Jaguar XK - dravá šelma z Albionu
Model XK byl první vozem kompletně vytvořeným pod záštitou šéfdesignéra Iana Calluma. Je výjimečný, praktický i krásný. Nyní byl výrazně vylepšen a posílena jeho moderní dravá povaha.
Díky nejnovějším světelným technologiím bylo možné zeštíhlet přední světlomety a doplnit je o LED diody. Spolu s větší mřížkou chladiče a novým designem nárazníku propůjčují modelu XK nezaměnitelnou podobu. Chromovaná mřížka chladiče modelu XK je u XKR nahrazena matně černou. Součástí přepracovaného víka zavazadlového prostoru je užší chromovaná koncová část.
Designové změny doprovází 5 nových barev karosérie, což nabídku rozšiřuje na 17 variant. Vybírat lze nyní rovněž z již 11 různých designů kol od 18 do 20“. Pro zákazníky, kteří touží po co nejvyšší míře individualizace, je pro XKR a také pro vozy s nepřeplňovaným motorem k dispozici sada Black Pack. Ta nahrazuje vnější chromované prvky matně černou úpravou a zahrnuje navíc montáž leskle černých 20“ slitinových kol. U modelu XKR jsou součástí sady i prvky zlepšující aerodynamiku vozidla vyvedené v barvě karosérie a volitelné grafické prvky na bocích vozu.
Sportovní Jaguary si vybudovaly pověst vozů, v nichž se snoubí výjimečný výkon s příjemným zážitkem z jízdy. Příkladem je pětilitrový motor AJ-V8. Díky využití nejmodernějších technologií jako je přímé vstřikování SGDI či proměnlivé časování činnosti sacích a výfukových ventilů DIVCT se třetí generace pyšní ohromným výkonem i vynikající úsporností. Motor je vyroben z odlehčeného ušlechtilého hliníku, na hlavy válců byl použit hliník recyklovaný.
Již od svého zrodu byl motor dostupný v nepřeplňované i přeplňované verzi. Nyní je k mání i třetí varianta, která vychází z přeplňované verze. Úpravou systému elektronického řízení dávkování a vstřikování paliva a přidáním aktivní výfukové soustavy se zvýšil výkon na 550 k a točivý moment na 680 Nm. Tento modifikovaný pohon činí z modelu XKR-S nejsilnější silniční vůz značky Jaguar. Vůz je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,4 s a jede 300 km/h.
Všechny verze jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou ZF a pro lepší kontrolu nad vozem páčkami na volantu. Adaptivní podvozek nepřetržitě a dokonale tlumí rušivé vlivy a eliminuje tradiční nutnost volit mezi pohodlím a ovladatelností.
Obě varianty modelu XK s přeplňovaným motorem jsou vybaveny elektronicky řízeným aktivním diferenciálem ADC. Systém používá lamelovou spojku k nasměrování točivého momentu na hnané kolo s nejvyšší přilnavostí. V kombinaci s ABS a řízením stability zabezpečí maximální trakci a ovladatelnost při průjezdu i na výjezdu ze zatáčky. Modely s nepřeplňovanými motory využívají mechanický diferenciál.
Všechny modely jsou vybaveny dynamickým stabilizačním systémem DSC se čtyřmi režimy – běžný, zimní Winter, sportovní Trac-DSC a DSC Off signalizující deaktivaci systému.
Systém ADC při vysokých rychlostech snižuje citlivost řízení a posiluje stabilitu a ovladatelnost vozidla. Software Bespoke pro adaptivní systém tlumení byl naprogramován přímo pro XKR-S, aby zaručil bezchybnou ovladatelnost a maximální trakci. Po nastavení režimu Trac-DSC si mohou řidiči vychutnat neobyčejnou sílu, kterou vůz skrývá. Odměnou jim bude mimo jiné závodní zvuk výfuku s aktivním pneumatickým ventilem. Upravené nápravy a sportovní výfuková soustava jsou součástí sady Dynamic Pack.
Interiér je obohacen o nové detaily. Jedná se např. o tlačítka v ebenové barvě, leskle černou úpravu středového sloupku či fosforově modré vnitřní a atmosférické osvětlení. Modely jsou také vybaveny kůží potaženým multifunkčním volantem v kombinaci si pedály z nerezu.
Nová přední sportovní sedadla jsou součástí standardní výbavy modelu XKR-S a volitelným prvkem u modelů XKR a XK. Sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, výraznějšími bočními opěrkami a silnější oporou sedací části drží řidiče i spolujezdce pevně a bezpečně na místě. Model XKR-S má jedinečný interiér s unikátní kombinací uhlíkové tkaniny a jemné kůže Soft Grain, kterou vkusně doplňuje kontrastní mikrolemování a švy.
Centrální 7“ dotykový displej slouží jako intuitivní rozhraní pro ovládání široké palety doplňkových technologií, jež s vozem XK tvoří organický celek (například satelitní navigace s mapami na DVD či porty pro připojení přehrávače iPod nebo USB zařízení). Na displej se navíc promítá obraz snímaný novou zadní parkovací kamerou.
Nové vozy Jaguar XK 12MYjsou již k dispozici u všech autorizovaných prodejců a prvním zákazníkům budou dodávány letos v září.
JL,29.4.2011
Designové změny doprovází 5 nových barev karosérie, což nabídku rozšiřuje na 17 variant. Vybírat lze nyní rovněž z již 11 různých designů kol od 18 do 20“. Pro zákazníky, kteří touží po co nejvyšší míře individualizace, je pro XKR a také pro vozy s nepřeplňovaným motorem k dispozici sada Black Pack. Ta nahrazuje vnější chromované prvky matně černou úpravou a zahrnuje navíc montáž leskle černých 20“ slitinových kol. U modelu XKR jsou součástí sady i prvky zlepšující aerodynamiku vozidla vyvedené v barvě karosérie a volitelné grafické prvky na bocích vozu.
Sportovní Jaguary si vybudovaly pověst vozů, v nichž se snoubí výjimečný výkon s příjemným zážitkem z jízdy. Příkladem je pětilitrový motor AJ-V8. Díky využití nejmodernějších technologií jako je přímé vstřikování SGDI či proměnlivé časování činnosti sacích a výfukových ventilů DIVCT se třetí generace pyšní ohromným výkonem i vynikající úsporností. Motor je vyroben z odlehčeného ušlechtilého hliníku, na hlavy válců byl použit hliník recyklovaný.
Již od svého zrodu byl motor dostupný v nepřeplňované i přeplňované verzi. Nyní je k mání i třetí varianta, která vychází z přeplňované verze. Úpravou systému elektronického řízení dávkování a vstřikování paliva a přidáním aktivní výfukové soustavy se zvýšil výkon na 550 k a točivý moment na 680 Nm. Tento modifikovaný pohon činí z modelu XKR-S nejsilnější silniční vůz značky Jaguar. Vůz je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,4 s a jede 300 km/h.
Všechny verze jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou ZF a pro lepší kontrolu nad vozem páčkami na volantu. Adaptivní podvozek nepřetržitě a dokonale tlumí rušivé vlivy a eliminuje tradiční nutnost volit mezi pohodlím a ovladatelností.
Obě varianty modelu XK s přeplňovaným motorem jsou vybaveny elektronicky řízeným aktivním diferenciálem ADC. Systém používá lamelovou spojku k nasměrování točivého momentu na hnané kolo s nejvyšší přilnavostí. V kombinaci s ABS a řízením stability zabezpečí maximální trakci a ovladatelnost při průjezdu i na výjezdu ze zatáčky. Modely s nepřeplňovanými motory využívají mechanický diferenciál.
Všechny modely jsou vybaveny dynamickým stabilizačním systémem DSC se čtyřmi režimy – běžný, zimní Winter, sportovní Trac-DSC a DSC Off signalizující deaktivaci systému.
Systém ADC při vysokých rychlostech snižuje citlivost řízení a posiluje stabilitu a ovladatelnost vozidla. Software Bespoke pro adaptivní systém tlumení byl naprogramován přímo pro XKR-S, aby zaručil bezchybnou ovladatelnost a maximální trakci. Po nastavení režimu Trac-DSC si mohou řidiči vychutnat neobyčejnou sílu, kterou vůz skrývá. Odměnou jim bude mimo jiné závodní zvuk výfuku s aktivním pneumatickým ventilem. Upravené nápravy a sportovní výfuková soustava jsou součástí sady Dynamic Pack.
Interiér je obohacen o nové detaily. Jedná se např. o tlačítka v ebenové barvě, leskle černou úpravu středového sloupku či fosforově modré vnitřní a atmosférické osvětlení. Modely jsou také vybaveny kůží potaženým multifunkčním volantem v kombinaci si pedály z nerezu.
Nová přední sportovní sedadla jsou součástí standardní výbavy modelu XKR-S a volitelným prvkem u modelů XKR a XK. Sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, výraznějšími bočními opěrkami a silnější oporou sedací části drží řidiče i spolujezdce pevně a bezpečně na místě. Model XKR-S má jedinečný interiér s unikátní kombinací uhlíkové tkaniny a jemné kůže Soft Grain, kterou vkusně doplňuje kontrastní mikrolemování a švy.
Centrální 7“ dotykový displej slouží jako intuitivní rozhraní pro ovládání široké palety doplňkových technologií, jež s vozem XK tvoří organický celek (například satelitní navigace s mapami na DVD či porty pro připojení přehrávače iPod nebo USB zařízení). Na displej se navíc promítá obraz snímaný novou zadní parkovací kamerou.
Nové vozy Jaguar XK 12MYjsou již k dispozici u všech autorizovaných prodejců a prvním zákazníkům budou dodávány letos v září.
| Jaguar XK Coupé 5,0 V8 | 2 283 720 Kč | 385 k |
| Jaguar XK Cabriolet 5,0 V8 | 2 249 280 | 385 k |
| Jaguar XKR Coupé 5,0 V8 S/C | 2 660 040 Kč | 510 k |
| Jaguar XKR Cabriolet 5,0 V8 S/C | 2 865 600 Kč | 510 k |
| Jaguar XKR-S Coupé 5,0 V8 S/C | 3 261 600 Kč | 550 k |
JL,29.4.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













