Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Soul 1,6 T-GDI s výkonem 204 k

Nové provedení Kia Soul poháněné agregátem Kia 1,6 T-GDI (zkr. Turbo Gasoline Direct Injection – přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním) o výkonu 204 k, známým z modelů cee’d GT a pro_cee’d GT, je nejvýkonnější variantou modelu Soul v dosavadní historii značky Kia.

S novým motorem bude akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,8 s a rozjede se až na 200 km/h, a dosahuje průměrné spotřeby 6,9 l/100 km.

Motor přenáší výkon na přední kola prostřednictvím nové dvouspojkové převodovky se sedmi stupni (7DCT), která zaručuje bleskové změny rychlostních stupňů a sebejistou akceleraci za všech rychlostí jízdy. Pomocí nového voliče jízdních režimů – k dispozici pro všechna provedení Soul s převodovkou 7DCT – je možné u verzí s motorizací T-GDI přepínat mezi režimy Normal, Eco a Sport, a tak jemně upravovat účinek posilovače řízení (normální, nízký nebo vyšší odpor) podle osobních preferencí řidiče a aktuálních jízdních podmínek.

Verzi Soul 1,6 T-GDI rozpoznáme od konvenčních modelů řady Soul podle několika úprav zevnějšku, např. výraznějšího předního nárazníku a jiných otvorů pro přívod vzduchu v masce chladiče, zdvojeného výfukového potrubí a specifického designu 18" litých kol s deseti paprsky.

Nový výkonnější model představuje vlastní markantní barevné schéma kabiny s černým látkovým/koženým čalouněním v kombinaci s oranžovým prošíváním. Odlišný design interiéru doplňuje i zploštělý volant a oranžové dekory po celé kabině, včetně oranžového metalického laku na voliči převodovky.

Soul 1,6 T-GDI se na přání nabízí s většími a účinnějšími brzdami než u klasického provedení. Vpředu vůz standardně používá ventilované kotouče o průměru 300 mm, resp. na přání 320 mm. Zadní kotouče bez odvětrávání mají v obou případech shodný průměr 262 mm. Díky účinnějším brzdám se brzdná dráha ze 100 km/h u verze Turbo nepatrně zkrátila na 35,3 metru (původně 35,5 m), ovšem hlavním záměrem úprav bylo zajistit brzdný výkon bez slábnutí účinku po zahřátí brzd.

Modelová řada Kia Soul prodělala řadu úprav s cílem ještě zvýšit atraktivitu pro zákazníky. Jedná se např. o modernizaci zevnějšku, včetně úprav obou nárazníků s kovovým ochranným krytem, dodávajícím vozu robustnější vzezření. V předním nárazníku zaujmou na přání dodávané bi-xenonové světlomety společně s LED světly denního svícení
Zákazníci mají k dispozici další možnosti přizpůsobení exteriéru dle vlastního vkusu formou nových designových paketů ‘Urban Active’ a ‘Red Zone’. Paket Urban Active zdůrazňuje atributy kompaktního SUV prostřednictvím různých vizuálních vylepšení, jako je leskle černé lemování kolem podběhů kol nebo karosářský paket zahrnující oba nárazníky a dveřní prahy. Paket Red Zone nabízí sadu červených akcentů na masce chladiče, obou náraznících a dveřních prazích, dále červenou střechu a malý zadní spoiler, rovněž v červeném provedení.

Ke zvýšení bezpečnosti Soulu přispívá funkce sledování slepého úhlu (BSD) a systém monitorování provozu za vozidlem RCTA (v rámci modelové řady novinka), čímž řidič získává lepší celkový přehled o situaci kolem vozidla při jízdě po dálnicích nebo náročnějších parkovacích manévrech.



Kia 27.9.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar