Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Jeep Wrangler - legenda stále žije

Wrangler je přímým následovníkem původního vozu JeepŇ – typ Willys MB z roku 1941 – a dále posiluje své vůdčí postavení mezi skutečnými terénními vozy, které mu patří již 65 let. Mimo severní Ameriku je nabízen ve verzích Wrangler Sport, Sahara a Rubicon.

 

Novinka se drží osvědčeného přístupu s robustním nosným rámem a typickým designem karoserie i interiéru, je však více bezpečnější a komfortnější. Navíc v terénu je mnohem schopnější, pohodlnější, prostornější, nabízí charakter otevřeného vozu, značnou sílu a nízkou spotřebu paliva.

Nový Jeep Wrangler působí robustně a zároveň jednoduše, a již svým designem slibuje výborné terénní schopnosti. Zároveň dodává pocit jízdy s otevřeným vozem. Má tuhé nápravy, vyjímatelné dveře, vpřed sklopné čelní okno a odnímatelné střešní panely. 

Jeep Wrangler může být vybaven elektronicky odpojitelným stabilizátorem přední nápravy ASBS, který zvětšuje velikost dráhy propružení kol. Mimořádné terénní schopnosti jsou u Wrangleru Sport a Sahara vylepšuje náprava Dana 30 vpředu a další generací nápravy Dana 44 vzadu (vzadu náprava Dana 35 pro zážehový motor 3,8 l a samočinnou převodovku). Rubicon je vybaven nápravami Dana 44 vpředu i vzadu.

Jeep Wrangler Sport a Sahara jsou vybaveny druhou generací přiřaditelného pohonu všech kol Comman-TracÒ NV241 s dvoustupňovou redukční převodovkou s převodovým poměrem 2,72:1. Na přání se dodává zadní diferenciál s omezenou svorností Trac-LokÒ.

Jeep Wrangler Rubicon disponuje pohonem všech kol Rock-TracÒ NV241 s dvoustupňovou redukční převodovkou s poměrem 4,0:1, stejně tak jako s elektronickými závěry předního i zadního diferenciálu pro těžký terén.

I přes zlepšení terénních vlastností došlo také ke zkvalitnění jízdních vlastností na  silnicích, především díky tužšímu nosnénu rámu a tužší karoserii, stejně jako pětiprvkovému zavěšení náprav.

Naladění tlumičů vykazuje sladění jejich charakteristiky pro stlačení a roztažení. Díky tomu je podvozek velmi citlivý na povely řidiče. Všechny modely mají vysokotlaké jednoplášťové tlumiče s řízenou cirkulací kapaliny pomocí speciálního ventilu LST.

Standardní výbavou je stabilizační systém ESP, který pomáhá udržovat stabilitu vozu zejména v extrémních jízdních situacích na všech druzích povrchu. ESP může pracovat v jednom ze tří režimů: zapnuto, vypnuto a částečně zapnuto.

Prostornější a praktičtější interiér upoutá novou přístrojovou deskou, středovým panelem a anatomickými předními sedadly s vysokými opěradly. Došlo ke zvětšení vnitřního prostoru jak pro posádku, tak pro zavazadla. Nová přední sedadla jsou navržena tak, aby účinně držela těla cestujících. Sedadlo řidiče je standardně výškově nastavitelné. Zadní prostorná sedadla pohodlně převezou dvojici dospělých cestujících. Po jjeich sklopení se zvětší prostor pro převážení zavazadel.

Nová modulární pevná střecha Jeep Freedom TopÔ je složena ze třech částí -  samostatně odnímatelnými díly vpravo a vlevo nad předními sedadly a zadní částí. Vyjmutí každého z předních dílů střechy je snadné a zvládne jej jedna osoba.

Na přání se dodává plátěná střecha SunriderÒ, která kromě možnosti kompletního sejmutí nabízí možnost samostatného otevření střední části jako u střešního okna. Po odklopení střechy směrem vzad vznikne nad první řadou otevřený prostor o rozměrech 132x76 cm, což je více než u střešních oken.

Poprvé v historii je pro civilní provedení Wrangleru určen vznětový čtyřválec VM Motori 2.8 s přímým vstřikováním common-rail, dvojicí vačkových hřídelí poháněných řemenem a čtyřmi ventily na válec. Nejvyšší výkon má hodnotu 130 kW (177 k) a točivý moment 410 Nm vrcholí v rozmezí 1800 až 2400/min.

Zážehový šestiválec 3.8  (153 kW/208 k, 325 Nm) je nabízen pro všechny verze vozu Jeep Wrangler. Oba mohou být kombinovány s mechanickou šestistupňovou nebo pětistupňovou samočinnou převodovkou.

Přestože automobil ctí charakter původního modelu, na první pohled  je zřejmé, že jde o moderní automobil. I nové provedení vozu Jeep Wrangler má svoji zvláštní přitažlivost, která je dána typickými prvky designu v podobě kulatých světlometů, masky chladiče se sedmi štěrbinami, hranatými blatníky, výraznými vně karoserie umístěnými panty dveří, vpřed sklopného čelního skla, ochranného oblouku, odnímatelných dveří nebo pevné i plátěné střechy.

Tucet různých kombinací uspořádání dveří, střechy a čelního okna ve spojení s devíti barvami karoserie, 16 až 18" koly dodávají zákazníkům široké možnosti individualizace vozu.

 

Jindřich Lasík, 30.10.2006

 

 

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar