Jaguar XJ pro modelový rok 2018
Jaguar XJ je vrcholem modelové řady limuzín značky Jaguar. Luxusní sportovní model kombinuje bezkonkurenční design a jízdní dynamiku a dokonalého luxusu pro řidiče a hlavně pasažéry.
Značka Jaguar uvedla řadu vylepšení své luxusní limuzíny XJ pro modelový rok 2018. Mezi stěžejní body patří zejména uvedení nové vlajkové lodě XJR575, inovované technologie a nejnovější bezpečnostní prvky
Jaguar XJR575 je nejdynamičtějším vozem modelové řady XJ s výkonem 575 k a točivým momentem 700 Nm. Kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválcový motor posílil o 25 k. Luxusní sportovní limuzína zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,4 s a dosahuje rychlosti 300 km/h.
Vůz je k dispozici se standardním nebo prodlouženým rozvorem. Volitelné detaily exteriéru zahrnují zadní spoiler, nástavce prahů, přední nárazník a spodní vstupy vzduchu s rámečky v lesklé černé barvě. Označení XJR575 a dvojice výdechů na kapotě tento vůz odlišují od zbytku modelové řady, zatímco 20“ kola s lesklým černým lakováním Farallon a červené brzdové třmeny dokreslují dynamický nádech vozu.
Uvnitř jsou zakázkové embosované koberečky s označením 575 a sedadla se speciálním prošíváním ve tvaru diamantu. Ty jsou navíc čalouněná v kombinaci barev Jet/Jet a Ivory/Jet s označením 575.
Jaguar XJ pro modelový rok 2018 dostal řadu technologií s vylepšeným připojením 4G Wi-Fi, které pasažérům umožní zůstat při jízdě on-line až na osmi zařízeních. Centrální konzole má navíc větší 10“ dotykový displej. Jde o větší obrazovku s ovládáním jako u smartphonu, která umožňuje cestujícím pohybem prstů měnit měřítko mapy navigace a vytvářet vlastní domovské stránky pro rychlý přístup k oblíbeným funkcím.
Modelová řada XJ se také zaměřuje na bezpečnost díky nejnovějším systémům. Systém Forward Traffic Detection je navržen tak, aby řidiči pomohl v případě, že viditelnost směrem dopředu je omezena, například při vyjíždění ze slepé odbočky.
Systém Lane Keep Assist udržuje pozici vozu v jízdním pruhu a monitoruje zásahy do řízení. Systém Driver Condition Monitor identifikuje úseky s malou nebo žádnou aktivitou na volantu následované náhlými nebo přehnanými zásahy, kdy jde o jasnou známku únavy řidiče. Systém zobrazí víceúrovňové vizuální varování a vyzve řidiče k přestávce.
Ochrana chodců je zdokonalena pokročilým systémem automatického brzdění (AEB), který se doplňuje s nově uvedeným systémem detekce chodců. Systém pracuje v rychlostech od pěti do 60 km/h a k rozpoznání nebezpečí využívá pokročilé, dopředu namířené stereokamery a v případě, že je zjištěno riziko srážky, začne samočinně brzdit.
Uvnitř čeká kombinace propracovaných detailů a materiálů jako je semi-anilinová kůže a dýhové obklady v kombinaci s pokročilými technologiemi. U verze s prodlouženým rozvorem mají cestující vzadu více než metr dlouhý prostor pro nohy.
Vytvoření dynamického a komfortního jízdního zážitku bylo pro Jaguar XJ vždy klíčové. Pokročilé tlumiče systému Adaptive Dynamics se díky monitorování vozu 500krát za sekundu přizpůsobují podmínkám a jízdnímu stylu. Analyzují akceleraci, zatáčení, pohyb plynového a brzdového pedálu a spolupracují se systémem pneumatického odpružení. Inteligentní nastavení při dynamické jízdě vylepšuje kontrolu pohybů karoserie bez jakýchkoliv kompromisů na jízdním komfortu.
Řízení a dynamiku vozu u verzí s pohonem zadních kol vylepšili technici použitím elektrického posilovače řízení (EPAS).
Inteligentní pohon všech kol (AWD) reaguje na podmínky na silnici a přináší trakci tam, kde je nejvíce potřeba. Také verze s pohonem zadních kol má skvělé schopnosti, které vycházejí ze systému All-Surface Progress Control (ASPC), který se využívá při nízké adhezi. Byl vyvinut pro jízdu při nízké rychlosti za nepříznivých podmínek. ASPC samočinně používá brzdy a plyn, aby přinesl co nejlepší možnou trakci a zajistil, že vůz je schopen hladkého rozjezdu bez jakýchkoli dramat. Jediné, co řidič musí dělat, je točit volantem. ASPC je ve všech vozech se samočinnou převodovkou a funguje při rychlostech od 3,6 do 30 km/h. Řidič pouze za pomoci tlačítek tempomatu nastaví požadovanou rychlost.
Paleta pohonných jednotek:
Vznětové
3.0 V6, 300 k, samočinná převodovka, pohon zadních kol
Zážehové
•3.0 V6 Supercharged, 340 k, samočinná převodovka, pohon zadních/všech kol
•5.0 V8 Supercharged, 470 k, samočinná převodovka, pohon zadních kol
•5.0 V8 Supercharged, 510 k, samočinná převodovka, pohon zadních kol
•5.0 V8 Supercharged, 575 k, samočinná převodovka, pohon zadních kol
jaguar 9.8.2017
Jaguar XJR575 je nejdynamičtějším vozem modelové řady XJ s výkonem 575 k a točivým momentem 700 Nm. Kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválcový motor posílil o 25 k. Luxusní sportovní limuzína zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,4 s a dosahuje rychlosti 300 km/h.
Vůz je k dispozici se standardním nebo prodlouženým rozvorem. Volitelné detaily exteriéru zahrnují zadní spoiler, nástavce prahů, přední nárazník a spodní vstupy vzduchu s rámečky v lesklé černé barvě. Označení XJR575 a dvojice výdechů na kapotě tento vůz odlišují od zbytku modelové řady, zatímco 20“ kola s lesklým černým lakováním Farallon a červené brzdové třmeny dokreslují dynamický nádech vozu.
Uvnitř jsou zakázkové embosované koberečky s označením 575 a sedadla se speciálním prošíváním ve tvaru diamantu. Ty jsou navíc čalouněná v kombinaci barev Jet/Jet a Ivory/Jet s označením 575.
Jaguar XJ pro modelový rok 2018 dostal řadu technologií s vylepšeným připojením 4G Wi-Fi, které pasažérům umožní zůstat při jízdě on-line až na osmi zařízeních. Centrální konzole má navíc větší 10“ dotykový displej. Jde o větší obrazovku s ovládáním jako u smartphonu, která umožňuje cestujícím pohybem prstů měnit měřítko mapy navigace a vytvářet vlastní domovské stránky pro rychlý přístup k oblíbeným funkcím.
Modelová řada XJ se také zaměřuje na bezpečnost díky nejnovějším systémům. Systém Forward Traffic Detection je navržen tak, aby řidiči pomohl v případě, že viditelnost směrem dopředu je omezena, například při vyjíždění ze slepé odbočky.
Systém Lane Keep Assist udržuje pozici vozu v jízdním pruhu a monitoruje zásahy do řízení. Systém Driver Condition Monitor identifikuje úseky s malou nebo žádnou aktivitou na volantu následované náhlými nebo přehnanými zásahy, kdy jde o jasnou známku únavy řidiče. Systém zobrazí víceúrovňové vizuální varování a vyzve řidiče k přestávce.
Ochrana chodců je zdokonalena pokročilým systémem automatického brzdění (AEB), který se doplňuje s nově uvedeným systémem detekce chodců. Systém pracuje v rychlostech od pěti do 60 km/h a k rozpoznání nebezpečí využívá pokročilé, dopředu namířené stereokamery a v případě, že je zjištěno riziko srážky, začne samočinně brzdit.
Uvnitř čeká kombinace propracovaných detailů a materiálů jako je semi-anilinová kůže a dýhové obklady v kombinaci s pokročilými technologiemi. U verze s prodlouženým rozvorem mají cestující vzadu více než metr dlouhý prostor pro nohy.
Vytvoření dynamického a komfortního jízdního zážitku bylo pro Jaguar XJ vždy klíčové. Pokročilé tlumiče systému Adaptive Dynamics se díky monitorování vozu 500krát za sekundu přizpůsobují podmínkám a jízdnímu stylu. Analyzují akceleraci, zatáčení, pohyb plynového a brzdového pedálu a spolupracují se systémem pneumatického odpružení. Inteligentní nastavení při dynamické jízdě vylepšuje kontrolu pohybů karoserie bez jakýchkoliv kompromisů na jízdním komfortu.
Řízení a dynamiku vozu u verzí s pohonem zadních kol vylepšili technici použitím elektrického posilovače řízení (EPAS).
Inteligentní pohon všech kol (AWD) reaguje na podmínky na silnici a přináší trakci tam, kde je nejvíce potřeba. Také verze s pohonem zadních kol má skvělé schopnosti, které vycházejí ze systému All-Surface Progress Control (ASPC), který se využívá při nízké adhezi. Byl vyvinut pro jízdu při nízké rychlosti za nepříznivých podmínek. ASPC samočinně používá brzdy a plyn, aby přinesl co nejlepší možnou trakci a zajistil, že vůz je schopen hladkého rozjezdu bez jakýchkoli dramat. Jediné, co řidič musí dělat, je točit volantem. ASPC je ve všech vozech se samočinnou převodovkou a funguje při rychlostech od 3,6 do 30 km/h. Řidič pouze za pomoci tlačítek tempomatu nastaví požadovanou rychlost.
Paleta pohonných jednotek:
Vznětové
3.0 V6, 300 k, samočinná převodovka, pohon zadních kol
Zážehové
•3.0 V6 Supercharged, 340 k, samočinná převodovka, pohon zadních/všech kol
•5.0 V8 Supercharged, 470 k, samočinná převodovka, pohon zadních kol
•5.0 V8 Supercharged, 510 k, samočinná převodovka, pohon zadních kol
•5.0 V8 Supercharged, 575 k, samočinná převodovka, pohon zadních kol
jaguar 9.8.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout