Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jeep Renegade 1.4 170 k 4WD s devítistupňovým automatem

Jeep zvolil ženevský autosalon, jako místo premiéry nové veze modelu Renegade 1.4 170 k 4WD AT9. Jedná se o jediný zážehový motor, který je spojený s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol Jeep Active Drive. Tato verze bude k dispozici v rámci výbavy Limited.

Jedná se o nejmodernější produkt z hlediska technologie zážehového motoru. Nový motor 1.4 Turbo MultiAir2 poskytuje výkon 170 k při 5500/min a nejvyšší točivý moment 250 Nm při 2500/min. Tyto hodnoty naznačují velmi plynulý průběh výkonu s vynikajícím zrychlením. Nejvyšší rychlost dosahuje 196 km/h a z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 8,8 s.

Jedním z významných rysů tohoto motoru je použití technologie MultiAir, která je předzvěstí nové generace zážehových motorů. Ve srovnání s tradičními zážehovými motory stejné objemové kategorie, pohonná jednotka MultiAir zaručuje zvýšení výkonu (až o 10 %) a točivého momentu (až o 15 %) při současném snížení spotřeby paliva (až o 10 %).
Srdcem technologie je nový elektro-hydraulický systém ovládání ventilů, který snižuje spotřebu paliva tím, že množství vzduchu vstupujícího do válců ovládá pomocí sacích ventilů, nikoliv škrticí klapkou. Díky lepší regulaci spalování systém MultiAir snižuje emise znečišťujících látek a podstatně zvyšuje výkon motoru.
Nový motor spolupracuje s inovativní devítistupňovou automatickou převodovkou, která umožňuje optimalizovat výkon motoru a současně poskytovat brilantní zrychlení a plynulý průběh výkonu v dálničním provozu.

Zcela nová elektronicky řízená devítistupňová automatická převodovka nabízí plovoucí mapu řazení a možnost manuální volby převodových stupňů AutoStick. Více než 20 individuálních map řazení pro specifické podmínky optimalizuje kvalitu řazení a okamžik přeřazení, díky čemuž přináší nižší spotřebu paliva, větší výkon a lepší jízdní vlastnosti. Pro volbu správného režimu řazení bere software převodovky v úvahu řadu proměnných veličin, jako jsou úroveň točivého momentu, funkce kick-down, podélné a příčné zrychlení a změny stoupání.

Pro větší jízdní komfort a vytříbenost strategie řazení monitoruje teplotu, rychlost a činnost elektronické kontroly stability ESP. Výsledkem je automatické řazení, které je vždy dokonale sladěné s požadavky na výkon jakéhokoliv řidiče a v jakýchkoliv podmínkách.
Dalším technickým prvkem verzí Trailhawk a Limited vybavených motorem 2.0 Multijet 170 k AT9 je systém pohonu všech kol Jeep Active Drive Low s odpojitelným pohonem zadní nápravy, tedy zařízením, které v případě, že pohon všech kol není potřebný, automaticky přepíná mezi pohonem 4x4 a 4x2 bez zásahu řidiče. Tím zaručuje permanentní řízení toku točivého momentu a optimální trakci za všech podmínek.

Systém pohonu všech kol Jeep Active Drive Low obsahuje technologii Jeep Selec-Terrain se čtyřmi režimy nastavení (Auto, Snow, Sand a Mud), které v případě verze Trailhawk doplňuje pátý režim Rock. Tento systém zaručuje optimální výkon na silnici i v terénu, zkrátka na jakémkoliv povrchu. Pohon Jeep Active Drive Low přidává navíc systém Selec-Terrain, který reguluje rychlost vozidla při sjíždění prudkých svahů (Hill Descent control) na nerovném nebo kluzkém povrchu, aniž by musel řidič použít brzdový pedál.



Jeep 20.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar