Kia Cadenza - prémiový sedan vyjíždí
Luxusní sportovní sedan Kia Cadenza, který byl slavnostně odhalen v Koreji a který se začne prodávat v průběhu příštího roku, bude pro značku Kia znamenat velký krok do budoucnosti. Model si odbude světovou premiéru 12. prosince na Motor Show v Rijádu v Saudské Arábii.
Jméno Cadenza je odvozeno z Italštiny a v hudební hantýrce znamená fanfáru koncertní árie. To perfektně symbolizuje designovou filosofii nového sedanu, který s délkou 4965 mm nahradí ve třídě velkých luxusních sedanů deset let starý Opirus.
Tým korejských designérů, pod vedením šéfdesignéra Petera Schryera, dostal mandát transformovat každý aspekt vlajkové lodi značky Kia tak, aby splňoval požadavky na sportovní a stylově čisté, dravé a dynamické provedení, mimořádný komfort a high-tech technologie.
Designéři se zaměřili na atraktivní exteriér a moderní ztvárnění, aby se mohl chlubit zevnějškem, kterým by pokořil případné rivaly. Koncept KND-5, na který Cadenza navazuje, naznačil jak revoluční sedan bude.
Tradiční linie byly zachovány, ale amorfovaly se do sportovnějšího designu s lepšími aerodynamickými vlastnostmi (koef. 0,29). Součástí předních světlometů je integrovaný systém LED diod druhé generace, které zdůrazňují tvary hlavních svítilen, určují šíři vozu a dodávají mu technicistní vzhled. Zadní sdružené svítilny rovněž využívají technologii LED diod a spolu s dvojitou koncovkou výfuku integrovanou do nárazníku stupňují sportovní vzhled Cadenzy. Na přání bude k dispozici také skleněná panoramatická střecha v plné délce.
Interiér je v každém ohledu stylový a sofistikovaný, dominuje mu futuristicky působící přístrojová deska, která podtrhuje inovativní pojetí designu.
Dvouzónová automatická klimatizace je standardem stejně jako další high-tech vlastnosti zvyšující komfort a pohodlí. Např. bezklíčkový přístup a startování motoru tlačítkem, zadní parkovací senzory, couvací kamera a elektronicky ovládané prodloužení sedáku řidiče.
Ačkoli je Cadenza kratší než Opirus, tak má prodloužený rozvor náprav (o 45 mm na 2845 mm). Díky širokému exteriéru a kompaktnější zadní nápravě nabízí interiér cestujícím více prostoru než její předchůdce.
Nová podvozková platforma „typu N“ pro vozidla s předním pohonem se objevuje poprvé u Cadenzy a v budoucnosti bude využívána také v ostatních modelech Kia. Lehčí (a pevnější) karoserie, spolu s novým systémem zavěšení, pomáhají vozu dosáhnout hmotnosti o 130 kg nižší ve srovnání s předchozím Opirusem.
Cadenza, jako součást plánu značky Kia na zvýšení prodejů v segmentu velkých sedanů, se bude vyrábět s třemi zážehovými motory s výkony v rozsahu 165 až 290 k a všechny budou disponovat pohonem předních kol a šestistupňovou automatickou převodovkou.
Sedan se začne vyrábět pro domácí trh ve výrobním závodě Kia v Hwasungu ještě tento měsíc, od ledna 2010 také pro exportní trhy.
Základní technické údaje
Motor: zážehový vidlicový šestiválec DOHC
Objem: 3500 cm³
Výkon: 213 kW (290 k) při 6600/min
Točivý moment: 338 Nm při 5000/min
Zrychlení 0-100 km/h: 7,2 s
Rychlost: 230 km/h
Kombin.spotřeba: 9,3 l/100 km
Zavěšení kol vpředu: nezávislé, McPherson
Zavěšení kol vzadu: víceprvkové Multilink
Brzdy vpředu: kotoučové 300 mm s vnitřním chlazením
Brzdy vzadu: kotoučové, 284 mm
Rozměry: 4965 x 1850 x 1475 mm
Rozvor kol: 2845 mm
Zav.prostor: 451 l
JL, 26.11.2009
Tým korejských designérů, pod vedením šéfdesignéra Petera Schryera, dostal mandát transformovat každý aspekt vlajkové lodi značky Kia tak, aby splňoval požadavky na sportovní a stylově čisté, dravé a dynamické provedení, mimořádný komfort a high-tech technologie.
Designéři se zaměřili na atraktivní exteriér a moderní ztvárnění, aby se mohl chlubit zevnějškem, kterým by pokořil případné rivaly. Koncept KND-5, na který Cadenza navazuje, naznačil jak revoluční sedan bude.
Tradiční linie byly zachovány, ale amorfovaly se do sportovnějšího designu s lepšími aerodynamickými vlastnostmi (koef. 0,29). Součástí předních světlometů je integrovaný systém LED diod druhé generace, které zdůrazňují tvary hlavních svítilen, určují šíři vozu a dodávají mu technicistní vzhled. Zadní sdružené svítilny rovněž využívají technologii LED diod a spolu s dvojitou koncovkou výfuku integrovanou do nárazníku stupňují sportovní vzhled Cadenzy. Na přání bude k dispozici také skleněná panoramatická střecha v plné délce.
Interiér je v každém ohledu stylový a sofistikovaný, dominuje mu futuristicky působící přístrojová deska, která podtrhuje inovativní pojetí designu.
Dvouzónová automatická klimatizace je standardem stejně jako další high-tech vlastnosti zvyšující komfort a pohodlí. Např. bezklíčkový přístup a startování motoru tlačítkem, zadní parkovací senzory, couvací kamera a elektronicky ovládané prodloužení sedáku řidiče.
Ačkoli je Cadenza kratší než Opirus, tak má prodloužený rozvor náprav (o 45 mm na 2845 mm). Díky širokému exteriéru a kompaktnější zadní nápravě nabízí interiér cestujícím více prostoru než její předchůdce.
Nová podvozková platforma „typu N“ pro vozidla s předním pohonem se objevuje poprvé u Cadenzy a v budoucnosti bude využívána také v ostatních modelech Kia. Lehčí (a pevnější) karoserie, spolu s novým systémem zavěšení, pomáhají vozu dosáhnout hmotnosti o 130 kg nižší ve srovnání s předchozím Opirusem.
Cadenza, jako součást plánu značky Kia na zvýšení prodejů v segmentu velkých sedanů, se bude vyrábět s třemi zážehovými motory s výkony v rozsahu 165 až 290 k a všechny budou disponovat pohonem předních kol a šestistupňovou automatickou převodovkou.
Sedan se začne vyrábět pro domácí trh ve výrobním závodě Kia v Hwasungu ještě tento měsíc, od ledna 2010 také pro exportní trhy.
Základní technické údaje
Motor: zážehový vidlicový šestiválec DOHC
Objem: 3500 cm³
Výkon: 213 kW (290 k) při 6600/min
Točivý moment: 338 Nm při 5000/min
Zrychlení 0-100 km/h: 7,2 s
Rychlost: 230 km/h
Kombin.spotřeba: 9,3 l/100 km
Zavěšení kol vpředu: nezávislé, McPherson
Zavěšení kol vzadu: víceprvkové Multilink
Brzdy vpředu: kotoučové 300 mm s vnitřním chlazením
Brzdy vzadu: kotoučové, 284 mm
Rozměry: 4965 x 1850 x 1475 mm
Rozvor kol: 2845 mm
Zav.prostor: 451 l
JL, 26.11.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












