Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Sorento - pokroková a výkonná

Automobilka Kia představuje své nejmodernější SUV Kia Sorento. Výkonná a všestranná vlajková loď čtvrté generace byla navržena a zkonstruována tak, aby se úspěšně poprala se všemi nástrahami života.

Sorento s přepracovaným designem exteriéru – ostřejšími křivkami, technicistními detaily a protaženými proporcemi – nyní působí sebejistěji a vyzráleji. Atraktivně zpracovaná kabina dále uvádí luxusní materiály, nejmodernější technologie palubního infotainmentu a nový podmanivý design.

Nové Sorento je prvním vozem značky postaveným na nové generaci podvozkové platformy Kia pro středně velká SUV. Díky novému podvozku v kombinaci s větší karoserií ve prospěch velkého zavazadlového prostoru se Sorento stává jedním z nejvšestrannějších a nejprostornějších sedmimístných SUV na trhu.

Pokrokové řešení interiéru Sorenta pak znamená, že kromě výše uvedeného vůz dokáže nabídnout i nové elektrifikované pohony ‚Smartstream‘ – hybridní ústrojí se tak vůbec poprvé objevuje i v této modelové řadě. Nové Sorento díky tomu přichází s nižší spotřebou paliva, nižšími emisemi a vyšším výkonem než předchůdci.

Bude se jednat o technicky nejvyspělejší vůz v historii značky, a to díky pokrokovým technologiím konektivity, systémům na podporu řízení a funkcím palubního infotainmentu. Intuitivní dvojice digitálních displejů zprostředkuje propracovanou grafiku, nové funkce palubní telematiky a konektivitu chytrých telefonů.
Stálice globální modelové řady Kia, uvedená na světové trhy již v roce 2002, se může pochlubit více než třemi miliony prodaných vozů. Za uvedené období se v samotné Evropě prodalo na 300 tisíc těchto vozů.


Design exteriéru


Boční proporce Sorenta prodělaly jemné změny, aby se vůz opticky jevil jako delší. Nový model je o 10 mm delší než předchůdce (nyní 4810 mm), avšak vyznačuje se kratším předním i zadním převisem karoserie. K prodloužení došlo v prostoru mezi nápravami– rozvor se natáhl o 35 mm na 2815 mm.
Pro nové Sorento bude v Evropě k dispozici 10 různých odstínů karoserie; zákazníci budou moci vybírat z nabídky litých kol o velikosti 17, 18, 19 a (poprvé v rámci modelové řady) 20 palců.


Design interiéru

V porovnání se Sorentem první generace z roku 2002, které posádce nabídlo praktický, odolný a spíše užitkový prostor, současný model hýčká majitele kabinou mnohem výraznější, atraktivnější a pohodlnější.
V atraktivní a luxusní kabině se poprvé uplatnil propracovaný design příští generace, vycházející z dvojice digitálních displejů na přístrojové desce. Digitálnímu přístrojovému štítu v podobě 12,3" displeje sekunduje 10,25" dotykový displej palubního infotainmentu a navigace uprostřed přístrojové desky. Pokrokové uživatelské prostředí v širokoúhlém formátu zajišťuje přehledné zobrazování informací v zorném úhlu řidiče. Celou řadu funkcí vozidla je též možné ovládat pomocí nových tlačítek s haptickou zpětnou vazbou po obou stranách displeje;.


Karoserie a všestrannost

Nové Sorento je postaveno na nové třetí generaci podvozkové platformy Kia pro středně velká SUV, která díky promyšlenému obestavění prostoru zprostředkuje velkorysý prostor cestujícím i jejich zavazadlům. Výsledkem je jeden z nejvšestrannějších a nejprostornějších vozů v této třídě.

Sorento poprvé umožňuje zástavbu elektrifikovaných ústrojí.
Bateriový modul hybridního Sorenta je umístěn pod podlahou kabiny. SUV tak nabízí velkorysý prostor až pro sedm cestujících a současně jeden z největších zavazadelníků v dané třídě – v závislosti na specifikaci až 821 litrů (7místná verze), resp. 910 litrů (5 míst).. V případě plně obsazeného 7místného provedení se oproti předchůdci podařilo zvětšit zavazadelník na 187 litrů (resp. 179 l u hybridu). Z pohledu cestujících je nová platforma přínosem díky větší nabídce místa ve všech řadách, přičemž kabina nabízí oproti mnoha konkurentům více prostoru pro hlavu, nohy i ramena.

Díky delšímu rozvoru platformy lze sedadla druhé řady posunout o dalších 45 mm vpřed, a tak rozšířit místo pro nastupování do třetí řady při současném zvětšení místa pro chodidla a nohy..



Pohonné jednotky


Nejnovější SUV značky Kia bude k dispozici s hybridním pohonem – vůbec poprvé v rámci řady Sorento – a zákazníci budou časem moci volit mezi hybridním nebo plug-in hybridním provedením.

Sorento Hybrid pohání nové elektrifikované ústrojí ‚Smartstream‘, které kombinuje přeplňovaný zážehový motor1.6 T-GDI s přímým vstřikováním) s lithium-iont polymerovou baterií o kapacitě 1,49 kWh a elektromotorem o výkonu 44,2 kW. Díky chytře řešené zástavbě do nové platformy bylo možné bateriový modul uložit pod podlahu v místě pod předním spolujezdcem, s minimálním dopadem na prostornost kabiny nebo zavazadelníku.
Spalovací motor 1,6 litru T-GDI (230 k, 350 Nm) využívá novou technologii plynule proměnné periody ventilů (CVVD), která reguluje dobu otevírání ventilů v souladu s jízdními podmínkami. Uvedená technologie za nízkých až středních otáček motoru zvyšuje výkon a současně snižuje spotřebu paliva.

Hnací síla se předává prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky a elektrického zařízení zabudovaného v převodovce, což dovoluje souběžný přenos celého výkonu spalovacího motoru a elektromotoru při minimálních energetických ztrátách.

Sorento Hybrid se na vybraných evropských trzích začne nabízet ihned po uvedení modelu; na ostatních trzích se v nabídce objeví později ještě během roku 2020. Nové Sorento bude koncem roku 2020 k dispozici i v provedení Plug-in Hybrid.

Evropští zákazníci si mohou Sorento objednávat i s novým vznětovým čtyřválcem 2,2 ‚Smartstream‘ s výkonem 202 k a točivým momentem 440 Nm. Je spojen s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Kia (8DCT) s vícelamelovou spojkou v olejové lázni. Údaje o spotřebě paliva a emisích nových pohonů pro Sorento budou oznámeny s tím, jak se bude blížit plánované datum zahájení evropských prodejů během roku 2020.


Jízda a jízdní chování

Sorento první generace (2002-2009) bylo postaveno na rámovém podvozku; skokovou změnu v jízdním chování na silnici pak přinesl model druhé generace (2009-2015) – první Sorento se samonosnou konstrukcí karoserie. Podobným skokem vpřed je nyní i nová platforma, navržená s ohledem na maximální jízdní stabilitu za všech podmínek.

Poslední provedení Sorenta přináší novou funkci ‚Terrain Mode‘ s cílem nabídnout ještě lepší terénní schopnosti než předchůdci. ‚Terrain Mode‘ v kombinaci s volitelně dodávaným systémem pohonu všech kol zlepšuje schopnosti v bahně, sněhu a písku. Jednotlivé režimy pro různé povrchy lze navolit pomocí kruhového ovladače na středovém panelu; funkce poté reguluje standardně dodávaný elektronický systém řízení stability (ESC) společně s rozdělováním hnací síly na všechna čtyři kola. Kromě toho upravuje přesný okamžik řazení převodovky, aby vůz optimálně držel stopu za nejrůznějších jízdních podmínek.


Bezpečnost

Sorento díky vyspělým systémům na podporu řízení nabízí vyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti než řada konkurenčních modelů. Vyspělé systémy Kia na podporu řízení (ADAS) pomáhají potlačovat řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižují únavu při řízení a chrání posádku i další účastníky silničního provozu během jízdy.

Systémy ADAS zahrnují nejnovější technologii autonomního nouzového brzdění (FCA) s rozpoznáváním chodců, cyklistů a vozidel. Uvedená technologie též dokáže rozpoznat vozidla blížící se v protisměru při odbočování v křižovatkách. Pro Sorento je též k dispozici systém sledování slepého úhlu (BVM), funkce monitorování okolí (SVM) a systém sledování slepého úhlu s asistentem pro zamezení kolizím (BCA), inteligentní asistent pro sledování rychlostních omezení (ISLA), pokročilý adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go (SCC) a pokročilý adaptivní tempomat na bázi navigace (NSCC), systém následování v jízdním pruhu (LFA), systém sledování únavy řidiče (DAW) a asistent pro jízdu po dálnici (HDA).

Systém následování v jízdním pruhu (LFA), představující technologii Kia pro ‚autonomní řízení 2. úrovně‘, reguluje zrychlování, brzdění a řízení podle vozidel jedoucích vpředu. Do 180 km/h pomocí kamery a radarových senzorů udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a současně monitoruje vodorovné dopravní značení, aby se Sorento drželo uprostřed daného pruhu.


Nové Sorento je dále vybaveno systémem zobrazování situace za vozidlem (RVM) s asistentem pro zamezení kolizím při couvání (PCA) a systémem pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA). Kromě toho Sorento jako první model Kia v Evropě nabídne nový dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent (RSPA), s nímž řidič může automaticky vyjet z kolmého parkovacího stání bez usednutí do vozidla, pouze s použitím klíčku. Tato funkce usnadní posádce nastupování a vystupování z vozidla na úzkých parkovacích místech. Pokud asistent RSPA zaznamená za vozidlem jiný vůz, cyklistu či chodce, Sorento automaticky zabrzdí. Asistent pro bezpečné opuštění vozidla pro nové Sorento zamezuje otevření zadních dveří, zaznamená-li nebezpečí blížící se zezadu, např. cyklistu nebo jiné vozidlo.


Sorento je vybaveno až sedmi airbagy (airbag u řidiče a spolujezdce, boční airbagy vestavěné do sedadla řidiče a spolujezdce, boční hlavové airbagy se senzorem převrácení vozidla a čelní centrální airbag). Inovací je čelní centrální airbag, který zajišťuje další ochranu hlavy na předních sedadlech, kdy zamezuje kontaktu hlavy řidiče s hlavou spolujezdce při nehodě. Všechna provedení Sorenta jsou standardně vybavena stabilizačním systémem Kia VSM a elektronickým řízením stability vozu, pomáhajícím řidiči udržet kontrolu nad vozidlem při brzdění a průjezdu zatáčkami.
Nové Sorento též používá multikolizní brzdu, objevující se v rámci vozů značky Kia vůbec poprvé, napomáhající zmírňovat závažnost škod v případě vícenásobných kolizí. Po aktivaci airbagů v důsledku prvotní kolize se zde automaticky aktivují brzdy vozidla, aby byli cestující lépe chráněni před sekundárním čelním nebo bočním nárazem.



TECHNICKÉ SPECIFIKACE (EU) – KIA SORENTO

Vznětový motor 2,2 litru Smartstream CRDi / 202 k
Typ: Řadový čtyřválec, přeplňovaný
Zdvihový objem: 2151 cm3
Max. výkon: 202 k (148 kW) při 3800/min
Max. točivý moment: 440 Nm při 1750 až 2750/min


Hybridní ústrojí 1,6 litru Smartstream T-GDi / 230 k

Typ: Řadový čtyřválec, přeplňovaný
Zdvihový objem: 1598 cm3
Max. výkon: 180 k (132 kW) při 5500/min
Max. točivý moment: 265 Nm při 1500 až 4500/min


Baterie a elektromotor

Typ baterie: Lithium-iont polymerová
Napětí baterie: 270 V
Kapacita baterie: 1,49 kWh
Nejvyšší výkon: 60,1 k (44,2 kW) při 1600 až 2000/min
Nejvyšší točivý moment: 264 Nm při 0 až 1600/min

Hybridní soustava jako celek
Systémový (celkový) výkon: 230 k (169 kW)
Systémový (celkový) točivý moment: 350 Nm




Kia 20.3.2020



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar