KIA Kee a další novinky na IAA
Na autosalonu ve Frankfurtu představila KIA kromě třídveřové verze pro_cee´d jak v klasickém provedení, tak v ekologickém, ještě studii atraktivního kupé Kee, které má naznačit jednak orientaci firmy ke sportovním automobilům, tak k novému designerskému směru.
Přes čtyři metry dlouhou dvoudveřovou studii klasických tvarů charakterizují dlouhá přední kapota a hodně dozadu protažená kabina. V ní najdou prostor čtyři cestující, přestože je vůz koncipován jako 2+2místný. Příď pak zdůrazňuje pás světlometů LED tvarovaných do „L“, která rámuje velká maska chladiče.
Dveře se otevírají pouhým stisknutím tlačítka. Dostatečný kontakt s vozovkou zajišťují 20“ kola z lehké slitiny. Sportovní geny nese také vidlicový šestiválec 2.0 o výkonu 200 k, který přenáší sílu přes šestistupňovou samočinnou převodovku.
Interiér je přizpůsobem potřebám řidiče, oranžově podsvícené přístroje jsou přímo v zorném poli řidiče. Volant je ve spodní části zploštělý a vybaven páčkami na řazení. Volič řazení může být na přání umístěn také na středové konzoli z hliníku. Cestující sedí ve sportovních skořepinových sedadlech potažených kovově se třpytící mikrovláknem. Duchovním otcem kupé je proslulý designer Peter Schreyer.
Ani KIA nezůstává lhostejná k problematice ekologie, jak ostatně dokazují nejen Rio Hybrid a koncept FCEV na vodíkový pohon, ale také Eco-cee´d, který my měl se vznětovým čtyřválcem 1.6 CRDi o výkonu 115 k vystačit na sto kilometrů pouze s 3,9 litry nafty. Motor už dnes bez problému splňuje normy Euro 5 a CO2 dosahuje hodnoty 104 g/km. Dobré hodnoty spotřeby i emisí mají na svědomí hlavně aerodynamická zlepšení díky nímž klesl součinitel odporu vzduchu cx ze 0,33 na 0,29. Zároveň KIA uvádí do praxe systém start Stop a rekuperační brzdový systém.
Poněkud utajenou premiérou bylo otevření nového sídla KIA Motor Europe v těsné blízkosti výstaviště, které se uskutečnilo v předvečer zahání autosalonu. Na ploše 4400 m² vyrostla třináctipodlažní budova s celkovou plochou 27 000 m² určenou mj. pro dílny, studia nebo výtvarné ateliéry. Zajímavostí je sál s odsuvnou střechou sloužící ke zkoumaná nových konceptů pod širým nebem.
Jindřich Lasík
Dveře se otevírají pouhým stisknutím tlačítka. Dostatečný kontakt s vozovkou zajišťují 20“ kola z lehké slitiny. Sportovní geny nese také vidlicový šestiválec 2.0 o výkonu 200 k, který přenáší sílu přes šestistupňovou samočinnou převodovku.
Interiér je přizpůsobem potřebám řidiče, oranžově podsvícené přístroje jsou přímo v zorném poli řidiče. Volant je ve spodní části zploštělý a vybaven páčkami na řazení. Volič řazení může být na přání umístěn také na středové konzoli z hliníku. Cestující sedí ve sportovních skořepinových sedadlech potažených kovově se třpytící mikrovláknem. Duchovním otcem kupé je proslulý designer Peter Schreyer.
Ani KIA nezůstává lhostejná k problematice ekologie, jak ostatně dokazují nejen Rio Hybrid a koncept FCEV na vodíkový pohon, ale také Eco-cee´d, který my měl se vznětovým čtyřválcem 1.6 CRDi o výkonu 115 k vystačit na sto kilometrů pouze s 3,9 litry nafty. Motor už dnes bez problému splňuje normy Euro 5 a CO2 dosahuje hodnoty 104 g/km. Dobré hodnoty spotřeby i emisí mají na svědomí hlavně aerodynamická zlepšení díky nímž klesl součinitel odporu vzduchu cx ze 0,33 na 0,29. Zároveň KIA uvádí do praxe systém start Stop a rekuperační brzdový systém.
Poněkud utajenou premiérou bylo otevření nového sídla KIA Motor Europe v těsné blízkosti výstaviště, které se uskutečnilo v předvečer zahání autosalonu. Na ploše 4400 m² vyrostla třináctipodlažní budova s celkovou plochou 27 000 m² určenou mj. pro dílny, studia nebo výtvarné ateliéry. Zajímavostí je sál s odsuvnou střechou sloužící ke zkoumaná nových konceptů pod širým nebem.
Jindřich Lasík
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout