Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jeep Cherokee - offroad pro každý den

Nový Jeep® Cherokee zůstal věrný své tradici a k typickým terénním schopnostem přidal více uhlazenosti a komfortu při jízdě po kvalitních silnicích. Přichází s robustním designem a nový stálým pohonem všech kol Selec-Trac® II. Nejlevnější verze přijde na 860 000 Kč.

Vnější design je ztělesněním 65leté tradice značky Jeep s typickou kapotou motoru přecházející do boků, maskou chladiče se sedmi svislými štěrbinami, hranatými blatníky. Maska chladiče tvoří se světlomety jeden celek, navržený tak, aby automobil splnil všechny nároky kladené na ochranu chodců. Přední integrované světlomety obsahují halogenová i mlhovky. Při pohledu z boku zaujme vysoká boční linie, která s dlouhým rozvorem a hranatými výřezy blatníků vytváří stabilní siluetu. Jednotlivá provedení se odlišují doplňky na bocích. Zatímco u Sportu jsou v tmavém odstínu Dark Slate, u modelu Limited s povrchovou úpravou lesklého chromu.
Offroad přichází s unikátní elektricky ovládanou shrnovací plátěnou střechou Sky Slider (na přání), kterou lze zajistit v mnoha pozicích – může být posunuta vpřed, zcela vzad nebo zůstat uprostřed a otevřít ji nad cestujícími vpředu i vzadu. Je vyrobena z vyztužené akrylátové tkaniny podobné plátěným střechám kabrioletů, a navržena k potlačení hlučnosti.
Standardní výbava zahrnuje mj. automatickou klimatizaci, výškově nastavitelný sloupek volantu, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná boční okna, mlhovky a litá kola.
Jednoduchý a funkční interiér nabízí mnoho odkládacích schránek. Zadní sedadla s měnitelným sklonem opěradel jsou dělená a sklopná do roviny. U modelu Sport jsou jednobarevná, u Limited dvoubarevná.
Čtyřramenný volant se příjemně drží, v provedení Limited čalouněn kůží a vybaven tlačítky pro ovládání informačního systému vozu (EVIC) a audiosystému. U všech verzí má sloupek volantu měnitelný sklon.
Přístrojová deska s dvoubarevným schématem působí prostorně. Samotné přístroje jsou snadno čitelné, protože využívají černobílou barevnou kombinaci s oranžovými ukazateli. Středová konzole – černá (Sport) a stříbrná (Limited) obsahuje ovladače klimatizace, rádia a další spínače. Poprvé může být vybaven multimediálním informačním systémem MyGIG s integrovanou navigací (režim 2D i 3D), audioaparaturou, komunikačním rozhraním, DVD přehrávačem, dotykovým displejem a možností hlasového ovládání (rozpozná 100 000 slov).
Objemný zavazadlový prostor od 821 l až po 1950 litrů se dokáže přizpůsobit různému využití, jeho podlaha je oboustranná, z jedné strany čalouněná kobercem, z druhé ca 10 cm zvýšenými okraji a plastovým povrchem, vhodným pro převoz špinavých předmětů.
Zážehový motor 3.7L V6 s rozvodem SOHC dodává Jeepu Cherokee nadstandardní porci dynamiky, přepracovaným ventilovým rozvodem i spalovacími prostory se dosáhlo většího točivého momentu v nízkých otáčkách, jemnějšího chodu a nižší hlučnosti. Rychlé reakce na pohyby plynového pedálu zajišťuje elektronický plynový pedál.
Jeep Cherokee se dodává také se čtyřválcovým turbodieselem 2.8 se čtyřventilovou technikou, přímým vstřikováním common-rail či turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Se samočinnou převodovkou utáhne brzděný přívěs až do hmotnosti 2800 kg. Je ca o 6 procent lehčí, než předchozí, má upravený rozvod s prodlouženou životností rozvodového řemenu (140 000 km) a nejmodernější piezo-elektrické vstřikovače pracující s tlakem 200 MPa. Kovaný klikový hřídel disponuje osmi vyrovnávacími závažími, místo dřívějších čtyř. Zesílený spodní kryt klikové skříně přispívá ke snížení hmotnosti, vibrací a rázů motoru.

Typ3.7 V62.8 CRDi
Objem37002778
Výkon150(201)/5200120(161)/3500
Toč.moment307/3700400/1800-2400
Rychlost180174
Spotřeba17,2/9,2/12,2(4A)13,2/8,9/10,5(A5)
Spotřeba-12,0/7,7/9,3 (M6)
Rozměry4496 x 1819 x 1818
Rozvor2649
Světlá výška1570


Pozn. Objem - cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km, rozměry – mm


Obě provedení jsou vybaveny novým stálým systémem pohonu všech kol Selec-Trac II, který rozpozná prokluz kol dřív, než nastane. Režim 4WD Auto je vhodný pro trvalé užívání a umožňuje citlivými čidly rozdělovat sílu motoru mezi nápravy podle okamžitých jízdních podmínek. Pro extrémní podmínky náročného terénu nebo omezené trakce je k dispozici redukovaný převod (2,72). Volba mezi režimy 2WD, 4WD Auto a 4WD se provádí přepínačem na středové konzole. Neutrál se řadí samostatným tlačítkem.
Pro Cherokee je připravena trojice převodovek – šestistupňová manuální, pětistupňová samočinná a čtyřstupňová samočinná – záleží jen na použitém motoru. Šestistupňová přímo řazená převodovka (2.8L CRD) vyniká přesností, tichým chodem a vysokou účinností, je plně synchronizovaná, první a druhý rychlostní stupeň má trojité synchrony, zatímco třetí a čtvrtý dvojité. Samotné synchrony jsou vyrobené ze speciálního materiálu, aby kladly co možná nejmenší odpor.
Verze 2.8L CRD může být vybavena také pětistupňovou samočinnou převodovkou, známou z Grand Cherokee. Vyznačuje se jemným a komfortním řazením.
Pro zážehový motor 3.7L V6 je standardní výbavou čtyřstupňová samočinná převodovka, která díky speciální konstrukci oddělených hydraulických vedení nabízí nižší spotřebu paliva.
Nezávislé zavěšení předních kol na lichoběžníkové nápravě se dvěma nestejně dlouhými rameny se vyznačuje optimální kombinací komfortu, ovladatelnosti a příjemného pocitu z řízení. Příčný zkrutný stabilizátor zvyšuje jistotu při jízdě v zatáčkách nebo při náhlých vyhýbacích manévrech. Tuhá zadní náprava se dvěma dolní,mi vlečenými rameny zlepšuje jednak ovladatelnost, ale také umožní táhnout těžké přívěsy nebo jízdu s plným vytížením vozu.
Ve výbavě nechybí ani systém zajišťující bezpečné sjíždění příkrých svahů, nabízí podobné chování a ovladatelnost jako Wrangler Rubicon s redukcí 4:1 a šestistupňovou manuální převodovkou.
Při zařazení redukovaného převodu 4WD Low dokáže systém asistující při sjíždění příkrých svahů citlivěji regulovat rychlost, než u konvenčních systémů využívajících pouze brzdy jednotlivých kol. Dovoluje řidiči plynule nastavovat rychlost sjíždění plynovým a brzdovým pedálem, aniž by došlo k jeho automatickému vypnutí. Hill Descent Control umožní na velmi kluzkém povrchu jemně zastavit a je standardní výbavou všech modelů Jeep Cherokee se samočinnou převodovkou.
Novinkou je systém Hill Start Assist pro jednochý rozjezd v kopci.
Jeep Cherokee rozšiřuje široký seznam bezpečnostních technologií např. o vícestupňové airbagy, ABS se speciálním terénním režimem, protiprokluzový systém, brzdový asistent, zdokonalený systém odezvy na nehodu EARS, elektronický systém proti převrácení ESP, zadní parkovací asistent, atd.
„Nový Jeep Cherokee je ideálním vozem 4x4 pro každodenní používání,“ vysvětluje Michael Manley, Executive Vice President – International Sales, Marketing and Business Development, Chrysler LLC. „Zkombinovali jsme osvědčené terénní schopnosti středně velkého vozu Jeep s pohonem všech kol s luxusním koženým čalouněním a nejmodernějšími technologiemi. Díky tomu poskytne nový Cherokee potěšení jak při jízdě jak po městě, tak v terénu.“

Ceny
Sport 3.7 V6 (A)860 000 Kč
Sport 2.8 CRDi (M)890 000 Kč
Sport 2.8 CRDi (A)930 000 Kč
Limited 3.7 V6 (A)925 000 Kč
Limited 2.8 CRDi (M)955 000 Kč
Limited 2.8 CRDi (M)995 000 Kč


JL, 19.3.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar