Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Niro Plus pro speciální účely

Kia odhalila svůj první model pro speciální účely (PBV – ‚purpose-built vehicle‘) s označením Niro Plus. Kia zkoumá různorodé způsoby a cesty za tradiční hranice automobilového světa z pohledu soukromých i firemních zákazníků. Kia očekává, že její modely PBV budou tvořit důležitou součást mobility budoucnosti.

Kia Niro Plus se v první fázi uplatní na korejském trhu jako bezemisní taxi – firma upravila model e-Niro první generace tak, aby odpovídalo současným nárokům a požadavkům služeb spolujízdy. Představení uvedeného modelu navazuje na únorovou premiéru vozu Ray Van, prvního jednomístného vanu na korejském trhu, navrženého k uspokojení rostoucí celonárodní poptávky po službách balíkových dopravců.


Kia je jedním z prvních hybatelů celosvětového segmentu PBV s plánem získat do roku 2030 v této oblasti vedoucí postavení. Za tímto účelem firma vyvíjí vyhrazenou platformu, na níž budou postaveny vozy PBV nejrůznějších tvarů a rozměrů v souladu s neustále se měnícími potřebami zákazníků a tržními trendy.


První vyhrazený model PBV uvede Kia v roce 2025, kdy by měl celosvětový trh s těmito vozidly dospět do vyzrálejší fáze. První vyhrazené vozidlo pro speciální účely bude rozměrově odpovídat vozům střední třídy, avšak s možností flexibilních změn podle přání zákazníků.
Kia má v plánu připravit i verzi modelu Niro Plus pro soukromé zájemce, kteří tento vůz využijí při nejrůznějších volnočasových aktivitách vč. kempování.


Model taxi Niro Plus vychází z první generace oblíbeného crossoveru Niro EV. Niro EV se od svého uvedení v roce 2018 prodává na světových trzích v reakci na rostoucí poptávku veřejnosti po všestranných akumulátorových elektromobilech (BEV).


Několika vylepšeními modelu Niro EV vzniklo Niro Plus, připravené naplnit silnou poptávku korejských provozovatelů taxislužeb a služeb spolujízdy. Upravený model s délkou 4385 mm (+10 mm) a výškou 1640 mm (+70 mm) nabízí cestujícím prostornější kabinu. Díky větším rozměrům mají řidič i přední spolujezdec o 65 mm navíc v prostoru hlavy; na zadních sedadlech pak rozměry v oblasti hlavy a nohou narostly o 72 mm, resp. 27 mm. K větší prostornosti kabiny přispělo i zeštíhlení konstrukcí, neboť Niro Plus v porovnání s původním modelem Niro EV používá tenčí sedadla a výplně dveří.



K pohodlí a bezpečnosti řidiče výrazně přispívá integrovaný displej typu „vše v jednom“, kde odpadá potřeba používat několik zařízení a obrazovek. Na displeji se budou zobrazovat veškeré informace důležité pro řidiče taxi a jeho pracovní potřeby, tedy např. navigace, taxametr, digitální ukazatel ujeté vzdálenosti nebo funkce rozpoznávání hlasu. Systém bude obsahovat i údaje o důležitých bodech zájmu a místa nejbližších dobíjecích stanic pro elektromobily. Kia plánuje partnersky spolupracovat s místními i celonárodními firmami v rámci nabízení on-line (OTA) softwarových aktualizací a dalších služeb.



Kia 28.4.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar