KTM X-Bow před světovou premiérou
Rakouská firma KTM patřila až dosud výhradně mezi největší výrobce jednostopých vozidel, nyní však zařadila do svého programu také první čtyřkolové vozidlo X-Bow, které má za sebou již první jízdní zkoušky a nyní se chystá na svoji ženevskou premiéru.
Dvoumístný agresivní závodní stroj X-Bow (vyslovuj Cross-Bow) váží pouhých 700 kilogramů a může být poháněn jedním ze dvou motorů Audi. Pro slabší verzi je připraven benzinový dvoulitrový čtyřválec se vstřikováním FSI a přeplňovaný turbodmychadlem. Výkon 220 k umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a největší rychlost 217 km/h. Špičková verze je vybavena motorem z Audi S3 o výkonu 300 k. V sériovém provedení jsou kombinovány s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je připravena ještě dvouspojková převodovka DSG.
Podvozek, pocházející od firmy White Powe, dceřinné společnosti KTM, je vybaven brzdovými komponenty specializované firmy Brembo včetně kotoučových brzd s vnitřním chlazením o průměru 305 mm, vpředu a 262 mm vzadu. Na zastavení z rychlosti 100 km/h potřebuje brzdnou dráhu 33,1 metru. Za příplatek dodávaná uzávěra diferenciálu zadní poháněné nápravy má přispět k optimální trakci. Ve vozidle nenajdeme žádné elektronický systémy jako ABS, ESP a ani airbagy.
Srdcem 3,60 metru dlouhého a 1,16 metru vysokého silničního „závoďáku“ je monokok z uhlíkových vláken o hmotnosti pouhých 70 kilogramů, postavený firmou Dallara, která se specializuje na výrobu známých závodních automobilů – monopostů a spiderů. Nezakrytá kola jsou upevněna na dvojitých trojúhelníkových příčných ramenech. Crash-box v přídi monokoku absorbuje nárazovou energii, ochranné oblouky jsou integrovány do struktury vozu. Na přání dodávaný kit zvyšuje bezpečnost na úroveň, požadovanou mezinárodní automobilovou federací FIA.
Design KTM X Bow stvořila firma Kiska-Design, která se podílí rovněž na stylingu motocyklů rakouského výrobce. Přední sklo je pouze sedm centimetrů vysoké, vozidlo nemá dveře ani střechu, pro zakrytí interiéru se dodává lehce montovaná plátěná střecha.
Dallara začne od letošního podzimu s produkcí sta kusů limitované exkluzivní předsérie. První vozidla by se měla dostat k zákazníkům koncem roku za cenu 40 000 eur.
Zpočátku se budou distribuovat v síti KTM, později by měly být sériové modely k dostání také u 15 až 20 obchodníků s návazností na prodejní a servisní síť VW. Pokud bude X-Bow úspěšný, jak si KTM představuje, mluví se o 1000 vozidlech ročně, potom by jako partner přicházela v úvahu firma Magna, protože kapacita Dallary není dostačující.
Jindřich Lasík, 27.2.2007
Podvozek, pocházející od firmy White Powe, dceřinné společnosti KTM, je vybaven brzdovými komponenty specializované firmy Brembo včetně kotoučových brzd s vnitřním chlazením o průměru 305 mm, vpředu a 262 mm vzadu. Na zastavení z rychlosti 100 km/h potřebuje brzdnou dráhu 33,1 metru. Za příplatek dodávaná uzávěra diferenciálu zadní poháněné nápravy má přispět k optimální trakci. Ve vozidle nenajdeme žádné elektronický systémy jako ABS, ESP a ani airbagy.
Srdcem 3,60 metru dlouhého a 1,16 metru vysokého silničního „závoďáku“ je monokok z uhlíkových vláken o hmotnosti pouhých 70 kilogramů, postavený firmou Dallara, která se specializuje na výrobu známých závodních automobilů – monopostů a spiderů. Nezakrytá kola jsou upevněna na dvojitých trojúhelníkových příčných ramenech. Crash-box v přídi monokoku absorbuje nárazovou energii, ochranné oblouky jsou integrovány do struktury vozu. Na přání dodávaný kit zvyšuje bezpečnost na úroveň, požadovanou mezinárodní automobilovou federací FIA.
Design KTM X Bow stvořila firma Kiska-Design, která se podílí rovněž na stylingu motocyklů rakouského výrobce. Přední sklo je pouze sedm centimetrů vysoké, vozidlo nemá dveře ani střechu, pro zakrytí interiéru se dodává lehce montovaná plátěná střecha.
Dallara začne od letošního podzimu s produkcí sta kusů limitované exkluzivní předsérie. První vozidla by se měla dostat k zákazníkům koncem roku za cenu 40 000 eur.
Zpočátku se budou distribuovat v síti KTM, později by měly být sériové modely k dostání také u 15 až 20 obchodníků s návazností na prodejní a servisní síť VW. Pokud bude X-Bow úspěšný, jak si KTM představuje, mluví se o 1000 vozidlech ročně, potom by jako partner přicházela v úvahu firma Magna, protože kapacita Dallary není dostačující.
Jindřich Lasík, 27.2.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout