Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

KIA Sorento PHEV -sedmimístný hybrid

Kia Motors dnes odhalila Sorento Plug-in Hybrid, které představuje variantu s ultra nízkými emisemi. Nové provedení spojuje prvotřídní praktičnost s nízkými provozními náklady a vysokým výkonem, čímž opět zvyšuje atraktivitu tohoto SUV střední třídy.

Sorento Plug-in Hybrid je druhým elektrifikovaným provedením v nové modelové řadě Sorento, a řadí se tak po bok nízkoemisní verze Sorento Hybrid. Nová varianta spojuje výkonný přeplňovaný zážehový motor s vysokokapacitním bateriovým modulem a výkonným elektromotorem, čímž umožňuje absolvovat kratší jízdy pouze na elektřinu zcela bez emisí.

Varianta Plug-in Hybrid zároveň klade důraz na prostornost a všestrannost prostřednictvím pokrokové platformy pro Sorento čtvrté generace, od počátku navrhované pro zástavbu elektrifikovaných hnacích jednotek. Díky nové platformě a velké karoserii si Plug-in Hybrid zachovává velkorysý prostor v kabině i zavazadelníku, stejně tak jako pěti- a sedmimístné uspořádání, které je k dispozici i pro ostatní verze této modelové řady.


Nové Sorento Plug-in Hybrid se na vybraných evropských trzích včetně České republiky začne prodávat počátkem roku 2021 včetně jedinečné sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.


Vysoký výkon, nízké emise

Sorento Plug-in Hybrid není pouze nejekologičtějším provedením Sorenta v Evropě, ale také nejvýkonnějším. Srdcem přeplňovaného hybridního ústrojí je spalovací motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection), který sám o sobě dosahuje nejvyššího výkonu 180 k a točivého momentu 265 Nm. Spalovacímu motoru sekunduje vysokokapacitní lithium-iont polymerový akumulátor (13,8 kWh) a výkonný elektromotor o výkonu 66,9 kW a točivém momentu 304 Nm.

S uvedenými komponentami pak Sorento Plug-in Hybrid disponuje systémovým výkonem 265 k a točivým momentem 350 Nm.

Sorento Plug-in Hybrid v čistě elektrickém režimu nabídne takový dojezd, který řidičům umožní absolvovat většinu krátkých jízd zcela bez emisí. Parametry dojezdu na elektřinu a emisí CO2 jsou předmětem homologace a budou potvrzeny automobilkou Kia později před uvedením vozu na trh.

Hnací moment se posílá na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Použitá převodovka umožňuje souběžný přenos výkonu spalovacího motoru a elektromotoru při minimálních energetických ztrátách. Výsledkem uvedeného řešení je okamžitá odezva při zrychlování za všech otáček s přímo dostupnou posilou od baterie za vysokých rychlostí.

Díky řadě inovací v rámci celého hnacího ústrojí můžeme Sorento Plug-in Hybrid označit za nejvyspělejší a nejhospodárnější plug-in hybrid ze všech dosavadních modelů Kia. Kia v novém modelu poprvé v rámci své nabídky PHEV nasadila systém nezávislého kapalinového chlazení bateriového modulu, zajišťující optimální tepelný management a efektivní provoz vysokonapěťového bateriového modulu. Předností rotoru elektromotoru o výkonu 66,9 kW je nový dvoufázový proces montáže elektroplechu k potlačení hlučnosti i vibrací.


Spalovací motor se chlubí posledními inovacemi jednotek řady ‚Smartstream‘, včetně technologie plynule proměnné periody ventilů (CVVD), která reguluje dobu otevírání a zavírání sacích ventilů v souladu s jízdními podmínkami. Motor tak dokáže pracovat v různém pracovní taktu ve prospěch hladké optimalizace výkonu a spotřeby paliva.


Design a karoserie

Klíčovou roli v zástavbě nového hnacího ústrojí sehrála nová platforma Kia pro SUV střední třídy, navržená pro Sorento čtvrté generace a tvořící základ nového plug-in hybridního provedení. Díky její pokrokové konstrukci a uspořádání zůstal zachován maximální prostor pro cestující i zavazadla, neboť bateriový modul je umístěn pod podlahou kabiny.


Sorento Plug-in Hybrid nabídne velkorysý prostor pro pět či sedm cestujících, stejně jako hybridní varianta nebo naftové provedení. Jelikož větší bateriový modul nezasahuje do prostoru pro zavazadla, model nabízí i jeden z největších zavazadelníků v dané třídě – se dvěma řadami nesklopených sedadel až 809 litrů (v případě sedmimístné verze), resp. 898 litrů (5 míst). Při plně rozložených sedadlech sedmimístné verze zbývá pro zavazadla 175 litrů (v případě sesterského hybridu 179 litrů).

Téměř nic se nezměnilo ani v kabině, kde najdeme přepracovaný plně digitální přístrojový štít o velikosti 12,3" s novou grafikou a kruhovými ukazateli pro přehledné zobrazování stavu hnacího ústrojí. Řidič tak může sledovat stav nabití baterie a toky elektrické energie i hnacího momentu od benzínového motoru v rámci celého systému. Novými funkcemi též disponuje 10,25" dotykový displej infotainmentu pro snazší hledání nabíjecích míst na cestách.


Nabídka technologií bezpečnosti a konektivity vozidla

. Dotykový systém infotainmentu umožňuje bezproblémové propojení s chytrými telefony prostřednictvím technologií Apple CarPlay™ a Android Auto™. K dispozici je i výkonný systém prostorového ozvučení BOSE® s 12 reproduktory.

Sorento Plug-in Hybrid nabízí hned několik vyspělých systémů Kia na podporu řízení (ADAS), které pomáhají omezit řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižují únavu při řízení.


Nabízené technologie zahrnují


systém autonomního nouzového brzdění (FCA) s rozpoznáváním chodců, cyklistů a vozidel, stejně tak jako systém FCA pro křižovatky, detekující vozidla na křižovatkách při odbočování;

systém sledování slepého úhlu výhledu (BVM);

360° monitorovací systém (SVM) a systém sledování slepého úhlu s asistentem pro zamezení kolizím (BCA);

inteligentní asistent pro sledování rychlostních omezení (ISLA);

pokročilý adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go (SCC) a pokročilý adaptivní tempomat propojený s navigací (NSCC);

systém následování v jízdním pruhu (LFA);

systém sledování únavy řidiče (DAW);

asistent pro jízdu po dálnici (HDA).


Model je dále vybaven systémem zobrazování situace za vozidlem (RVM) s asistentem pro zabránění kolizím při parkování (PCA) a systémem pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA). Asistent pro bezpečné vystupování z vozidla (SAE) pro nové Sorento zamezuje otevření zadních dveří v případě, že zaznamená nebezpečí blížící se zezadu (např. cyklistu nebo jiné vozidlo).

Nové Sorento též používá multikolizní brzdu, objevující se v rámci Kia poprvé a napomáhající zmírňovat škody v případě vícenásobných kolizí. Po aktivaci airbagů v důsledku prvotní kolize se zde automaticky aktivují brzdy vozidla, aby byli cestující lépe chráněni před sekundárním čelním nebo bočním nárazem.




KIA 26.8.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar