Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Ceed s novou pohonnou jednotkou 1.5 T-GDI

Značka Kia uvádí na evropských trzích včetně České republiky novou řadu čistě benzínových pohonů pro nejprodávanější modelovou řadu Kia Ceed. Zbrusu nový pohon Kia ‚Smartstream‘ 1,5 litru T-GDi (zkr. Turbocharged Gasoline Direct injection) byl navržen s cílem zvýšit výkon a jízdní schopnosti při současném snížení emisí.

Nový spalovací motor je k dispozici pro všechna čtyři provedení modelu Ceed. Nahrazuje tak dosavadní spalovací motor 1,4 litru T-GDi, nabízený napříč celou modelovou řadou. Vozy řady Ceed sjíždějí z linek evropského výrobního závodu Kia ve slovenské Žilině a představují vůbec nejprodávanější modelovou řadu značky Kia v Evropě. V žilinském závodě se rovněž vyrábí nový spalovací motor 1,5 litru T-GDi, jehož produkce si nedávno vyžádala investici ve výši 70 milionů eur do rozšíření výrobní linky.


Nový spalovací motor 1,5 litru T-GDi je k dispozici napříč celou modelovou řadou Ceed (zahrnující hned čtyři karosářské varianty) a lze jej kombinovat buďto s šestistupňovou manuální převodovkou (6MT), nebo sedmistupňovým dvouspojkovým ústrojím (7DCT). Nová jednotka 1,5 litru T-GDi s maximem výkonu 160 k při 5500/min je o 14 procent výkonnější než dosavadní spalovací motor Kia 1,4 litru T-GDi (140 k). O 4,5 procenta též narostl nejvyšší točivý moment (253 Nm v pásmu 1500–3500/min).

Nový motor kromě toho využívá nejnovější technologie hnacích ústrojí Kia Smartstream ve prospěch nižších emisí a lepších jízdních schopností. Jedná se např. o plynule proměnnou periodu ventilů Kia CVVD, která upravuje časování ventilů spalovacího motoru ve prospěch vyššího výkonu při současném snížení emisí. Za nižších otáček motoru se též aktivuje nový nízkotlaký systém recirkulace výfukových plynů (LP EGR), opět ve prospěch zlepšení spotřeby paliva a emisí; ke snížení emisí pevných částic produkovaných spalovacím motorem slouží částicové filtry (GPF).

Kia Ceed hatchback s motorem 1,5 litru T-GDi akceleruje z místa na 100 km/h za 8,4 s (manuální převodovka), resp. 8,6 s (7DCT). V případě provedení Kia Ceed Sportswagon a ProCeed vůz zrychluje za 8,6 s (6MT), resp. 8,8 s (7DCT). Emise CO2 nicméně u všech tří provedení nyní začínají na pouhých 125 g/km (podle WLTP v kombinovaném cyklu, 6MT) – což oproti dosavadní jednotce 1,4 litru znamená pokles o 6,7 procenta.

Kia XCeed s novým motorem nyní zrychluje na 100 km/h za 9,0 s, resp. 9,2 s (6MT a 7DCT).
Nová jednotka 1,5 litru a systémy EcoDynamics+ jsou součástí širší řady hnacích ústrojí včetně nabídky benzínových a elektrifikovaného 48V mild-hybridního ústrojí s naftovou jednotkou 1,6 litru CRDi (nově v nabídce), které jsou k dispozici pro všechny vozy modelové řady Ceed. Vedle nových hnacích ústrojí je pro Ceed i nadále k dispozici řada doposud nabízených pohonů. Model se rovněž nabízí s modernizovanou benzínovou jednotkou 1,0 litru T-GDi (100 k a 120 k), nově s nižšími emisemi CO2.

Roli nejvýkonnějších zástupců modelové řady Ceed nadále hrají provedení Ceed GT a ProCeed GT s jednotkou 1,6 litru T-GDI (204 k). Jednotka je k dispozici i pro XCeed.

Sedmiletá záruka Kia

Na všechny modely včetně nabízených pohonných ústrojí se standardně vztahuje bezkonkurenční sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km).



Kia 10.12.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar