Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

KIA Picanto v novém vydání

Moderní kompaktní hatchback Kia Picanto přichází s řadou vylepšení včetně nového designu a vyspělých technologií. Zájemci o vůz Kia si tak mohou vychutnat moderní, účelné a stylové cestování. Přichází na trh v základním provedení (Baseline) nebo ve sportovněji zaměřené provedení GT Line .

Nová efektní optická signatura, začleněná do nového předního nárazníku, typické masky‘, blatníků a kapoty, navazuje na prvky přívodu vzduchu na přídi vozidla a dodává Picantu ještě překvapivější náboj. Volitelné LED světlomety a světla denního svícení akcentují modernu a technologie, a navíc dodávají novému Picantu široce rozkročený a sebejistý postoj. Jednoduchý a stabilní vzhled zadní partie poukazuje na vertikální návaznost mezi přepracovanými zadními svítilnami a zadním nárazníkem nového Picanta

Picanto v základu vyjíždí na 14" kolech; na přání je možné zvolit nová 14" litá kola, 15" litá kola nebo nová 16" kola. Provedení GT Line se pyšní sebejistou přední partií s akcentem na sportovní prvky. K celkově efektnímu vzhledu přispívá zvětšená tygří maska chladiče. Součástí výbavy GT Line jsou i nová 16" kola s broušenými povrchy, určená pouze pro toto provedení, jakož i sportovní zadní difuzor GT Line.

V kabině zaujme volba materiálů čalounění a obkladů. V základní výbavě najdeme černá látková sedadla. Zákazníci mohou zvolit černé provedení Glossy nebo zelený Adventurous nebo hnědý Rich Brown.


Pohony

Pro nové Picanto jsou k dispozici dvě různé varianty pohonu: zákazníci mohou volit mezi benzínovými motory 1,0 litru a 1,2 litru. Motor 1,0 litru je ideální volbou pro zákazníky kladoucí nejvyšší důraz na provozní hospodárnost; jednotka 1,2 litru bude vyhovovat těm zákazníkům, kteří volají po vyšším výkonu.

U spalovacích motorů s atmosférickým plněním byla vylepšena vedení systému recirkulace výfukových plynů a optimalizováno časování sacích ventilů. Díky technologickému posunu v této oblasti bylo dále u obou motorů vylepšeno chlazení spalovací komory.
V obou případech jsou poháněna přední kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky (5MT) nebo automatizované manuální převodovky Kia (AMT), která vychází z pětistupňového manuálního ústrojí s akčními členy spojky a řazení, díky nimž se tyto funkce vykonávají automaticky.


Jízda a jízdní chování

Picanto dostává pověsti vozu s rychlými a zábavnými reakcemi, které se opírají o nezávislé zavěšení se vzpěrami McPherson na přední nápravě, resp. torzní příčkou vzadu – při zachování vysoké jízdní stability. Navíc poměrně dlouhý rozvor přispívá k přirozenému zlepšení kvality a stability jízdy na vozovkách všeho druhu.


Ostřejší poměr převodky řízení (v porovnání s mnoha konkurenty) zajišťuje bezprostřední odezvu na pokyny od volantu (mezi krajními polohami je pouze 2,8 otáčky), a napomáhá tak ke snadné ovladatelnosti Picanta při pomalejší jízdě a ve městě. Umístěním předních kol blíže k přídi vozidla klesá podíl hmotnosti před přední nápravou ve prospěch agilnějšího jízdního chování.
Picanto disponuje systémem vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol – který je další funkcí elektronického řízení stability vozu (ESC). Picanto s touto technologií – v kategorii minivozů neobvyklé – tak dokáže nabídnout vysokou úroveň ovladatelnosti a stability v zatáčkách při současném potlačení nedotáčivosti při jejich rychlém projíždění.


Technologie

Picanto je standardně vybaveno systémem navigace s 8,0" plovoucím dotykovým displejem a 4,2" digitálním displejem s jemnou grafikou v přístrojovém štítu. Součástí 8,0" dotykového systému s navigací je funkce multi-připojení Bluetooth, kdy si uživatelé mohou připojit až dvě mobilní zařízení současně – jedno pro hands-free telefonování a multimédia, resp. druhé pouze pro přehrávání médií. Systém standardně podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto.


Bezpečnost

Nové Picanto přináší několik nejnovějších pokročilých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) i řadu nových systémů aktivní bezpečnosti ke . zvýšení bezpečnosti posádky. V závislosti na stupni výbavy pak Picanto s novými technologiemi ADAS nabízí systém autonomního nouzového brzdění (FCA 1.5) s rozpoznáváním vozidel, cyklistů a chodců. Jeho součástí je i funkce pro odbočování na křižovatkách: hrozí-li riziko při odbočování vlevo na křižovatce (resp. ve Velké Británii při odbočování vpravo), tato funkce podle potřeby automaticky zasáhne pomocí nouzové brzdění.
Pro Picanto je dále k dispozici asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA), aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), systém sledování únavy řidiče s funkcí upozorňování na rozjezd vozidla vpředu (DAW+), inteligentní ukazatel rychlostních limitů (ISLA) a systém následování v jízdním pruhu (LFA).


Systém LFA pomocí přední kamery sleduje vodorovné dopravní značení a pomáhá udržovat vozidlo uprostřed daného pruhu. Kromě toho nabízí funkci aktivního upozorňování na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCA), která případně zastaví vozidlo, zaznamená-li jiný vůz přijíždějící zleva nebo zprava během couvání ven z parkovacího místa.
Picanto je dále vybaveno signalizací nouzového brzdění (ESS), která automaticky rozbliká výstražná světla k upozornění vzadu jedoucích vozidel v případě, že řidič náhle zabrzdí. Asistent rozjezdu do kopce (HAC) přibrzďuje vozidlo v kopci ve snaze zajistit hladký rozjezd do svahu bez couvnutí.



Rozměry (mm)
Exteriér
Rozměry: 3595 x 1595 x 1485 mm
Rozvor: 2400
Objem zavazadelníku:“ 255 l/1010 l
Objem nádrže: 35 l


KIA 6.7.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar