Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Kia Stinger - prémiové Gran Turismo

KIA uvádí na český trh dlouho očekávaný fastback Stinger. Ryzí Gran Turismo s pohonem zadních nebo všech kol je nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem v historii Kia, která tak vstupuje do prémiového segmentu ovládaného dosud evropskými automobilkami.

[81]

Stinger se věrně drží návrhářské a konstrukční předlohy Kia GT Concept z roku 2011 a byl vyvíjen, testován a laděn na Severní smyčce závodního okruhu Nürburgring v Německu, kde každý prototyp modelu absolvoval 10 tisíc kilometrů, tedy 480 kol


Jedinečnosti modelu odpovídá také prodejní politika na českém trhu. Stinger bude k dispozici výhradně v nově vytvořené síti Business center Kia splňujících vysoké standardy značky. Jedná se o centra v Praze, Brně, Českých Budějovicích, Olomouci a Zlíně.
Sportovní design odkazuje na klasické vozy GT z 60. a 70. let minulého století, jeho ztvárnění je však moderní. Dlouhá kapota a krátký přední převis karoserie (830 mm), dlouhý rozvor (2905 mm) zprostředkující prostornou kabinu a velký zadní převis karoserie (1095 mm) s markantními širokými lemy blatníků. Stinger měří na délku 4830 mm a na šířku 1870 mm, je delší a širší než řada sportovních sedanů. Zavazadelník o objemu 406 litrů (dle metodiky VDA) lze po sklopení zadních sedadel rozšířit na 1 114 litrů.
Stinger je prvním modelem buď s pohonem zadních kol nebo 4x4.

Model Stinger přináší do produktového portfolia značky Kia řadu prémiových prvků, které tak automobilka představuje vůbec poprvé. Jde například o elektronicky řízené tlumiče s nastavitelnou charakteristikou odpružení (ECS), řízení s variabilním převodovým poměrem (VGR), brzdiče Brembo®, či elektrochromatická vnější zpětná zrcátka. U modelu se zadním pohonem je k dispozici také diferenciál s omezenou svorností (LSD). V interiéru zaujme Head-up displej promítající nejdůležitější informace o jízdě na čelní sklo, elektricky výškově i podélně stavitelný volant s pamětí polohy, stavitelné boční vedení sedadla řidiče se vzduchovými komorami či elektricky vzduchově nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce ve 4 směrech.


V České republice je nabízen se třemi různými motory: zážehovým přeplňovaným 2.0 nebo dvojitě přeplňovaný 3.3 V6 a také přeplňovaným vznětovým agregátem 2.2.


Typ|2.0|3.3 V6|2.2
Palivo|benzin|benzin|nafta
Výkon|188(255)/6200|272(370)/6000|147(200)/3800
Toč.moment|353/1400-4000|510/1300-4500|440/1750-2750
Rychlost|240|270|230
Zrychlení|6,0|4,9|7,6
Pohon|RWD|AWD|RWD(AWD)




Stinger nabízí druhou generaci elektronické osmistupňové automatické převodovky Kia, která poprvé v rámci značky používá měnič točivého momentu, jehož součástí je tlumič torzních kmitů typu CPA. Uvedená konstrukci, účinně redukují torzní vibrace v rámci celého hnacího ústrojí, přitom vídáme spíše v leteckém průmyslu nebo v závodních automobilech.

Díky elektronicky nastavitelnému podvozku ECS vůz vždy předvídatelně reaguje na pokyny řidiče a zároveň v závislosti na stavu vozovky a stylu jízdy je navíc možné podvozek přenastavit pomocí voliče jízdních režimů Drive Mode Select. Volit lze mezi pěti různými jízdními režimy: Smart (automatické nastavení dle stylu jízdy), ECO (mód úspory paliva), Comfort (základní nastavení), Sport (mód dynamické jízdy) a Sport+ (mód dynamické jízdy s částečně deaktivovaným ESC). ECS je standardní součástí výbavy GT, ve které lze mimo jiné elektronický stabilizační systém vypnout úplně.

Kia Stinger je dostupný se dvěma úrovněmi výbavy. Verze GT Line obsahuje mj. systém palubního infotainmentu s dotykovým displejem o úhlopříčce 8", Head-up displej, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, 360° monitorovací systém (AVM) či 18" hliníkové disky kol s pneumatikami 225/45.

S motorizací 2,0 T-GDI a pohonem zadních kol je verze GT-Line k dispozici za 1 099 980 Kč, s motorem 2,2 CRDi a pohonem zadních kol za 1 149 980 Kč, s pohonem všech kol 1 199 980 Kč.

Verze GT navíc nabízí například elektronicky řízené tlumiče s nastavitelnou charakteristikou odpružení (ECS), řízení s variabilním převodovým poměrem (VGR), stavitelné boční vedení sedadla řidiče se vzduchovými komorami, brzdiče Brembo® či 19" hliníkové disky kol s pneumatikami 225/40 na předních kolech a 255/35 na zadních kolech. Verze GT je k dispozici s nejvyšší motorizací 3,3 V6 T-GDI, a to za 1 399 980 Kč.
Samozřejmostí je u obou verzí nejnovější verze paketu systémů Kia na podporu řízení (ADAS), uváděných v rámci podznačky DRiVE WISE automobilky Kia. S nepozorností a únavou řidiče pomáhá bojovat nabízený systém rozpoznávání únavy řidiče (DAW), prediktivní varování před čelní srážkou zajišťuje systém FCW s asistentem pro zamezení čelním kolizím a funkcí rozpoznávání chodců. K dispozici je také inteligentní tempomat (SCC) s podporou funkce Stop & Go, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA), systém pro monitorování provozu za vozidlem, systém sledování okolí vozidla s parkovacím asistentem pro pomalé jízdní manévry či systém pro sledování mrtvých úhlů a asistent dálkových světel.


Kia 31.10.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar