Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

KIA EV 6 posouvá mobilitu

Nová Kia EV6 přináší dlouhý dojezd, pohon s nulovými emisemi, ultra rychlé 800V nabíjení a výrazný styl. EV6 je prvním vozem značky, jenž bude postaven na nové platformě Kia pro akumulátorové elektromobily (BEV).

Průkopnický crossover představuje do budoucna zaměřený design elektromobilů plný high-tech detailů. Pohon je výhradně elektrický s možností volit z několik různých uspořádání hnacího ústrojí s dlouhým dojezdem.

EV6 je první vyhrazený akumulátorový elektromobil Kia postavený na zbrusu nové podvozkové platformě E-GMP, představující první etapu přechodu Kia do nové éry elektrifikace.
Model EV6 se bude vyrábět v Jižní Koreji. Zahájení prodeje modelu na vybraných světových trzích je naplánováno na druhou polovinu roku 2021.

Typická maska dostala novou podobu pro digitální éru. Světla denního svícení zaujmou elegantním moderním vzhledem. Přívody vzduchu pod světly opticky rozšiřují čelní partii vozu s důrazem na jeho high-tech image.

Při pohledu z boku zaujme moderní, elegantní a aerodynamická silueta, inspirovaná světem crossoverů. Charakteristická křivka ubíhající podél spodní části dveří se stáčí vzhůru k blatníkům zadních kol, a opticky tak prodlužuje profil vozidla. O něco výše je markantní střešní spoiler ve tvaru křídla k nasměrování vzduchu dolů ke zvýšenému spodnímu spoileru, zabudovanému nad jedinečnými skupinovými svítilnami na zádi vozidla.

Provedení interiéru, jenž je sám o sobě výrazným produktem epochy elektromobilů, bylo umožněno vyhrazenou podvozkovou platformou Kia E-GMP. I přes své kompaktní vnější rozměry se EV6 chlubí rozvorem 2900 mm, což se odrazilo v prostorné kabině připomínající spíše SUV střední třídy.

Jedním z nejmarkantnějších prvků je hladce začleněná zakřivená obrazovka systému palubního infotainmentu. Jednoduché tvary širokoúhlé obrazovky v kombinaci s přístrojovou deskou evokují v interiéru otevřenou atmosféru.

Štíhlá, lehká a moderní relaxační sedadla jsou čalouněna moderní, opticky zajímavou a odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů – v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví.
EV6 nabízí promyšlené a všestranné řešení interiéru a bezpočet odkládacích prostor po celé kabině, jakožto i zavazadelník o objemu 520 litrů (podle VDA) při nesklopených zadních sedadlech. Sklopením sedadel druhé řady lze prostor pro náklad zvětšit přibližně na 1300 litrů. Vůz disponuje i předním kufrem s dalšími 52 litry (provedení 2WD), resp. 20 litry (AWD).


Elektrický pohon

Zájemci o EV6 mohou volit z několika čistě elektrických uspořádání hnacího ústrojí s nulovými emisemi vč. vysokonapěťových akumulátorových modulů pro dlouhý dojezd (77,4 kWh), resp. standardní dojezd (58,0 kWh). Provedení EV6 GT-Line se nabízí s oběma typy akumulátorového modulu; EV6 GT bude v nabídce výhradně s akumulátorovým modulem pro dlouhý dojezd. Jde o prvním elektromobil Kia, u nějž může zákazník vybírat mezi pohonem předních kol (2WD) a stálým pohonem všech kol (AWD).

EV6 s pohonem 2WD a akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh ujede na jedno nabití přes 510 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP). EV6 s pohonem AWD a točivým momentem až 605 Nm akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy. Akumulátorový modul o kapacitě 77,4 kWh napájí elektromotor o výkonu 168 kW (229 k) pohánějící zadní kola; dva elektromotory o výkonu 239 kW (325 k) u provedení AWD pohání přední a zadní kola.


EV6 s akumulátorem o kapacitě 58,0 kWh akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy; provedení AWD disponuje točivým momentem 605 Nm. Akumulátorový modul o kapacitě 58,0 kWh napájí elektromotor o výkonu 125 kW pohánějící zadní kola; dva elektromotory o výkonu 173 kW (235 k) u provedení AWD pohání přední a zadní kola.


EV6 GT s dvojicí elektromotorů 430 kW posouvá elektrické jízdní schopnosti na novou úroveň. Verze GT s pohonem AWD a maximálním točivým momentem 740 Nm impozantně akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dokáže se rozjet až na 260 km/h (předběžné cílové hodnoty). Elektronický samosvorný diferenciál, jenž se nabízí výhradně pro verzi EV6 GT, zprostředkuje řidiči sebejisté ovládání a agilní jízdní vlastnosti za všech podmínek.


Ultra rychlé nabíjení 800 V

Platforma EV6 standardně podporuje 800V i 400V nabíjení bez nutnosti používat další součásti nebo adaptéry. Vozidlo lze v rychlém režimu nabít z 10 na 80 procent kapacity již za 18 minut (u všech provedení), resp. během necelých 4,5 minuty prodloužit dojezd vozidla o 100 km (provedení 2WD s akumulátorem o kapacitě 77,4 kWh).

Systém nabíjení vozidla je díky integrované jednotce řízení nabíjení (ICCU) flexibilnější než v případě akumulátorových elektromobilů předchozí generace. Jednotka ICCU podporuje novou funkci V2L pro tok energie z akumulátoru vozidla ke spotřebiči. Funkce V2L nabízí výkon až 3,6 kW, a může tak napájet např. 55" televizi a jednotku klimatizace po více než 24 hodin. Uvedený systém lze v případě potřeby použít i k dobití jiného elektromobilu.
Pokud je akumulátor nabitý alespoň na 35 %, EV6 může posloužit k tahání přívěsu o hmotnosti až 1600 kg. K tomu je zde funkce V2L.


Maximální dojezd a hospodárnost
EV6 je vybaveno technologiemi pro rekuperaci energie ve prospěch maximálního dojezdu. Sem patří nejnovější generace energeticky účinného tepelného čerpadla, které získává odpadní teplo z chladicí soustavy vozidla. Vůz díky tomu i při teplotě -7 °C vykazuje 80 % dojezdu odpovídajícího teplotě 25 °C.
EV6 kromě toho používá nejnovější generaci systému chytrého rekuperačního brzdění Kia, ovládaného páčkami pod volantem, kdy řidič snadno a rychle zpomaluje vozidlo a rekuperuje kinetickou energii ve prospěch dojezdu při co nejmenší spotřebě elektřiny. Lze volit ze šesti úrovní rekuperačního brzdění (žádné, 1 až 3, režim ‚i-PEDAL‘ nebo režim ‚auto‘). V režimu jediného pedálu ‚i-PEDAL‘ získává vozidlo při brzdění maximum energie, a řidič tak může vůz jemně zastavit bez použití brzdového pedálu.


Technologie

Špičkový systém palubního infotainmentu zahrnuje dvojici 12" displejů. Přístrojový štít je propojen se systémem infotainmentu tak, jako by tvořil jediné těleso pod vyztuženým sklem. Obrazovka táhnoucí se od volantu napříč středem vozidla zahrnuje digitální přístrojový štít a systém palubního infotainmentu nad středovým panelem.
EV6 rovněž používá head-up displej s podporou rozšířené reality (AR), který promítá klíčové údaje vozidla do čelního skla v zorném poli řidiče. Uvedený systém zobrazuje varování vyspělých systémů na podporu řízení, informace o rychlosti vozidla a pokyny navigace k odbočování.


Bezpečnost a praktické zaměření

Model EV6 s paketem vyspělých systémů na podporu řízení (ADAS) přináší bezpečnost a funkčnost na vrcholu třídy. Tyto systémy pomáhají eliminovat celou řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižují únavu při řízení a nepřetržitě chrání posádku i další účastníky silničního provozu.

Asistent pro bezpečné vystupování (SEA) pomáhá při vystupování z EV6 vyhnout se střetu s vozidlem blížícím se zezadu. Když pasažér po zastavení vozu otevře dveře a systém rozpozná jiné vozidlo blížící se zezadu, aktivuje se výstraha.

Systém následování v jízdním pruhu (LFA) pomáhá udržovat vozidlo uprostřed příslušného jízdního pruhu. Během jízdy lze LFA zapínat a vypínat stiskem tlačítka.

Asistent pro jízdu na dálnici 2 (HDA 2) udržuje na dálnici přednastavenou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a rovněž pomáhá udržovat vůz uprostřed daného pruhu (dokonce i v zatáčkách). Pokud HDA 2 rozpozná ve vedlejším pruhu blízko jedoucí vozidlo, pomůže zkorigovat trajektorii EV6 ke zmírnění rizika kolize. Dále je možné klepnutím na páčku směrového ukazatele přejet s vozem do příslušného pruhu (podmínkou jsou ruce řidiče na volantu a rychlost jízdy nad stanovené minimum).



KIA 12.4.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar