Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Jeep© Wrangler Unlimited poprvé čtyřdveřový

Nový Jeep Wrangler Unlimited, první pětimístný Wrangler, vznikl kombinací čtyřdveřové karoserie s otevřenou střechou a výbornými terénními vlastnostmi. Mimochodem jde o první offroadový kabriolet na trhu.

 

Nový Jeep Wrangler Unlimited má rozvor 2946 mm, což je o 522 mm více než u standardního nového modelu Wrangler (2424 mm). Tím se zvětšilo jednak místo pro druhou řadu sedadel, jednak prostor pro zavazadla.

Mimo severní Ameriku je nabízen výhradně s pohonem všech kol a ve třech verzích - Wrangler Unlimited Sport, Sahara a Rubicon. Příznivci offroadu uvítají jistě mj. půlené vyjímatelné dveře s panty umístěnými vně karoserie, vpřed sklopným čelním sklem nebo plátěnou střechou nebo kola o rozměru od 16" do 18".

Po sklopení zadních sedadel, dělených v poměru 40/60, vznikne úložný prostor, kterým se kdy mohl model Wrangler pochlubit. Prostor pro drobnosti lze ukrýt pod podlahu zavazadelníku. Obě verze přicházejí se novou přístrojovou deskou, středovým panelem a výrazně tvarovanými sedadly s vysokými opěradly.

Nová modulární trojdílná pevná střecha Freedom TopTM nabízí díky vyjímatelným samostatným panelům mnoho možností uspořádání střechy. Dva díly nad hlavami cestujících vpředu, stejně jako samostatný díl vzadu mohou být nezávisle na sobě a snadno vyjmuty. Do standardní výbavy patří ještě skládací střecha Sunrider® , umožňující samostatně odklopit pření část, čímž se vytvoří dojem střešního okna. Po překlopení přes přední a zadní řadu sedadel vznikne nad hlavami posádky otvor 140x152 cm.

Vůz může být vybaven elektronicky odpojitelným stabilizátorem přední nápravy ASBS, zvětšující velikost dráhy propružení kol. Mimořádné terénní schopnosti jsou v provedení Wrangler Sport a Sahara dány zmodernizovanou nápravou Dana 30 vpředu a další generací nápravy Dana 44 vzadu. Model Wrangler Rubicon je vybaven nápravami Dana 44 vpředu i vzadu.

Provedení Sport a Sahara jsou vybaveny druhou generací přiřaditelného pohonu všech kol Comman-TracÒ NV241 s dvoustupňovou redukční převodovkou s převodovým poměrem 2,72:1. Na přání je k dispozici zadní diferenciál s omezenou svorností Trac-LokÒ.

Rubicon používá pohon všech kol Rock-TracÒ NV241 s dvoustupňovou redukční převodovkou s převodovým poměrem 4,0:1, elektronickými závěry předního i zadního diferenciálu a možností odpojení předního stabilizátoru.

Pohodlí při jízdě po silnicích zvyšuje zvětšený rozvor, o 100 procent tužší nosný rám, o 50 procent tužší karoserie a upravené pětiprvkové zavěšení náprav. Nové řízení včetně geometrie zajišťují přesnější ovládání vozu.

Naladění tlumičů vykazuje dokonalé sladění jejich charakteristiky pro stlačení a roztažení. Podvozek je tak velmi citlivý na povely řidiče. U všech modelů najdeme vysokotlaké jednoplášťové tlumiče s řízenou cirkulací kapaliny pomocí speciálního ventilu LST.

Pevné spojení řízení, s oběhem kuliček a robustním sloupkem volentu, s tuhou přední nápravou zajišťuje citlivé ovládání volantu. Pružiny s měkčí charakteristikou přinášejí jemnější a komfortnější jízdu.

Standardní výbava zahrnuje stabilizační systém ESP, který může pracovat v režimu - zapnuto, vypnuto a částečně zapnuto.

Poprvé v historii je pro civilní provedení Wrangleru Unlimited určen také vznětový motor - čtyřválec VM Motori 2.8 s přímým vstřikováním common-rail, dvojicí vačkových hřídelí poháněnou řemenem a čtyřventilovou technikou. Dosahuje výkonu 177 k (130 kW) při 3800/min a točivého momentu 410 N.m při 1800/min.

Je kombinován buď s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou nebo s pětistupňovou samočinnou.

Nový zážehový vidlicový šestiválec 3.8 l je nabízen pro všechny verze vozu Jeep Wrangler Unlimited. Motor s výkonem  208 k (153 kW) při 5000/min a točivým momentem 325 Nm při 4000/min je standardně kombinován s šestistupňovou manuální nebo na přání se samočinnou převodovkou.

Nový Wrangler Unlimited bude vyráběn v americké továrně společnosti Chrysler Group v Ohiu ve městě Toledo. Automobil vstoupí na trh v první polovině roku 2007, a to jak s pravo-, tak levostranným řízením.

 

Jindřich Lasík, 3.10.2006

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar