm a vzadu plné s průměrem 258 mm. Stabilizační systém ESC je vybaven hydraulickým posilovačem s funkcí brzdového asistenta pro nouzové brzdění EBA. Nechybí čtyřkanálový protiblokovací brzdový systém ABS, doplněný funkcí elektronického rozdělování brzdné síly EBD. Aktivní bezpečnost zvyšuje stabilizační systém ESC, jehož součástí je protiprokluzový systém TCS a brzdový asistent BAS.
K dispozici je také několik volitelných prvků – zadní parkovací asistent, nová couvací kamera má širokoúhlou optiku se zorným úhlem 130° a přenáší obraz na LCD obrazovku s úhlopříčkou 3,5“, umístěnou v elektronickém vnitřním zpětném zrcátku. V případě využití navigace je obraz přenášen na displej.
Všechna provedení (kromě Fresh) jsou vybavena dvěma čelními a bočními airbagy, a hlavovými airbagy, které chrání cestující v obou řadách, dále výškově nastavitelnými bezpečnostními pásy s předpínači a omezovači síly na předních sedadlech.
Verze v základní výbavě Active začínají na 279 980 Kč (+.4 CVVT), resp. na 319 980 Kč (1.4 CRDi/55 kW). Jedná se o akční ceny. Druhý stupeň výbava se pohybuje od 339 980 Kč, resp. 379 980 Kč.
Zážehové motory
Vznětové motory
Rozměry: 4068 x 1765 x 1600 mm
Rozvor kol: 2615 mm
Rozchod kol: 1553/1557
Pozn. Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL, 15.12.2009
Při pohledu z libovolného úhlu budí Venga dojem, že se od střechy dolů rozšiřuje, což má „na svědomí“ dlouhý rozvor a široký rozchod kol. Výsledkem je stabilní a sportovní postoj. Díky hladkému povrchu karoserie je součinitel odporu vzduchu cx = 0,31 nejlepší ve třídě. Pokud se podíváme z profilu, zjistíme, že prosklení se čtyřmi okny je protaženo za přední a zadní dveře. Tím se zlepšuje výhled řidiče a opticky výrazně protahuje silueta vozu.
Venga se bude prodávat exkluzivně na evropském trhu s výběrem 10 barev karoserie. Dvě z nich – modrá metalíza Byte a zlatá metalíza Caramel – jsou určené výhradně pro nový model.
Porovnání modelů Kia (mm)
Model | Délka | Rozvor | Šířka | Výška |
Kia Venga | 4068 | 2615 | 1765 | 1600 |
Kia Soul | 4105 | 2550 | 1785 | 1610 |
Kia cee’d | 4260 | 2650 | 1790 | 1480 |
Kia Venga je k dispozici se třemi stupni výbav Active, Comfort, Comfort, Exclusive a jejich derivacemi PLUS. Výbava Fresh bude k dispozici od 2. kvartálu 2010. V základním provedení najdeme mj. 8 airbagů, aktivní opěrky hlavy, ESC, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově, čelní okno s UV filtrem, elektrické ovládání oken v předních dveřích. Kromě bohaté základní výbavy si lze doplnit výbavu např. o celoskleněné panoramatické dvoudílné výklopné a posuvné střešní okno, bezklíčkový přístupový systém s tlačítkem pro spouštění/vypínání motoru, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka a vyhřívání předních sedadel. Bezpečnost zvyšuje také na přání dodávaný systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách, zadní parkovací senzory a couvací kamera s displejem ve vnitřním zpětném zrcátku.
Tým návrhářů vytvořil vůz, který na malém půdorysu nabízí obrovský vnitřní prostor. S délkou 4068 mm má nezvykle dlouhý rozvor (2615 mm), k tomu výšku 1600 mm a největší šířku ve své třídě (1765 mm). Inteligentní využití obestavěného prostoru znamená, že Venga překonává konkurenci v mnoha klíčových rozměrech interiéru, včetně prostoru pro nohy vpředu a vzadu, šířky v úrovni kyčlí a objemu zavazadlového prostoru.
Ve standardním uspořádání s pěti sedadly ve vzpřímené poloze a zadními sedadly posunutými do krajní přední polohy nabídne 444 l. Vyjmutím dvojité podlahy se zvětší výška zavazadlového prostoru o 163 mm a objem navýší na 570 litrů.
Vůz se dodává se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory. Turbodiesel 1.4 (75 nebo 90 k) je přeplňován turbodmychadlem WGT s obtokovým ventilem), zatímco 1.6 (128 k) turbodmychadlem VGT s variabilní geometrií rozváděcích lopatek).
Jako první vůz ve svém segmentu nabízí Venga v kombinaci se všemi motory systém ISG (s man. převodovkami), známý jako systém Start stop. Dalšími pokrokovými technologiemi je systém aktivního řízení činnosti alternátoru, ukazatel optimálního rychlostního stupně pro ekonomickou jízdu a pneumatiky s nízkým valivým odporem pro vozy vybavené ráfky o průměru 15 a 16“.
Zájemci mají na výběr pětistupňové nebo šestistupňové přímo řazené převodovky či čtyřstupňovou samočinnou převodovku. Obě mechanické převodovky se mohou pochlubit několika inovacemi, např. dvouhřídelovou konstrukcí a vícenásobnou synchronizací prvního a druhého převodového stupně, která umožňuje rychlejší a plynulejší řazení.
Nezvykle dlouhý rozvor 2615 mm a široký rozchod kol přináší zásadní přednosti pro jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Vpředu je nezávislé zavěšení kol na vzpěrách McPherson a spodních příčných ramenech, vzadu náprava s vlečenými rameny, torzní příčkou a integrovaným stabilizátorem.
Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením a průměrem 280 mm a vzadu plné s průměrem 258 mm. Stabilizační systém ESC je vybaven hydraulickým posilovačem s funkcí brzdového asistenta pro nouzové brzdění EBA. Nechybí čtyřkanálový protiblokovací brzdový systém ABS, doplněný funkcí elektronického rozdělování brzdné síly EBD. Aktivní bezpečnost zvyšuje stabilizační systém ESC, jehož součástí je protiprokluzový systém TCS a brzdový asistent BAS.
K dispozici je také několik volitelných prvků – zadní parkovací asistent, nová couvací kamera má širokoúhlou optiku se zorným úhlem 130° a přenáší obraz na LCD obrazovku s úhlopříčkou 3,5“, umístěnou v elektronickém vnitřním zpětném zrcátku. V případě využití navigace je obraz přenášen na displej.
Všechna provedení (kromě Fresh) jsou vybavena dvěma čelními a bočními airbagy, a hlavovými airbagy, které chrání cestující v obou řadách, dále výškově nastavitelnými bezpečnostními pásy s předpínači a omezovači síly na předních sedadlech.
Verze v základní výbavě Active začínají na 279 980 Kč (+.4 CVVT), resp. na 319 980 Kč (1.4 CRDi/55 kW). Jedná se o akční ceny. Druhý stupeň výbava se pohybuje od 339 980 Kč, resp. 379 980 Kč.
Zážehové motory
Typ | 1.4 CVVT | 1.6 CVVT |
Výkon | 66 (90)/6300 | 92 (125)/6300 |
Toč.moment | 137/4000 | 156/4200 |
Převodovka | 5MT | 5MT |
Rychlost | 167 | 182 |
Zrychlení | 12,9 | 10,9 |
Spotřeba | 7,5/5,5/6,2 | 8,4/5,8/6,7 |
Vznětové motory
Typ | 1.4 CRDi WGT | 1.4 CRDi WGT | 1.6 CRDi VGT |
Výkon | 55 (75)/4000 | 66 (90)/4000 | 94 (128)/4000 |
Toč.moment | 220/1750-2350 | 220/1750-2350 | 260/1900-2750 |
Převodovka | 5MT | 6MT | 6MT |
Rychlost | 157 | 167 | 185 |
Zrychlení | 17,4 | 14,5 | 11,1 |
Spotřeba | 5,6/4,3/4,7 | 5,6/4,4/4,8 | 5,8/4,4/4,9 |
Rozměry: 4068 x 1765 x 1600 mm
Rozvor kol: 2615 mm
Rozchod kol: 1553/1557
Pozn. Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL, 15.12.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout