Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Stonic mild-hybrid s technologií na podporu řízení

KIA MOTORS CZECH uvádí zásadní modernizaci kompaktního crossoveru Kia Stonic s 48V mild-hybridním systémem pohonu. Jedná se o vůbec první nabídku částečně elektrifikovaného modelu Stonic na českém trhu.

Design interiéru i exteriéru zůstává nezměněn, nicméně zákazníci mají širší možnosti úprav na míru díky novým odstínům karoserie a střechy, barevným schématům a nové nabídce kol. Co se interiéru týče, k dispozici je větší 8,0" dotykový displej systému infotainmentu, resp. navigace s novými funkcemi palubní telematiky Kia UVO Connect ‚Phase II‘. K vyšší bezpečnosti a snazšímu řízení nyní přispívá řada nových špičkových systémů na podporu řízení (ADAS).


Kia nabízí Stonic ve třech specifikacích Comfort, Exclusive a TOP a až s deseti možnostmi výbav na přání.

Nejdostupnější provedení modelu Stonic ve specifikaci Comfort s novou pohonnou jednotkou 1,2 litru CVVT o výkonu 84 k (62 kW) a pětistupňovou manuální převodovkou je za 354 980 Kč.


Cenová nabídka modelu Stonic ve výbavě Exclusiv začíná na 399 980 korunách za motorizaci 1,2 litru CVVT o výkonu 84 k/62 kW a 5MT a pohybuje se až do výše 449 980 korun za 1,0 litru T-GDI s výkonem 100 koní (74 kW) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT).


Nejvyšší výbava TOP s pohonnou jednotkou 1,2 litru CVVT startuje na částce 429 980 korun, přičemž vrcholem nabídky je pohonná jednotka o objemu 1,0 litru T-GDI 48V MHEV se 7DCT výkonem 120 k (88 kW) dostupná za 514 980 korun.


Pohonné jednotky

Modernizovaná Kia Stonic nabízí nové benzínové mild-hybridní ústrojí MHEV (zkr. Mild-Hybrid Electric Vehicle) s označením ‚EcoDynamics+‘. Pohon kombinuje nový spalovací motor 1,0 litru ‚Smartstream‘ T-GDi (zkr. Turbocharged Gasoline Direct injection – přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním) se 48V systémem MHEV ke snížení spotřeby paliva s přispěním hladkého začlenění elektromotoru a rekuperačního brzdění. Točivý moment spalovacího motoru je posílen výkonem kompaktního 48V lithium-iont polymerového akumulátoru. Celkovou dobu cestování s vypnutým spalovacím motorem prodlužuje nová jednotka MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator).
Startér-generátor MHSG je přes řemen spojen s klikovým hřídelem spalovacího motoru a hladce přepíná mezi režimy ‚elektromotor‘ a ‚generátor energie‘. MHSG při zrychlování v režimu ‚elektromotor‘ slouží jako elektrická posila, která omezuje celkové zatížení spalovacího motoru i jeho emise. Když vozidlo zpomaluje, MHSG může za určitých podmínek přepínat do režimu ‚generátor energie‘, kdy se přes klikový hřídel zpětně získává energie k dobíjení akumulátoru.

Nový spalovací motor Smartstream používá propracovanou technologii plynule proměnné periody ventilů (CVVD), která umožňuje motoru v závislosti na zatížení hladce přepínat mezi různými cykly spalování, a dosahovat tak co nejnižší spotřeby za všech jízdních situací. Jednotka Smartstream disponuje stejným výkonem jako předchozí motor Kappa – 100 nebo 120 k – avšak s mírně vyšším maximem točivého momentu (v závislosti na převodovce). Např. špičkový točivý moment provedení 120 k se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT) narostl o 16 % na 200 Nm.

Nové hnací ústrojí se nabízí pro obě výkonové verze nového motoru (100, resp. 120 k) vč. voliče jízdních režimů Drive Mode Select (Eco, Sport a Normal), jehož prostřednictvím může řidič upravovat charakter jízdy.

Pro modely s ústrojím EcoDynamics+ je k dispozici nová inteligentní manuální převodovka (iMT) automobilky Kia. Elektronický systém ‚clutch-by-wire‘ (spojka bez mechanické vazby) napomáhá snižovat spotřebu paliva i emise CO2 ústrojí MHEV při zachování zažitého způsobu ovládání klasické manuální převodovky. Spojka ústrojí iMT se namísto mechanického spojení aktivuje čistě elektronicky. V hladké spolupráci s jednotkou MHSG při dojíždění na volnoběh před zastavením vozu vypíná spalovací motor dříve než start-stop systém Kia (Idle Stop & Go).

Obě převodovky (iMT a 7DCT) umožňují jízdu s vypnutým motorem (plachtění) ve prospěch nižší spotřeby paliva. Tato funkce je využitelná za rychlostí až 125 km/h, přičemž motor se znovu spouští sešlápnutím akceleračního pedálu, brzdy nebo spojky.


Nové benzínové jednotky Smartstream

Kromě provedení EcoDynamics+ se nabízejí nehybridní benzínové motory Smartstream – nová jednotka 1,0 litru T-GDi o výkonu 100 k, resp. nová verze nepřeplňovaného motoru Kia 1,2 litru s pokrokovou technologií vstřikování paliva ‚Dual Port Injection‘ o maximálním výkonu 84 k.

Motor 1,0 litru T-GDi o výkonu 100 k je nyní též dostupný se šestistupňovou manuální převodovkou (nahrazující dřívější pětistupňové manuální ústrojí) a převodovkou 7DCT.
vozový park společnosti, resp. domácnosti, které vlastní více než jeden vůz Kia se systémem UVO Connect.


Bezpečnost

Modernizovaný Stonic je v závislosti na příslušném stupni výbavy vybaven několika nejmodernějšími pokročilými systémy Kia na podporu řízení (ADAS). Jedná se např. o systém autonomního nouzového brzdění (FCA) s rozpoznáváním chodců, vozidel a (nově) cyklistů, aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), systém sledování únavy řidiče (DAW), systém sledování mrtvého úhlu (BCW) a asistent pro zamezení kolizím ve slepém úhlu výhledu (BCA), ukazatel rychlostních limitů (ISLW), pokročilý adaptivní tempomat (SCC) a systém následování v jízdním pruhu (LFA).

Systém LFA ve spolupráci s technologií SCC reguluje zrychlování, brzdění a řízení vozidla v závislosti na vozidlech jedoucích vpředu a stavu vozovky. Systém pracující za rychlosti jízdy do 180 km/h pomocí kamery a radarových senzorů udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a současně monitoruje vodorovné dopravní značení, aby se Stonic držel uprostřed daného pruhu. Stonic kromě toho nabízí systém pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA) a přední i zadní parkovací senzory, stejně tak jako novou funkci upozorňování na zadní cestující (ROA), která dá řidiči vědět v případě, že z roztržitosti zanechá ve vozidle bezbranného pasažéra nebo domácího mazlíčka.


Modernizovaný model je vybaven šesti airbagy v kabině a bezpečným ukotvením ISOFIX pro dětské autosedačky. S modelem se standardně pojí i nabízená sedmiletá tovární záruka Kia s omezením na 150 tisíc kilometrů.



KIA 7.8.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar