Kia Stonic - modernizace jen s benzinovými motory
Kia představila nový model Stonic, který zvyšuje laťku v segmentu kompaktních crossoverů nabídkou prvků výbavy vídaných u vozů vyšších tříd, čímž překonává zažité zvyklosti a boří obvyklá očekávání.. Nový Stonic tudíž není jen lehce upravenou verzí – jedná se o zrod nového vozu.
Ve srovnání s předchůdcem si model víceméně zachoval své kompaktní rozměry – kromě délky, která narostla o 25 milimetrů z důvodu přetvarování předního i zadního nárazníku.
Kromě toho se přední část vozu dočkala několika změn, včetně charakteristického světelného podpisu, výraznějších strukturovaných mřížek ve střední a spodní části nárazníku a modernizovaných předních blatníků. Designové změny pokračují i vzadu, kde zaujme nové uspořádání výklopné zádě, charakteristická koncová světla, modernizovaný ochranný kryt nárazníku a čistší tvary celého zadního nárazníku.
Těmto estetickým změnám sekunduje nová nabídka kol napříč modelovou řadou, včetně 16" a 17" kol z lehké slitiny, resp. 17" litých kol, určených výhradně pro sportovnější výbavu GT-Line.
Strategie pohonů pro Evropu
Kia si uvědomuje rozdílné tempo elektrifikace napříč evropskými trhy, a tak na různorodé potřeby mobility v rámci kontinentu reaguje přizpůsobenou strategií pohonných jednotek. Nový Stonic může pohánět benzínový motor 1.0 T-GDI o výkonu 100 k. Dále mohou zákazníci zvolit mild-hybridní (MHEV) verzi o výkonu 115 k. Obě pohonné jednotky jsou k dispozici buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Přepracovaný interiér
Zcela novým prvkem je panoramatické uspořádání dvou displejů. Dvě 12,3" obrazovky o vysokém rozlišení propojují infotainment a informace o vozidle, a nastolují tak nové měřítko v rámci malých crossoverů.
Multifunkční dotykový displej nahrazuje tradiční ovládací prvky topení, ventilace a klimatizace elegantním rozhraním, které řidiči umožňuje snadno přepínat mezi nastavením klimatizace a nabídkami infotainmentu. V kabině se dále objevuje volant ve dvou provedeních se dvěma nebo třemi rameny, jakož i nově tvarovaná hlavice řadicí páky a středový panel nebo modernizovaná přístrojová deska.
Pokročilá bezpečnost
Nový Stonic zvyšuje laťku v oblasti bezpečnosti v segmentu B díky rozšířené sadě pokročilých systémů na podporu řízení ADAS. Uvedené funkce, které jsou často vyhrazeny pouze vozům vyšších tříd, pomáhají Stonicu zaujmout vedoucí postavení na poli bezpečnosti.
Asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA) s využitím radarů v zadním nárazníku monitoruje slepé úhly výhledu a pomáhá předcházet nehodám při přejíždění mezi pruhy. Systém varování pro bezpečné vystupování z vozu (SEW) upozorňuje cestující před otevřením dveří na vozidla přijíždějící zezadu.
Systém autonomního nouzového brzdění verze 1.5 (FCA 1.5) za podpory přední kamery a radarů pomáhá zabránit kolizím nebo zmírnit jejich následky rozpoznáváním možných nebezpečí ve směru jízdy před vozidlem. Pokročilý adaptivní tempomat propojený s navigací kromě toho s využitím dat systému GPS automaticky upravuje rychlost v nájezdech do zatáček. Asistent pro jízdu na dálnici (HDA) pomáhá řidiči udržovat bezpečný odstup od vozidel vpředu a upravovat polohu vozidla v příčném směru, zatímco systém následování v jízdním pruhu (LFA) pomáhá udržovat vozidlo uprostřed jízdního pruhu.
Připraven pro Evropu
Nový Stonic naplňuje různorodé potřeby zákazníků na hlavním trhu, kterým je Evropa. Uvedený model spojuje praktičnost s prostorností a užitnými vlastnostmi, od crossoverů segmentu B očekávanými, přičemž zůstává cenově dostupnější volbou než většina nabídek v segmentu C. Model se díky svému svěžímu designu, pokročilé konektivitě a propracované nabídce pohonných jednotek řadí na špičku třídy kompaktních crossoverů.
KIA 12.9.2025
Kromě toho se přední část vozu dočkala několika změn, včetně charakteristického světelného podpisu, výraznějších strukturovaných mřížek ve střední a spodní části nárazníku a modernizovaných předních blatníků. Designové změny pokračují i vzadu, kde zaujme nové uspořádání výklopné zádě, charakteristická koncová světla, modernizovaný ochranný kryt nárazníku a čistší tvary celého zadního nárazníku.
Těmto estetickým změnám sekunduje nová nabídka kol napříč modelovou řadou, včetně 16" a 17" kol z lehké slitiny, resp. 17" litých kol, určených výhradně pro sportovnější výbavu GT-Line.
Strategie pohonů pro Evropu
Kia si uvědomuje rozdílné tempo elektrifikace napříč evropskými trhy, a tak na různorodé potřeby mobility v rámci kontinentu reaguje přizpůsobenou strategií pohonných jednotek. Nový Stonic může pohánět benzínový motor 1.0 T-GDI o výkonu 100 k. Dále mohou zákazníci zvolit mild-hybridní (MHEV) verzi o výkonu 115 k. Obě pohonné jednotky jsou k dispozici buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Přepracovaný interiér
Zcela novým prvkem je panoramatické uspořádání dvou displejů. Dvě 12,3" obrazovky o vysokém rozlišení propojují infotainment a informace o vozidle, a nastolují tak nové měřítko v rámci malých crossoverů.
Multifunkční dotykový displej nahrazuje tradiční ovládací prvky topení, ventilace a klimatizace elegantním rozhraním, které řidiči umožňuje snadno přepínat mezi nastavením klimatizace a nabídkami infotainmentu. V kabině se dále objevuje volant ve dvou provedeních se dvěma nebo třemi rameny, jakož i nově tvarovaná hlavice řadicí páky a středový panel nebo modernizovaná přístrojová deska.
Pokročilá bezpečnost
Nový Stonic zvyšuje laťku v oblasti bezpečnosti v segmentu B díky rozšířené sadě pokročilých systémů na podporu řízení ADAS. Uvedené funkce, které jsou často vyhrazeny pouze vozům vyšších tříd, pomáhají Stonicu zaujmout vedoucí postavení na poli bezpečnosti.
Asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA) s využitím radarů v zadním nárazníku monitoruje slepé úhly výhledu a pomáhá předcházet nehodám při přejíždění mezi pruhy. Systém varování pro bezpečné vystupování z vozu (SEW) upozorňuje cestující před otevřením dveří na vozidla přijíždějící zezadu.
Systém autonomního nouzového brzdění verze 1.5 (FCA 1.5) za podpory přední kamery a radarů pomáhá zabránit kolizím nebo zmírnit jejich následky rozpoznáváním možných nebezpečí ve směru jízdy před vozidlem. Pokročilý adaptivní tempomat propojený s navigací kromě toho s využitím dat systému GPS automaticky upravuje rychlost v nájezdech do zatáček. Asistent pro jízdu na dálnici (HDA) pomáhá řidiči udržovat bezpečný odstup od vozidel vpředu a upravovat polohu vozidla v příčném směru, zatímco systém následování v jízdním pruhu (LFA) pomáhá udržovat vozidlo uprostřed jízdního pruhu.
Připraven pro Evropu
Nový Stonic naplňuje různorodé potřeby zákazníků na hlavním trhu, kterým je Evropa. Uvedený model spojuje praktičnost s prostorností a užitnými vlastnostmi, od crossoverů segmentu B očekávanými, přičemž zůstává cenově dostupnější volbou než většina nabídek v segmentu C. Model se díky svému svěžímu designu, pokročilé konektivitě a propracované nabídce pohonných jednotek řadí na špičku třídy kompaktních crossoverů.
KIA 12.9.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout