Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jan Kopecký si vyzkoušel Škodu Slavia i historickou 110é OHC

Po oficiálním představení byla ŠKODA SLAVIA podrobena hodnocení soutěžního jezdce Jana Kopeckého. Tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport a mistr světa v kategorii WRC 2 z roku 2018 a jeho nový spolujezdec Jan Hloušek otestovali sedmý žákovský vůz ŠKODA na závodní trati v Bělé pod Bezdězem.

Kromě toho oba zajeli několik kol v prototypu závodního vozu ŠKODA 1100 OHC z roku 1957, kterým se žáci ŠKODA AUTO Středního odborného učiliště strojírenského při vývoji dynamického spideru ŠKODA SLAVIA inspirovali. Jméno SLAVIA odkazuje při příležitosti 125. výročí vzniku společnosti ŠKODA AUTO na první jízdní kola, která Václav Laurin a Václav Klement po založení podniku vyráběli.


Jan Kopecký, tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport, říká: „I letos odvedli žáci Středního odborného učiliště ŠKODA AUTO skvělou práci a postavili ohromující žákovský vůz ŠKODA SLAVIA. Jeho dynamické křivky zaujmou na první pohled a je poznat, že žáci věnovali pozornost každému detailu. Na to, že se zde vše vyrábělo ručně, je kvalita zpracování naprosto excelentní. Díky tuhé karoserii nabízí SLAVIA velmi sportovní svezení a vzbuzuje podobné emoce jako její vzor ŠKODA 1100 OHC. Je vidět, že okouzlení sportovní jízdou, které je cítit už z tohoto více než 60 let starého prototypu, přetrvalo dodnes.“


Jan Kopecký hájí od roku 2009 barvy týmu ŠKODA Motorsport na soutěžních tratích po celém světě. Tento osmatřicetiletý Čech získal v roce 2013 titul mistra Evropy, v roce 2014 se stal Asijsko-pacifickým šampionem a v roce 2018 si dojel pro titul mistra světa v kategorii WRC 2. Kromě toho je sedminásobným mistrem České republiky. Od začátku letošní sezóny mu v jeho voze ŠKODA FABIA Rally2 evo dělá spolujezdce Jan Hloušek, který s ním v Bělé pod Bezdězem usedl také do vozů ŠKODA SLAVIA a ŠKODA 1100 OHC.


Na projektu žákovského vozu 2020 se podílelo 31 žáků a při vývoji modelu ŠKODA SLAVIA se inspirovali speciálem ŠKODA 1100 OHC. Tohoto otevřeného dvoumístného prototypu závodního vozu, který se světu poprvé představil v roce 1957, vznikly pouze dva exempláře; později byly postaveny ještě tři vozy v karosářské variantě kupé. Je to jeden z milníků nyní již 119leté sportovní historie značky ŠKODA a důkaz úžasných schopností a technického know-how tehdejších inženýrů. Tento závodní vůz, který byl koncipován pro dálkové závody, váží díky své ploché a aerodynamické laminátové karoserii postavené kolem lehkého trubkového rámu pouhých 550 kilogramů. To mu v kombinaci se čtyřválcovým motorem o výkonu 92 k a o objemu 1,1 l umožňuje, v závislosti na převodových poměrech, dosahovat maximální rychlosti 190 až 200 km/h. To jsou i na dnešní poměry úctyhodné hodnoty a udělaly dojem i na takového jezdce, jakým je Jan Kopecký.





Škoda 31.7.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar