Kia Rio sedan - konkurence pro Thalii i Logan
Nabídku sedanů v nejoblíbenějším segmentu B obohatil v těchto dnech čtyřdveřový model Kia Rio, který tak doplňuje karosářskou verzi hatchback. Nyní celá modelová řada Rio zahrnuje tři úrovně výbav s možností jejich doplnění.
Sedan Rio je dlouhý 4240 mm, široký 1695 mm a vysoký 1470mm. Velkorysé rozměry spolu s důmyslným rozmístěním hlavních mechanických částí jej opravňují činit si nárok na maximální vnitřní prostor a pohodlí posádky ve své třídě, k čemuž přispívá rozvor 2500 mm.
Design karoserie je jednoduchý, moderní a čistě „střižený“, provedený v kvalitních materiálech. Sedadla kombinují výbornou podporu těla s velkorysými rozměry. Sedadlo řidiče lze výškově seřizovat, včetně loketní opěrky. Na přání může být vybaveno aktivní opěrkou hlavy. Pro obě přední sedadla si lze objednat elektrické vyhřívání.
Tříramenný volant s mohutným věncem je výškově seřiditelný a čistě rámuje seskupení snadno čitelných a přehledných analogových přístrojů. Na přání je dodáván palubní počítač, stěrače a světla se ovládají samostatnými páčkami na sloupku řízení.
Střední část přístrojové desky je vyrobena z kvalitního plastu, barevně shodného s odstínem interiéru. Pro „high-tech“ vzhled může být na přání dodána v „kovovém“ , tzv. metal dekoru. U modelů s automatickou převodovkou je v této úpravě také kulisa řazení, což dodává interiéru ještě elegantnější vzhled.
Pod kapotou sedanu Rio může být jeden ze tří motorů patřících k nejvýkonnějším ve své třídě.
Pro vůz jsou určeny tři pohonné jednotky. Vznětový motor 1.5 CRDi nabízí systém vstřikování paliva common rail a turbodmychadlo s proměnnou geometrií (VGT). Pro zákazníky dávající přednost zážehovým motorům nebo požadující automatickou převodovku jsou připraveny dva zážehové motory 1.6 a 1.4 se čtyřventilovou technikou.
Vznětový motor 1.5 CRDi nabízí systém vstřikování paliva common rail a turbodmychadlo s proměnnou geometrií (VGT). Pro zákazníky dávající přednost zážehovým motorům nebo požadující automatickou převodovku jsou připraveny dva zážehové motory 1.6 a 1.4 se čtyřventilovou technikou.
Vpředu je náprava typu McPherson s optimalizovanou geometrií pro zachování maximální jízdní stability a špičkových jízdních vlastností. Zadní vlečná náprava je doplněna torzní příčkou. Příčné stabilizátory a plynové tlumiče jsou standardními prvky přední i zadní nápravy.
Všechny verze Ria mají hřebenové řízení s posilovačem vyžadující 3,01 otáčky volantu mezi krajními polohami. Malý poloměr otáčení Ria – méně než 4,92 m – pak umožňuje rychle reakce a snadné řízení v hustém provozu. Vzduchem chlazené přední kotouče (průměr 256 mm) a zadní kotouče ( 262 mm) zajišťují bezpečný a trvalý brzdný účinek s konstantním tlakem na pedál brzdy.
Čtyřkanálový, čtyřsenzorový systém ABS je standardní výbavou všech modelů Rio v západní Evropě. Systém EBD pomáhá rozdělit brzdnou sílu rovnoměrně mezi přední a zadní nápravu .
Pro Rio jsou standardně určeny ocelové ráfky 14“ s pneumatikami 175/70 R14. Na přání jsou nabízeny další kombinace ráfků a pneumatik. Ocelové nebo lité 5.5J x 14 s pneumatikami 185/65 R14, a lité ráfky 5.5J x 15“ s pneumatikami 195/55 R15. Plnohodnotné rezervní kolo je umístěno pod podlahou zavazadlového prostoru.
vzduchu a výkon ventilátoru.
Díky snadnému ovládání, přesnému řízení, kotoučovým brzdám, výkonnému ABS a EBD a dalším prvkům bezpečnosti, je vůz dobře vybaven, aby se vypořádal s nástrahami každodenního provozu a zabránil tak možným nebezpečným situacím.
Standardně je sedan Rio vybaven dvěma předními airbagy. Pro přední sedadla mohou být dodány boční airbagy. V případě nárazu ze strany jsou cestující chráněni bočními airbagy proti zranění hlavy paží a těla.
Konkurence sedanů je v segmentu B poměrně silná, ale podle nás není Kia Rio tak úplně bez šance, hlavně díky kvalitnímu zpracování, výběru pohonných jednotek a bohatou výbavou.
Ceny
JL, 21.3.2008
Design karoserie je jednoduchý, moderní a čistě „střižený“, provedený v kvalitních materiálech. Sedadla kombinují výbornou podporu těla s velkorysými rozměry. Sedadlo řidiče lze výškově seřizovat, včetně loketní opěrky. Na přání může být vybaveno aktivní opěrkou hlavy. Pro obě přední sedadla si lze objednat elektrické vyhřívání.
Tříramenný volant s mohutným věncem je výškově seřiditelný a čistě rámuje seskupení snadno čitelných a přehledných analogových přístrojů. Na přání je dodáván palubní počítač, stěrače a světla se ovládají samostatnými páčkami na sloupku řízení.
Střední část přístrojové desky je vyrobena z kvalitního plastu, barevně shodného s odstínem interiéru. Pro „high-tech“ vzhled může být na přání dodána v „kovovém“ , tzv. metal dekoru. U modelů s automatickou převodovkou je v této úpravě také kulisa řazení, což dodává interiéru ještě elegantnější vzhled.
Pod kapotou sedanu Rio může být jeden ze tří motorů patřících k nejvýkonnějším ve své třídě.
Pro vůz jsou určeny tři pohonné jednotky. Vznětový motor 1.5 CRDi nabízí systém vstřikování paliva common rail a turbodmychadlo s proměnnou geometrií (VGT). Pro zákazníky dávající přednost zážehovým motorům nebo požadující automatickou převodovku jsou připraveny dva zážehové motory 1.6 a 1.4 se čtyřventilovou technikou.
Typ | 1.4 | 1.6 CVVT | 1.5 CRDI |
Výkon | 79(97)/6000 | 82(112)/6000 | 81(110)/4000 |
Toč.moment | 128/4700 | 149/4500 | 220/2000 |
Rychlost | 177 | 190 | 176 |
Zrychlení | 12,3 | 10,2 | 11,5 |
Spotřeba | 8,1/5,2/6,3 | 8,4/5,4/6,5 | 5,6/4,0/4,6 |
Vznětový motor 1.5 CRDi nabízí systém vstřikování paliva common rail a turbodmychadlo s proměnnou geometrií (VGT). Pro zákazníky dávající přednost zážehovým motorům nebo požadující automatickou převodovku jsou připraveny dva zážehové motory 1.6 a 1.4 se čtyřventilovou technikou.
Vpředu je náprava typu McPherson s optimalizovanou geometrií pro zachování maximální jízdní stability a špičkových jízdních vlastností. Zadní vlečná náprava je doplněna torzní příčkou. Příčné stabilizátory a plynové tlumiče jsou standardními prvky přední i zadní nápravy.
Všechny verze Ria mají hřebenové řízení s posilovačem vyžadující 3,01 otáčky volantu mezi krajními polohami. Malý poloměr otáčení Ria – méně než 4,92 m – pak umožňuje rychle reakce a snadné řízení v hustém provozu. Vzduchem chlazené přední kotouče (průměr 256 mm) a zadní kotouče ( 262 mm) zajišťují bezpečný a trvalý brzdný účinek s konstantním tlakem na pedál brzdy.
Čtyřkanálový, čtyřsenzorový systém ABS je standardní výbavou všech modelů Rio v západní Evropě. Systém EBD pomáhá rozdělit brzdnou sílu rovnoměrně mezi přední a zadní nápravu .
Pro Rio jsou standardně určeny ocelové ráfky 14“ s pneumatikami 175/70 R14. Na přání jsou nabízeny další kombinace ráfků a pneumatik. Ocelové nebo lité 5.5J x 14 s pneumatikami 185/65 R14, a lité ráfky 5.5J x 15“ s pneumatikami 195/55 R15. Plnohodnotné rezervní kolo je umístěno pod podlahou zavazadlového prostoru.
vzduchu a výkon ventilátoru.
Díky snadnému ovládání, přesnému řízení, kotoučovým brzdám, výkonnému ABS a EBD a dalším prvkům bezpečnosti, je vůz dobře vybaven, aby se vypořádal s nástrahami každodenního provozu a zabránil tak možným nebezpečným situacím.
Standardně je sedan Rio vybaven dvěma předními airbagy. Pro přední sedadla mohou být dodány boční airbagy. V případě nárazu ze strany jsou cestující chráněni bočními airbagy proti zranění hlavy paží a těla.
Konkurence sedanů je v segmentu B poměrně silná, ale podle nás není Kia Rio tak úplně bez šance, hlavně díky kvalitnímu zpracování, výběru pohonných jednotek a bohatou výbavou.
Ceny
Výbava | Active | Active Plus | Comfort | Samba |
Verze 1.4 | 259 980 Kč | 299 980 Kč | 349 980 Kč | 309 980 Kč |
Verze 1.5 CRDi | 309 980 Kč | 349 980 Kč | 409 980 Kč | 359 980 Kč |
JL, 21.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout