KIA Magentis - zdařilá modernizace
První generace největšího sedan automobilky KIA se u nás objevil v roce 2000, o dva roky později následoval facelift, pak druhá generace a nyní přichází další modernizace, představená včera v sídle Kia Motors v Praze Čestlicích. Premiéru měl zhruba před měsícem na autosalonu v Paříži.
Díky modernímu designu, zdokonalené hnací soustavě, rozšířené výbavě a dynamice představuje nový a delší Magentis výjimečný a elegantní vůz s dostatkem prostoru pro pohodlné cestování v pěti lidech. Nová verze modelu Magentis, vyvinutá designérskými týmy značky KIA v Koreji pod vedením šéfdesignéra Petra Schreyera, nese znaky „nové tváře KIA“, jako je nové ztvárnění mřížky chladiče nebo červené podsvícení přístrojů.
Inovovaný, 4,8 metru dlouhý sedan (v délce narostl o 6,5 cm) s předním pohonem staví na vysoké hodnotě předcházejícího modelu, na dobré ovladatelnosti, prostorném interiéru a špičkové kvaliě.
Aby byl nový Magentis co nepřitažlivější především pro evropské zákazníky, zbavil se konzervativního vzhledu svého předchůdce a vynořil se v úplně novém, dynamickém a opravdu výjimečném kabátě – zevnitř i zvenčí.
Větší délka vozu, nová kapota, maska chladiče, přední světlomety, mlhovky a nárazník se třemi otvory pro nasávání vzduchu spolu s novým víkem zavazadlového prostoru, zadními světly a zadním nárazníkem vytvářejí působivý celek.
V rámci inovace je přední část delší o 45 mm, zatímco zadní o 20 mm, čímž se délka zvětšila na 4800 mm. Rozvor, šířka a výška zůstaly nezměněné – 2720 mm, 1805 mm, resp. 1480 mm. Délka se také pozitivně projevila na velikosti vnitřního prostoru pro pět cestujících. Zavazadlový prostor má objem 425 litrů.
Při krátké testovací jízdě jsme kladně hodnotily přepracovanou palubní desku se třemi válcovými tubusy pro analogové ukazatele a středová konzole, jejíž přístroje dostaly červené sportovní osvětlení. Zatímco horní povrch palubní desky je celý matně černý, její spodní část, obložení interiéru a sedadla mají povrch z tkaného semiše buď v černém provedení nebo v kombinaci černé a šedé.
Přepracované středové konzoli dominuje standardně montované autorádio s funkcí RDS a s CD přehrávačem, MP3 a externím audiovstupem (AUX).
Na českém trhu bude nabízen ve třech stupních výbavy – Active, Comfort a Exclusive, s třemi motory se zlepšeným výkonem a čtyřmi převodovkami – pěti nebo šestistupňovou manuální převodovkou nebo čtyř a pětistupňovou automatickou převodovkou.
Turbodiesel 2.0 CRDi má o 10 kW vyšší výkon a bude se dodávat se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Zážehový dvoulitr Theta-II byl také v mnoha směrech zdokonalen. Tichý, úsporný, a výkonný čtyřválec je vybaven systémem Dual CVVT a systémem variabilního nasávání VIS. Je kombinován s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou.
Vrcholem nabídky je výkonný zážehový šestiválec 2.7 se čtyřmi vačkovými hřídelemi V6 Mu CVVT. Poznáte jej podle dvou koncovek výfuku.
Pohonné jednotky
Pozn: Údaje pro mechanické převodovky. Objem – cm³, výkon – kW (k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba kombinovaná – l/100 km
Všechny tři motory jsou k dispozici s automatickou převodovkou, což je pro segment D neobvyklé. Standardně se však dvoulitrový benzinový motor dodává s pětistupňovou manuální převodovkou, dvoulitrový vznětový motor se šestistupňovou manuální převodovkou a 27 V6 s pětistupňovou automatickou převodovkou.
Zážehový i vznětový dvoulitr je možno si za příplatek objednat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou, vyvinutou speciálně pro model Magentis. Díky systému KIA Sport Mode umožňují všechny automatické převodovky volbu buď plně automatického režimu řízení anebo sekvenčního řízení.
Nová podoba modelu Magentis znamená pro značku velký krok dopředu v segmentu D. Nový Magentis, který byl významně zdokonalen v každé oblasti – v designu, jízdních vlastnostech, komfortu, kvalitě i v bezpečnosti – by se měl stát pro zákazníky určitě velmi přitažlivým také kvůli 150koňovému vznětovému motoru a speciálně vyvinutým sedadlům i obložení interiéru, určeným výhradně pro Evropu.
Cena základního proveden KIA Magentis 2.0 CVVT Avtive činí 499 980 Kč, dieselového provedení 2.0 CRDi pak 539 980 Kč. Info o výbavě na www.kiamotors.cz
Jindřich Lasík, 7.11.2008
Inovovaný, 4,8 metru dlouhý sedan (v délce narostl o 6,5 cm) s předním pohonem staví na vysoké hodnotě předcházejícího modelu, na dobré ovladatelnosti, prostorném interiéru a špičkové kvaliě.
Aby byl nový Magentis co nepřitažlivější především pro evropské zákazníky, zbavil se konzervativního vzhledu svého předchůdce a vynořil se v úplně novém, dynamickém a opravdu výjimečném kabátě – zevnitř i zvenčí.
Větší délka vozu, nová kapota, maska chladiče, přední světlomety, mlhovky a nárazník se třemi otvory pro nasávání vzduchu spolu s novým víkem zavazadlového prostoru, zadními světly a zadním nárazníkem vytvářejí působivý celek.
V rámci inovace je přední část delší o 45 mm, zatímco zadní o 20 mm, čímž se délka zvětšila na 4800 mm. Rozvor, šířka a výška zůstaly nezměněné – 2720 mm, 1805 mm, resp. 1480 mm. Délka se také pozitivně projevila na velikosti vnitřního prostoru pro pět cestujících. Zavazadlový prostor má objem 425 litrů.
Při krátké testovací jízdě jsme kladně hodnotily přepracovanou palubní desku se třemi válcovými tubusy pro analogové ukazatele a středová konzole, jejíž přístroje dostaly červené sportovní osvětlení. Zatímco horní povrch palubní desky je celý matně černý, její spodní část, obložení interiéru a sedadla mají povrch z tkaného semiše buď v černém provedení nebo v kombinaci černé a šedé.
Přepracované středové konzoli dominuje standardně montované autorádio s funkcí RDS a s CD přehrávačem, MP3 a externím audiovstupem (AUX).
Na českém trhu bude nabízen ve třech stupních výbavy – Active, Comfort a Exclusive, s třemi motory se zlepšeným výkonem a čtyřmi převodovkami – pěti nebo šestistupňovou manuální převodovkou nebo čtyř a pětistupňovou automatickou převodovkou.
Turbodiesel 2.0 CRDi má o 10 kW vyšší výkon a bude se dodávat se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Zážehový dvoulitr Theta-II byl také v mnoha směrech zdokonalen. Tichý, úsporný, a výkonný čtyřválec je vybaven systémem Dual CVVT a systémem variabilního nasávání VIS. Je kombinován s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou.
Vrcholem nabídky je výkonný zážehový šestiválec 2.7 se čtyřmi vačkovými hřídelemi V6 Mu CVVT. Poznáte jej podle dvou koncovek výfuku.
Pohonné jednotky
| Typ | 2.0 CVVT | 2.7 V6 | 2.0 CRDi VGT |
| Objem | 1988 | 2656 | 1991 |
| Výkon | 120(163)/6200 | 142(193)/6000 | 110(150)/3800 |
| Toč.moment | 197/4600 | 250/4500 | 305/1800-2500 |
| Rychlost | 210 | 220 | 201 |
| Zrychlení | 9,9 | 9,0 | 10,3 |
| Kombin.spotřeba | 7,5 | 9,1 | 6,0 |
Pozn: Údaje pro mechanické převodovky. Objem – cm³, výkon – kW (k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba kombinovaná – l/100 km
Všechny tři motory jsou k dispozici s automatickou převodovkou, což je pro segment D neobvyklé. Standardně se však dvoulitrový benzinový motor dodává s pětistupňovou manuální převodovkou, dvoulitrový vznětový motor se šestistupňovou manuální převodovkou a 27 V6 s pětistupňovou automatickou převodovkou.
Zážehový i vznětový dvoulitr je možno si za příplatek objednat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou, vyvinutou speciálně pro model Magentis. Díky systému KIA Sport Mode umožňují všechny automatické převodovky volbu buď plně automatického režimu řízení anebo sekvenčního řízení.
Nová podoba modelu Magentis znamená pro značku velký krok dopředu v segmentu D. Nový Magentis, který byl významně zdokonalen v každé oblasti – v designu, jízdních vlastnostech, komfortu, kvalitě i v bezpečnosti – by se měl stát pro zákazníky určitě velmi přitažlivým také kvůli 150koňovému vznětovému motoru a speciálně vyvinutým sedadlům i obložení interiéru, určeným výhradně pro Evropu.
Cena základního proveden KIA Magentis 2.0 CVVT Avtive činí 499 980 Kč, dieselového provedení 2.0 CRDi pak 539 980 Kč. Info o výbavě na www.kiamotors.cz
Jindřich Lasík, 7.11.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














