Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza
Alcar - Bezpečná kola pro radost

Jaguar F-PACE SVR s výkonem sportovních automobilů

Jaguar F-PACE, držitel titulu World Car of the Year 2017 a World Car Design of the Year 2017, dostává dosud nejrychlejší a nejvýkonnější variantu. Provedení SVR také nabízí upravený podvozek a vylepšenou aerodynamiku pro maximální jízdní zážitek za každého počasí.

Model F-PACE SVR osazený kompresorem přeplňovaným zážehovým pětilitrovým motorem byl vyvinut divizí Special Vehicle Operations (SVO). Maximální výkon 550 k představuje nárůst o 44 % ve srovnání s dosud nejsilnější variantou F-PACE S. Maximální točivý moment je 680 Nm. Vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy. Nejvyšší rychlost dosahuje hodnoty 283 km/h.

Úpravy aerodynamiky, které zahrnují větší otvory pro přívod vzduchu vpředu a výdechy vzduchu na předních blatnících snižují tlak v podbězích, snižují vztlak, zlepšují chlazení a optimalizují stabilitu ve vysokých rychlostech. Mezi další změny patří rozšířené blatníky nebo prahové nástavce. Kapota exkluzivně připravená pro SVR dostala navíc otvory pro odvod horkého vzduchu z motorového prostoru.

Upravený zadní spoiler je doplněn novým nárazníkem, do kterého jsou zasazeny dvě dvojité koncovky výfuku s aktivní klapkou. Zadní nárazník má po stranách umístěné další malé aerodynamické prvky vyhlazující proudění vzduchu ze zadní části automobilu. Vylepšený podvozek používá na obou nápravách progresivní pružiny, které jsou tužší o 30 % vpředu a o 10 % vzadu. Nový stabilizátor snižuje náklony karoserie o pět procent.

Nová lehká kovaná kola o velikosti 21 palců, na přání o palec větší, jsou vzadu oproti přední nápravě širší o 25 mm. To dále zlepšuje jízdní vlastnosti vozu. 22 palcové disky jsou vpředu o 2,4 kg a vzadu o 1,7 kg lehčí a jejich design vylepšuje chlazení zvětšených brzd. Brzdové kotouče mají v průměru 395 mm vpředu a 396 mm vzadu. Dvoudílná konstrukce snižuje jejich hmotnost, což opět přispívá k lepším jízdním vlastnostem.
Jaguar F-PACE SVR také využívá výfuk s aktivní klapkou. Ten poskytuje silný zvukový projev a současně zvyšuje výkon, protože výfukový systém snižuje zpětný tlak. Výfuk použitý u verze SVR je ve srovnání s klasickými provedeními tohoto modelu lehčí o 6,6 kg.

Vůz F-PACE SVR je první varianta této řady vybavená elektronicky řízeným aktivním diferenciálem na zadní nápravě (EAD). SVR zároveň nabízí velké množství dalších technologií speciálně naladěných pro sportovní zaměření automobilu. Například inteligentní systém pohonu všech kol (IDD) byl optimalizován pro maximální využití zadního elektronicky řízeného diferenciálu. Pro SVR byl upraven také posilovač řízení (EPAS), stejně jako adaptivní tlumiče (Adaptive Dynamics) nebo dynamický režim jízdy. Ten přináší rychlejší řazení automatické převodovky i ostřejší odezvu plynového pedálu a řízení.

Interiér nabízí sportovní prošívaná sedadla s lepším bočním vedením. Také zadní sedadla mají výrazné tvarování. Sportovní charakter vozu je pak dále podtržen sportovním voličem převodovky, který nahradil otočný volič. A konečně sportovní volant SVR nabízí hliníková pádla pro manuální řazení.

Navzdory sportovnímu charakteru zůstává SVR stále praktickým a všestranným členem rodiny PACE, což dokazuje kromě jiného základní objem zavazadlového prostoru 650 litrů, který zůstal zachován.
Díky inteligentnímu pohonu všech kol a systémům All Surface Progress Control nebo Adaptive Surface Response se dokáže i tento model s přehledem vypořádat se všemi podmínkami za každého počasí.


Jaguar 3.4.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar