Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

JEEP Wrangler - další vydání slavné legendy

Nový Wrangler 2007 zůstává věrný osvědčené filozofii legendy terénních automobilů - Jeepu Willys MB z roku 1941. Přesto najdeme hned několik novinek: nosný rám, vnější i vnitřní design, moderní motor a nejnovější bezpečnostní a komfortní prvky.

Podle slov Jeffa Bella, viceprezidenta značky Jeep, by měl mít větší terénní schopnosti, více síly i větší interiér. Jestli tomu tak opravdu

je, si musíme počkat. Zkušení offroaďáci se o předchozích „džípech", s výjimkou Rubiconu, nevyjadřovali právě lichotivě.

Všechny tři verze - Wrangler X, Sahara a Rubicon mají společný robustní, ale jednoduchý design, díky tuhým nápravám výborné terénní schopnosti, odnímatelné dveře, vpřed sklopné čelní okno a variabilní střechu. Přesto se drží osvědčených tvarů a proporcí. Kulaté světlomety jsou o 20 procent výkonnější a ladí s maskou chladiče s typickými sedmi svislými štěrbinami.

Zvýšená světlá výška (220 mm) a krátké převisy karoserie umožňují Wrangleru pohyb v těžkém terénu. K tomu přispívají přední a zadní nájezdový úhel 44,3°, resp. 40,4º, stejně jako přechodový 25,4°.

Zvětšená dráha propružení kol se snadno přizpůsobí i členitému povrchu. Jeep Wrangler X a Sahara jsou vybaveny osvědčenými tuhými nápravami Dana 30 vpředu a Dana 35 vzadu. Ještě více „offroadovější" Rubicon používá robustnější nápravy a Dana 44.. Wrangler je prvním Jeepem s elektronicky odpojitelným stabilizátorem přední nápravy, zvyšující index křížení náprav.

Modely Wrangler X a Sahara používají druhou generaci přiřaditelného pohonu všech kol Command-Trac® NV241 s redukční převodovkou s poměrem 2,72:1. Zadní náprava je vybavena diferenciálem s omezenou svorností Trac-Lok®, čímž se zvyšuje účinnost přenosu výkonu motoru. Rubicon je opatřen pohonem všech kol Rock-TracTM NV241 s redukční převodovkou s poměrem 4.0:1. Standardem jsou elektrické závěry diferenciálů vpředu i vzadu a terénní pneumatiky BF Goodrich.

I přes zvýšení terénních schopností došlo ke zlepšení chování na běžných silnicích. O 5 cm prodloužený rozvor (2510 mm) a o devět centimetrů zvětšený rozchod kol (1530 mm) zvyšují jeho stabilitu.

Nový model nabízí větší vnitřní prostor včetně zavazadlového. Přední sedadla poskytují dobrou oporu, která je v náročném terénu k nezaplacení. Po sklopení zadních sedadel vznikne za zadními sedadly prostor, umožňující instalovat uzamykatelnou schránku do podlahy.

Nová střecha hardtop se skládá ze tří lehce snímatelných částí - levé a pravé nad předními sedadly a zadního panelu. Novinkou je plátěná střecha SunriderTM s možností odklopení přední části a vytvoření obdoby střešního okna.

Zážehový vidlicový šestiválec 3.8 nahradil předchozí čtyřlitrový šestiválec. S výkonem 205 k (153 kW) a točivým momentem 325 N.m je nejen výkonnější, ale také lehčí. Díky větší síle utáhne přívěs o hmotnosti 900 kg. Standardně je dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou, případně čtyřstupňovou samočinnou.

Stejně jako všechny „džípy" včetně Wrangleru využívají nejmodernější bezpečnostní systémy (vícestupňové airbagy, boční airbagy, ABS, brzdový asistent, ESP). Prodej by měl začít koncem roku 2006.

Jindřich Lasík


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar