Jeep Compass - navržený pro dobrodružství
Značka Jeep® představuje nejnovější evoluci svého úspěšného modelu Compass, který se řadí do segmentu C-SUV a od svého debutu v roce 2006 zaujal více než 2,5 milionu zákazníků po celém světě. Nový Compass má za cíl nově definovat očekávání v tomto nejkonkurenčnějším segmentu osobních automobilů, který tvoří téměř čtvrtinu celkového evropského trhu.
Nový Compass je postaven na pokrokové Stellantis STLA Medium platformě, speciálně přizpůsobené pro vozy segmentů C a D s důrazem na široké možnosti elektrifikace. Tato platforma zaručuje dlouhý dojezd, rychlé nabíjení, vysokou efektivitu a výkonnost bez kompromisů v cenové dostupnosti.
Nový Compass byl vyvinut specializovanými týmy inženýrů značky Jeep v Turíně a ve Spojených státech za přispění technických odborníků z celého světa.
V duchu tradice značky byly ikonické prvky Jeep, jako je nezaměnitelná maska chladiče se sedmi otvory, lichoběžníkové výřezy blatníků a robustní obložení, promyšleně integrovány tak, aby zajistily terénní schopnosti a charakteristický vzhled. Nový Jeep Compass byl navržen také s ohledem na funkčnost a bezpečnost; přidání modulárního ochranného prvku proti poškrábání a zesílené nárazníky poskytují zvýšenou ochranu jak v městském provozu, tak v terénu.
Terénní schopnosti jsou vlastní všem variantám modelové řady, včetně verze s pohonem předních kol, která je taktéž 100% připravena pro výlety mimo silnice. Se světlou výškou až 200 mm, nájezdovým úhlem 20°, přechodovým úhlem 15° a odjezdovým úhlem 26° je navržen tak, aby snadno zvládl i náročný terén. Navíc hloubka brodivosti až 470 mm podtrhuje schopnost zvládnout nejnáročnější podmínky. Systém Selec-terrain, který zákazníkům pomůže v nejobtížnějších situacích, bude standardní výbavou všech verzí, stejně jako 360° ochrana, kterou již nabízí model Avenger.
Nové nastavení podvozku se speciálními pružinami, tlumiči a stabilizátorem zajišťuje vyvážený kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Verze s pohonem všech kol budou v terénu ještě schopnější díky speciálnímu funkčnímu designu, který zajišťuje nájezdový úhel 27 stupňů, přechodový úhel 16 stupňů, odjezdový úhel 31 stupňů a vylepšenou světlou výšku a brodivost. Systém pro sjíždění příkrých svahů Hill Descent Control bude standardem u všech verzí s pohonem všech kol.
Kromě terénních schopností nabízí Compass více vnitřního prostoru, přičemž s celkovou délkou pouhých 4,55 m zůstává jedním z nejkompaktnějších vozů postavených na platformě STLA Medium. Nyní nabízí o 55 mm více prostoru pro nohy, větší úložné prostory v přední části o objemu 34 litrů a zavazadlový prostor zvětšený o 45 litrů na celkových až na 550 litrů.
V oblasti technologií nový Compass zaujme svojí komplexností. Nový infotainment nabízí 10“ přístrojový panel a 16“ displej navigace. Rozsáhlé služby konektivity zajišťují, že vůz bude vždy aktuální a bude dostávat bezdrátové aktualizace (OTA) po celou dobu životnosti. Autonomní řízení úrovně 2 pomůže řidičům na dlouhých cestách nebo v hustém městském provozu. Zážitek z jízdy bude možné dále vylepšit pomocí head-up displeje, funkce poloautomatického přejíždění do vedlejšího jízdního pruhu, světlometů Matrix LED a přístupu pomocí telefonu..
Vhodný pohon pro všechny potřeby
K dispozici je hybridní verze pracující s napětím 48 V s výkonem 145 k, plug-in hybridní pohon poskytující výkon 195 k a tři verze s čistě elektrickým pohonem (BEV) s výkonem od 213 k ve variantě s pohonem předních kol až po úctyhodných 375 k v provedení s pohonem všech kol.
Aby byl Jeep schopen nabídnout uvedený výkon až 375 k, představil nový speciální výkonnější zadní elektromotor, který poskytuje dalších až 49 kW výkonu a točivý moment až 232 Nm. V kombinaci s redukční převodovkou s poměrem 14:1 to znamená působivých 3100 Nm dostupných na zadních kolech. Tímto způsobem je zajištěna maximální trakce v nejnáročnějších situacích a schopnost vyjet do 20% stoupání i při nulové trakci předních kol. Nabíjení akumulátoru splňuje nejvyšší nároky díky schopnosti doplňovat na DC stanicích elektřinu výkonem až 160 kW, což znamená nabití baterie z 20 na 80 % kapacity během 30 minut. K dispozici je také řešení nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 22 kW.
Dojezd elektrických variant činí až 650 km. Na dlouhém dojezdu má svůj podíl také účinná aerodynamika, opírající se například o aktivní masku chladiče integrovanou přímo do předního nárazníku, vzduchové clony kolem předních a zadních kol, ostré odtrhové hrany na zádi a zcela plochý tvar podlahy. Koeficient čelního odporu vzduchu cx byl mezigeneračně vylepšen o 10 % a dosáhl hodnoty pod 0,3.
First Edition
Představujeme First Edition jedinečnou, časově omezenou speciální nabídku navrženou pro podporu vstupu na trh. Od samého začátku si zákazníci mohou vybrat mezi dvěma pohonnými jednotkami: 48V variantou e-Hybrid s výkonem 145 k a čistě elektrickým provedením s výkonem 213 k. Elektrická verze představuje debut tohoto druhu pohonu v modelu Jeep Compass a nabízí pohon předních kol a dojezd 500 km.
First Edition se vyznačuje charakteristickými prvky, jako jsou až 20palcová kola a světlomety Matrix LED, a zároveň si zachovává nezaměnitelný hranatý design Jeep. Jeho terénní schopnosti jsou na vynikající úrovni zásluhou zvětšených nájezdových úhlů a systému Select Terrain, doplněnému 360° ochranou spodní části vozu před poškrábáním – ať už ve městě, nebo na dobrodružných výletech mimo silnice.
First Edition je vybaven autonomním řízením úrovně 2, předními a zadními parkovacími senzory a zadní parkovací kamerou. Součástí jeho výbavy je také zjednodušený volitelný paket výbavy obsahující ventilovaná a masážní sedadla, střešní okno a poloautomatický asistent pro změnu jízdního pruhu.
Otevření příjmu objednávek pro zaváděcí edici „First Edition“ je předpokládáno v průběhu 2. čtvrtletí tohoto roku.
Výroba zůstává v srdci Itálie, v závodě v Melfi, což potvrzuje závazek značky Jeep k lokalizované výrobě v Evropě. Továrna v Melfi, která je známá svou špičkovou mírou automatizace a zaměřením na udržitelnost, hraje strategickou roli v plánu elektrifikace společnosti Stellantis.
Jeep 11.5.2025
Nový Compass byl vyvinut specializovanými týmy inženýrů značky Jeep v Turíně a ve Spojených státech za přispění technických odborníků z celého světa.
V duchu tradice značky byly ikonické prvky Jeep, jako je nezaměnitelná maska chladiče se sedmi otvory, lichoběžníkové výřezy blatníků a robustní obložení, promyšleně integrovány tak, aby zajistily terénní schopnosti a charakteristický vzhled. Nový Jeep Compass byl navržen také s ohledem na funkčnost a bezpečnost; přidání modulárního ochranného prvku proti poškrábání a zesílené nárazníky poskytují zvýšenou ochranu jak v městském provozu, tak v terénu.
Terénní schopnosti jsou vlastní všem variantám modelové řady, včetně verze s pohonem předních kol, která je taktéž 100% připravena pro výlety mimo silnice. Se světlou výškou až 200 mm, nájezdovým úhlem 20°, přechodovým úhlem 15° a odjezdovým úhlem 26° je navržen tak, aby snadno zvládl i náročný terén. Navíc hloubka brodivosti až 470 mm podtrhuje schopnost zvládnout nejnáročnější podmínky. Systém Selec-terrain, který zákazníkům pomůže v nejobtížnějších situacích, bude standardní výbavou všech verzí, stejně jako 360° ochrana, kterou již nabízí model Avenger.
Nové nastavení podvozku se speciálními pružinami, tlumiči a stabilizátorem zajišťuje vyvážený kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Verze s pohonem všech kol budou v terénu ještě schopnější díky speciálnímu funkčnímu designu, který zajišťuje nájezdový úhel 27 stupňů, přechodový úhel 16 stupňů, odjezdový úhel 31 stupňů a vylepšenou světlou výšku a brodivost. Systém pro sjíždění příkrých svahů Hill Descent Control bude standardem u všech verzí s pohonem všech kol.
Kromě terénních schopností nabízí Compass více vnitřního prostoru, přičemž s celkovou délkou pouhých 4,55 m zůstává jedním z nejkompaktnějších vozů postavených na platformě STLA Medium. Nyní nabízí o 55 mm více prostoru pro nohy, větší úložné prostory v přední části o objemu 34 litrů a zavazadlový prostor zvětšený o 45 litrů na celkových až na 550 litrů.
V oblasti technologií nový Compass zaujme svojí komplexností. Nový infotainment nabízí 10“ přístrojový panel a 16“ displej navigace. Rozsáhlé služby konektivity zajišťují, že vůz bude vždy aktuální a bude dostávat bezdrátové aktualizace (OTA) po celou dobu životnosti. Autonomní řízení úrovně 2 pomůže řidičům na dlouhých cestách nebo v hustém městském provozu. Zážitek z jízdy bude možné dále vylepšit pomocí head-up displeje, funkce poloautomatického přejíždění do vedlejšího jízdního pruhu, světlometů Matrix LED a přístupu pomocí telefonu..
Vhodný pohon pro všechny potřeby
K dispozici je hybridní verze pracující s napětím 48 V s výkonem 145 k, plug-in hybridní pohon poskytující výkon 195 k a tři verze s čistě elektrickým pohonem (BEV) s výkonem od 213 k ve variantě s pohonem předních kol až po úctyhodných 375 k v provedení s pohonem všech kol.
Aby byl Jeep schopen nabídnout uvedený výkon až 375 k, představil nový speciální výkonnější zadní elektromotor, který poskytuje dalších až 49 kW výkonu a točivý moment až 232 Nm. V kombinaci s redukční převodovkou s poměrem 14:1 to znamená působivých 3100 Nm dostupných na zadních kolech. Tímto způsobem je zajištěna maximální trakce v nejnáročnějších situacích a schopnost vyjet do 20% stoupání i při nulové trakci předních kol. Nabíjení akumulátoru splňuje nejvyšší nároky díky schopnosti doplňovat na DC stanicích elektřinu výkonem až 160 kW, což znamená nabití baterie z 20 na 80 % kapacity během 30 minut. K dispozici je také řešení nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 22 kW.
Dojezd elektrických variant činí až 650 km. Na dlouhém dojezdu má svůj podíl také účinná aerodynamika, opírající se například o aktivní masku chladiče integrovanou přímo do předního nárazníku, vzduchové clony kolem předních a zadních kol, ostré odtrhové hrany na zádi a zcela plochý tvar podlahy. Koeficient čelního odporu vzduchu cx byl mezigeneračně vylepšen o 10 % a dosáhl hodnoty pod 0,3.
First Edition
Představujeme First Edition jedinečnou, časově omezenou speciální nabídku navrženou pro podporu vstupu na trh. Od samého začátku si zákazníci mohou vybrat mezi dvěma pohonnými jednotkami: 48V variantou e-Hybrid s výkonem 145 k a čistě elektrickým provedením s výkonem 213 k. Elektrická verze představuje debut tohoto druhu pohonu v modelu Jeep Compass a nabízí pohon předních kol a dojezd 500 km.
First Edition se vyznačuje charakteristickými prvky, jako jsou až 20palcová kola a světlomety Matrix LED, a zároveň si zachovává nezaměnitelný hranatý design Jeep. Jeho terénní schopnosti jsou na vynikající úrovni zásluhou zvětšených nájezdových úhlů a systému Select Terrain, doplněnému 360° ochranou spodní části vozu před poškrábáním – ať už ve městě, nebo na dobrodružných výletech mimo silnice.
First Edition je vybaven autonomním řízením úrovně 2, předními a zadními parkovacími senzory a zadní parkovací kamerou. Součástí jeho výbavy je také zjednodušený volitelný paket výbavy obsahující ventilovaná a masážní sedadla, střešní okno a poloautomatický asistent pro změnu jízdního pruhu.
Otevření příjmu objednávek pro zaváděcí edici „First Edition“ je předpokládáno v průběhu 2. čtvrtletí tohoto roku.
Výroba zůstává v srdci Itálie, v závodě v Melfi, což potvrzuje závazek značky Jeep k lokalizované výrobě v Evropě. Továrna v Melfi, která je známá svou špičkovou mírou automatizace a zaměřením na udržitelnost, hraje strategickou roli v plánu elektrifikace společnosti Stellantis.
Jeep 11.5.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout