Kia Picanto dorazila na český trh
Zbrusu nová Kia Picanto přichází po nedávné světové premiéře na autosalonu v Ženevě nyní také na český trh. Díky vynikajícímu celkovému uspořádání a stylingu působí nyní vyzrálejším a sebevědomějším dojmem.
Nové Picanto je delší a v porovnání s předchozí generací má delší rozvor, takže poskytne větší pohodlí cestujícím i více prostoru pro zavazadla. Poprvé je možné si vybírat ze tří- a pětidveřové karoserie.
Kia debutovala v A-segmentu s první generací v roce 2004 a v následujících sedmi letech se jich prodalo celosvětově přes 1,1 milionu, přičemž v Evropě přesáhly prodeje 300 000 kusů.
Malý hatchback dostal do vínku originální design a má také perfektní trumfy v podobě solidní bezpečnosti (standardně 8 airbagů, ABS atd.), nízkých nákladů na provoz, nízké spotřeby a výrazně nižších emisí CO2.
Odvážně stylizovaná přední část vozu s vystupujícím nárazníkem, nápadným nasávacím otvorem a dramaticky zúženou maskou dodává vozu sportovní a agresivní výraz. To vše umocňují LED světlomety pro denní svícení, které nalezneme standardně v nejvyšší výbavě.
Třídveřová verze, která dorazí na český trh na podzim, se odlišuje
od pětidveřového originálním řešením C-sloupků, tvarem nárazníků a masky chladiče. Oproti předcházející generaci narostla délka o 60 mm a rozvor je prodloužený o 15 mm. Zdánlivě nevelké prodloužení přináší podstatně více místa pro cestující na předních i zadních sedadlech, stejně jako pro zavazadla (200 l).
Řešení interiéru ukazuje obdobnou míru elegantní funkčnosti jako tvarování karoserie. Hlavní ovládací prvky jsou přehledně a ergonomicky uspořádány do atraktivních funkčních skupin, které navíc vytvářejí dojem širokého a prostorného interiéru. Volant s dvojicí masivních ramen, nebo přístrojový štít se třemi tubusy a dobře čitelnou grafikou, v sobě odrážejí důslednost.
Další inovací je atraktivní nabídka úrovní výbav. Základní barva interiéru je ebenová černá, alpskou šedou může zákazník zvolit na přání. Barvy interiéru lze kombinovat se čtyřmi různými barvami čalounění, resp. prémiovými pakety výbavy. Interiér tak může být elegantní, sportovní nebo prémiový.
Z prvků, které Picanto nabídne zákazníkům buď jako standard v nejvyšší výbavě, či na přání, stojí za zmínku čelní okno s UV filtrem, samočinná klimatizace, elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek, samočinné ovládání světlometů, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce atd.
Dalšími novými prvky výbavy Sport nebo na přání jsou bezklíčkové odemykání a startování vozu tlačítkem start/stop, AUX a USB rozhraní pro připojení externího zdroje zvuku včetně iPodu, rádio s RDS a CD mechanikou s možností přehrávání MP3, Bluetooth hands free s hlasovým ovládáním, aktivní opěrky hlavy, kolenní airbag řidiče, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, zadní parkovací senzory, asistent pro rozjezd do kopce HAC (Hill start Assist Control) a stop/start systém ISG, který snižuje spotřebu paliva zejména v městském provozu.
Motor Kappa bude nabízen ve třech variantách. Vrcholem nabídky je čtyřválec o objemu 1248 cm3 s výkonem 85 k a točivým momentem 121 N. m. Dále budou zákazníkům nabízeny dva tříválce o objemu 998 cm3 s možností spalování pouze benzinu nebo LPG a benzinu. První varianta nabízí výkon 69 k a točivý moment 95 N. m, pohonná jednotka spalující LPG disponuje výkonem 82 k a točivým momentem 94 N. m.
Kombinace pokrokových technologií (variabilní časování sacích a výfukových ventilů Dual CVVT, blok motoru z hliníkové slitiny, koncepce s přesazenou osou klikového hřídele, bezúdržbový rozvodový řetěz a pružiny ventilů se sníženým odporem) znamená výrazné snížení emisí ve výfukových plynech. Kombinovaná potřeba paliva v rozpětí 4,2 až 5,9 l/100 km.
V Evropě budou všechny verze k dostání také s technologiemi Eco-Dynamics (samočinný stop/start systém ISG, inteligentní ovládání alternátoru, zesílený startér a pneumatiky s nízkým valivým odporem), které dále snižují emise, spotřeba se pohybuje v rozmezí 4,1 až 5,6 l/100 km.
Pro všechny motorizace bude standardně dodávána pětistupňová přímo řazená převodovka, čtyřstupňový automat bude možno objednat na přání k motoru o objemu 1,25 l s výkonem 85 k.
Výrazně vylepšený podvozek vychází z minulé generace a byl navržen tak, aby si zachoval citlivé reakce a ovladatelnost při současném zlepšení jízdních vlastností a komfortu. Kotoučové brzdy na všech kolech u vozů vybavených elektronickou kontrolou stability ESC, jistí standardně dodávané ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly a asistenční systém pro panické brzdění.
Bezpečností výbava obsahuje až devět airbagů (včetně kolenního airbagu řidiče), elektronickou kontrolu stability, asistenta pro rozjezd do kopce a aktivní hlavové opěrky předních sedadel. Pro další zvýšení bezpečnosti je standardně použit systém ESS.
JL, 2.5.2011
Kia debutovala v A-segmentu s první generací v roce 2004 a v následujících sedmi letech se jich prodalo celosvětově přes 1,1 milionu, přičemž v Evropě přesáhly prodeje 300 000 kusů.
Malý hatchback dostal do vínku originální design a má také perfektní trumfy v podobě solidní bezpečnosti (standardně 8 airbagů, ABS atd.), nízkých nákladů na provoz, nízké spotřeby a výrazně nižších emisí CO2.
Odvážně stylizovaná přední část vozu s vystupujícím nárazníkem, nápadným nasávacím otvorem a dramaticky zúženou maskou dodává vozu sportovní a agresivní výraz. To vše umocňují LED světlomety pro denní svícení, které nalezneme standardně v nejvyšší výbavě.
Třídveřová verze, která dorazí na český trh na podzim, se odlišuje
od pětidveřového originálním řešením C-sloupků, tvarem nárazníků a masky chladiče. Oproti předcházející generaci narostla délka o 60 mm a rozvor je prodloužený o 15 mm. Zdánlivě nevelké prodloužení přináší podstatně více místa pro cestující na předních i zadních sedadlech, stejně jako pro zavazadla (200 l).
Řešení interiéru ukazuje obdobnou míru elegantní funkčnosti jako tvarování karoserie. Hlavní ovládací prvky jsou přehledně a ergonomicky uspořádány do atraktivních funkčních skupin, které navíc vytvářejí dojem širokého a prostorného interiéru. Volant s dvojicí masivních ramen, nebo přístrojový štít se třemi tubusy a dobře čitelnou grafikou, v sobě odrážejí důslednost.
Další inovací je atraktivní nabídka úrovní výbav. Základní barva interiéru je ebenová černá, alpskou šedou může zákazník zvolit na přání. Barvy interiéru lze kombinovat se čtyřmi různými barvami čalounění, resp. prémiovými pakety výbavy. Interiér tak může být elegantní, sportovní nebo prémiový.
Z prvků, které Picanto nabídne zákazníkům buď jako standard v nejvyšší výbavě, či na přání, stojí za zmínku čelní okno s UV filtrem, samočinná klimatizace, elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek, samočinné ovládání světlometů, úložný prostor pod sedadlem spolujezdce atd.
Dalšími novými prvky výbavy Sport nebo na přání jsou bezklíčkové odemykání a startování vozu tlačítkem start/stop, AUX a USB rozhraní pro připojení externího zdroje zvuku včetně iPodu, rádio s RDS a CD mechanikou s možností přehrávání MP3, Bluetooth hands free s hlasovým ovládáním, aktivní opěrky hlavy, kolenní airbag řidiče, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, zadní parkovací senzory, asistent pro rozjezd do kopce HAC (Hill start Assist Control) a stop/start systém ISG, který snižuje spotřebu paliva zejména v městském provozu.
Motor Kappa bude nabízen ve třech variantách. Vrcholem nabídky je čtyřválec o objemu 1248 cm3 s výkonem 85 k a točivým momentem 121 N. m. Dále budou zákazníkům nabízeny dva tříválce o objemu 998 cm3 s možností spalování pouze benzinu nebo LPG a benzinu. První varianta nabízí výkon 69 k a točivý moment 95 N. m, pohonná jednotka spalující LPG disponuje výkonem 82 k a točivým momentem 94 N. m.
Kombinace pokrokových technologií (variabilní časování sacích a výfukových ventilů Dual CVVT, blok motoru z hliníkové slitiny, koncepce s přesazenou osou klikového hřídele, bezúdržbový rozvodový řetěz a pružiny ventilů se sníženým odporem) znamená výrazné snížení emisí ve výfukových plynech. Kombinovaná potřeba paliva v rozpětí 4,2 až 5,9 l/100 km.
V Evropě budou všechny verze k dostání také s technologiemi Eco-Dynamics (samočinný stop/start systém ISG, inteligentní ovládání alternátoru, zesílený startér a pneumatiky s nízkým valivým odporem), které dále snižují emise, spotřeba se pohybuje v rozmezí 4,1 až 5,6 l/100 km.
Pro všechny motorizace bude standardně dodávána pětistupňová přímo řazená převodovka, čtyřstupňový automat bude možno objednat na přání k motoru o objemu 1,25 l s výkonem 85 k.
Výrazně vylepšený podvozek vychází z minulé generace a byl navržen tak, aby si zachoval citlivé reakce a ovladatelnost při současném zlepšení jízdních vlastností a komfortu. Kotoučové brzdy na všech kolech u vozů vybavených elektronickou kontrolou stability ESC, jistí standardně dodávané ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly a asistenční systém pro panické brzdění.
Bezpečností výbava obsahuje až devět airbagů (včetně kolenního airbagu řidiče), elektronickou kontrolu stability, asistenta pro rozjezd do kopce a aktivní hlavové opěrky předních sedadel. Pro další zvýšení bezpečnosti je standardně použit systém ESS.
JL, 2.5.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













