Jaguar XF Sportbrake - luxusní kombi
Už delší dobu se leccos proslýchalo, že také Jaguar připravuje kombi, pochopitelně luxusní s označením Sportbrake. Poprvé v historii míří britský výrobce do nového segmentu.Pro pohon mohou zákazníci volit mezi vznětovým čtyřválcem 2.2 a šestiválcem 3.0.
První motor je dodáván v kombinaci s osmistupňovou převodovkou a systémem Stop/Start. Systém je vybaven startérem Twin Solenoid (TSS), který vypíná motor okamžitě po zastavení vozu a znovu jej nastartuje ještě dříve než řidič přesune nohu z brzdy na plynový pedál.
Šestiválcec 3.0 s dvojitým přeplňováním je nabízen ve dvou variantách. V obou případech s osmistupňovou převodovku, kterou řidič ovládá pomocí páček na volantu. Na špici modelové řady stojí model „S“, který se svými 275 k (202 kW) a točivým momentem 600 Nm splňuje veškeré požadavky na výkon a jízdní komfort.
Součástí standardní výbavy všech verzí modelu je vzduchové odpružení zadní nápravy s funkcí automatické úpravy světlé výšky, které nahradilo odpružení vinutými pružinami použité v sedanu.
Všechny verze jsou vybaveny systémem adaptivní dynamiky, které nepřetržitě monitoruje zavěšení kol a díky aktivním tlumičům může až 500krát za sekundu upravit jejich tlumení. Systém zajišťuje optimální stabilitu a ovládání za všech okolností. Zároveň umožňuje stisknutím tlačítka změnit nastavení tlumičů a odezvu motoru a přizpůsobit si tak jízdní vlastnosti vozu.
Mezi bezpečnostní prvky patří mj. systém Adaptive Front Lighting, jenž odklání světelný tok předních světlometů do rohů, či funkce inteligentní změny intenzity, která podle podmínek automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly. Adaptivní tempomat je doplněn o systém nouzového brzdění IEB, který v případě nutnosti prudkého zabrzdění automaticky vyvine optimálně maximální brzdnou sílu.
Kromě světelné technologie pro přední světlomety převzal XF Sportbrake od sedanu rovněž vertikální mřížku chladiče. Bi-xenonové HID světlomety jsou doplněny o LED diody pro denní svícení uspořádané do charakteristického tvaru „J-Blade“. Zadní světla jsou vybavena LED diodami pro brzdová, poziční a směrová světla, a podtrhují robustní vzhled zadní části.
Interiér je doplněn prémiovými materiály stejně tak jako intuitivními technologiemi. Model je vybaven prostornými zadními sedadly dělenými v poměru 60:40. K vysokému komfortu cestujících na zadních sedadlech přispívá také o 48 mm zvýšený prostor pro hlavu.
Zadní sedadla lze sklopit stisknutím páček ve víku zavazadlového prostoru a dostupný prostor prodloužit na 1970 mm. K vysoké praktičnosti zavazadlového prostoru přispívá jeho šířka 1064 mm. Víko zavazadlového prostoru, standardně vybavené tlumičem zavírání „Soft-close“, je možné vybavit funkcí elektronického otevírání a zavírání.
Tažné zařízení lze rychle odmontovat a uložit ve speciálním úložném prostoru v kufru vozu. Na spodní zadní spoiler se pak upevní krytka, která zakryje místo jeho uchycení. Po namontování tažného zařízení se automaticky aktivuje systém Trailer Sway Mitigation pro bezpečnější tažení přívěsů. Systém využívá systém ABS a systémy kontroly stability k eliminaci rizika výkyvů přívěsu při tažení.
JL, 23.3.2012
Šestiválcec 3.0 s dvojitým přeplňováním je nabízen ve dvou variantách. V obou případech s osmistupňovou převodovku, kterou řidič ovládá pomocí páček na volantu. Na špici modelové řady stojí model „S“, který se svými 275 k (202 kW) a točivým momentem 600 Nm splňuje veškeré požadavky na výkon a jízdní komfort.
Součástí standardní výbavy všech verzí modelu je vzduchové odpružení zadní nápravy s funkcí automatické úpravy světlé výšky, které nahradilo odpružení vinutými pružinami použité v sedanu.
Všechny verze jsou vybaveny systémem adaptivní dynamiky, které nepřetržitě monitoruje zavěšení kol a díky aktivním tlumičům může až 500krát za sekundu upravit jejich tlumení. Systém zajišťuje optimální stabilitu a ovládání za všech okolností. Zároveň umožňuje stisknutím tlačítka změnit nastavení tlumičů a odezvu motoru a přizpůsobit si tak jízdní vlastnosti vozu.
Mezi bezpečnostní prvky patří mj. systém Adaptive Front Lighting, jenž odklání světelný tok předních světlometů do rohů, či funkce inteligentní změny intenzity, která podle podmínek automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly. Adaptivní tempomat je doplněn o systém nouzového brzdění IEB, který v případě nutnosti prudkého zabrzdění automaticky vyvine optimálně maximální brzdnou sílu.
Kromě světelné technologie pro přední světlomety převzal XF Sportbrake od sedanu rovněž vertikální mřížku chladiče. Bi-xenonové HID světlomety jsou doplněny o LED diody pro denní svícení uspořádané do charakteristického tvaru „J-Blade“. Zadní světla jsou vybavena LED diodami pro brzdová, poziční a směrová světla, a podtrhují robustní vzhled zadní části.
Interiér je doplněn prémiovými materiály stejně tak jako intuitivními technologiemi. Model je vybaven prostornými zadními sedadly dělenými v poměru 60:40. K vysokému komfortu cestujících na zadních sedadlech přispívá také o 48 mm zvýšený prostor pro hlavu.
Zadní sedadla lze sklopit stisknutím páček ve víku zavazadlového prostoru a dostupný prostor prodloužit na 1970 mm. K vysoké praktičnosti zavazadlového prostoru přispívá jeho šířka 1064 mm. Víko zavazadlového prostoru, standardně vybavené tlumičem zavírání „Soft-close“, je možné vybavit funkcí elektronického otevírání a zavírání.
Tažné zařízení lze rychle odmontovat a uložit ve speciálním úložném prostoru v kufru vozu. Na spodní zadní spoiler se pak upevní krytka, která zakryje místo jeho uchycení. Po namontování tažného zařízení se automaticky aktivuje systém Trailer Sway Mitigation pro bezpečnější tažení přívěsů. Systém využívá systém ABS a systémy kontroly stability k eliminaci rizika výkyvů přívěsu při tažení.
| Délka | 4 966 mm |
| Šířka | 1 877 mm |
| Rozvor kol | 2 909 mm |
| Rozchod předních kol | 1 559 mm |
| Rozchod zadních kol | 1 605 mm |
| Délka zav.prostoru | 1 970 mm |
| Šířka zav.prostoru | 1 064 mm: |
| Objem zav.prostoru | 1 675 litrů |
JL, 23.3.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













