Iveco New Daily - univerzální šampion
Nedávno Iveco představilo další stupeň evoluce modelu, který je už 33 let oblíbeným partnerem profesionálů v dopravě. Důkazem jeho popularity je více než 2 miliony prodaných vozidel řady Daily.
Nové Daily opět posouvá laťku ve svém segmentu výše. Nejvýznamnější inovace se týkají pohonných jednotek. Modernizací však prošel i vnější design s vylepšenou aerodynamikou kabiny. Výsledkem je zlepšené proudění vzduchu k motoru, což pozitivně ovlivňuje výkon i spotřebu paliva. Také přestylizované nárazníky usměrňují vzduch k chladičům. Světlomety zahrnují už také denní světla; mlhovky zapuštěné v nárazníku je možné objednat s funkcí osvětlení vnitřní strany zatáčky.
Zdokonalená ergonomie znamená více pohodlí při práci. Upravená dělící stěna mezi kabinou a nákladním prostorem ve furgonech rozšířila možnosti nastavení sedadla řidiče, přibylo výškové nastavení volantu v rozsahu 45 mm. Řidiči ocení nový koncept umístění pedálů a zrevidovanou pozici páky převodovky, aby se snadněji procházelo napříč kabinou. Ke změnám v interiéru patří nové plasty použité na přístrojové desce a přehlednější grafika přístrojů. Další novinkou je tzv. desmodromický typ klíče od dveří a zapalování, který poskytuje lepší ochranu interiéru i nákladu před zloději.
Daily je připraveno splnit každý požadavek – nabízí více než 7000 kombinací podvozků, motorů a karosářských modifikací: Verze pro dopravu zboží, cestujících a podvozky určené na dostavbu
6 celkových hmotností v rozsahu 3,2 až 7 tun
Maximální zatížení přední nápravy 1500 až 2500 kg a 1900 až 5350 kg na zadní nápravu
Užitečné zatížení do 4700 kg a tahání přívěsů do 3500 kg
3 rozvory, 4 délky a 3 vnitřní výšky u furgonů
8 objemů nákladových prostor od 7 do 17,2 m3
9 motorů ve výkonovém spektru 106 až 205 k
Parabolické, semi eliptické a pneumatické odpružení zadní nápravy
7 rozvorů a karosářská délka 3 až 6,2 m pro podvozky
18 barev laku
Téměř 30 položek volitelného příslušenství.
Všechny motory vyvinuté pro nové Daily mají špičkový výkon a současně příznivou spotřebu paliva, zredukované emise i provozní náklady. Paleta pohonných jednotek má potenciál, který pokryje všechny požadavky uživatelů.
Na výběr je 6 přeplňovaných vznětových motorů Euro 5, z nichž tři jsou s objemem 2,3 l (106 k, 126 k, 146 k) a tři 3,0l (146 k, 170 k, 205 k).
Největší novinkou je 3,0 l motor s dvojstupňovým přeplňováním s výkonem 205 k a točivým momentem 470 Nm – nejvýkonnější čtyřválec ve své třídě. Nabídku kompletují dva motory zvlášť ohleduplné k ovzduší (EEV): turbodiesel 3.0 ve výkonových modifikacích 146, resp. 170 k a CNG 3.0 (140 k).
Modely s motory 2.3 mohou být vybaveny systémem Start&Stop (k dispozici bude v roku 2012), který umožňuje dosáhnout úsporu paliva do 4 %. Systém GSI (Gear Shift Indicator) signalizuje, resp. doporučuje, kdy je optimální přeřadit převodový stupeň vzhledem k otáčkám motoru. Významnou součástí optimálního pohonného řetězce jsou manuální pětistupňové a šestistupňové převodovky i automatizovaná převodovka Agile a k tomu paleta různých stálých převodů.
Nový model charakterizuje vysoký standard v oblasti aktivní bezpečnosti. K dispozici má systém ESP9 poslední generace (včetně ABS, EBD a ASR), MSR (regulace brzdícího účinku motoru) a LAC (adaptivní regulace brzdění v závislosti na rozložení nákladu). Novými funkcemi jsou: HFC (hydraulická kompenzace „vadnutí“ brzd), RMI & ROM (korekce klopného momentu a snížení rizika převrácení) a TSM (selektivní brzdění ke zlepšení stability vozidla s přívěsem).
Také v oblasti kvality života na palubě Daily přichází výrobce s vylepšením – s nabídkou telekomunikačních technologií, které umožní zákazníkům zvyšovat produktivitu. Mezi opcemi jsou informačně-komunikační systémy Blue&Me™ a Blue&Me Fleet™ i navigační systém.
JL, 27.10.2011
Zdokonalená ergonomie znamená více pohodlí při práci. Upravená dělící stěna mezi kabinou a nákladním prostorem ve furgonech rozšířila možnosti nastavení sedadla řidiče, přibylo výškové nastavení volantu v rozsahu 45 mm. Řidiči ocení nový koncept umístění pedálů a zrevidovanou pozici páky převodovky, aby se snadněji procházelo napříč kabinou. Ke změnám v interiéru patří nové plasty použité na přístrojové desce a přehlednější grafika přístrojů. Další novinkou je tzv. desmodromický typ klíče od dveří a zapalování, který poskytuje lepší ochranu interiéru i nákladu před zloději.
Daily je připraveno splnit každý požadavek – nabízí více než 7000 kombinací podvozků, motorů a karosářských modifikací: Verze pro dopravu zboží, cestujících a podvozky určené na dostavbu
6 celkových hmotností v rozsahu 3,2 až 7 tun
Maximální zatížení přední nápravy 1500 až 2500 kg a 1900 až 5350 kg na zadní nápravu
Užitečné zatížení do 4700 kg a tahání přívěsů do 3500 kg
3 rozvory, 4 délky a 3 vnitřní výšky u furgonů
8 objemů nákladových prostor od 7 do 17,2 m3
9 motorů ve výkonovém spektru 106 až 205 k
Parabolické, semi eliptické a pneumatické odpružení zadní nápravy
7 rozvorů a karosářská délka 3 až 6,2 m pro podvozky
18 barev laku
Téměř 30 položek volitelného příslušenství.
Všechny motory vyvinuté pro nové Daily mají špičkový výkon a současně příznivou spotřebu paliva, zredukované emise i provozní náklady. Paleta pohonných jednotek má potenciál, který pokryje všechny požadavky uživatelů.
Na výběr je 6 přeplňovaných vznětových motorů Euro 5, z nichž tři jsou s objemem 2,3 l (106 k, 126 k, 146 k) a tři 3,0l (146 k, 170 k, 205 k).
Největší novinkou je 3,0 l motor s dvojstupňovým přeplňováním s výkonem 205 k a točivým momentem 470 Nm – nejvýkonnější čtyřválec ve své třídě. Nabídku kompletují dva motory zvlášť ohleduplné k ovzduší (EEV): turbodiesel 3.0 ve výkonových modifikacích 146, resp. 170 k a CNG 3.0 (140 k).
Modely s motory 2.3 mohou být vybaveny systémem Start&Stop (k dispozici bude v roku 2012), který umožňuje dosáhnout úsporu paliva do 4 %. Systém GSI (Gear Shift Indicator) signalizuje, resp. doporučuje, kdy je optimální přeřadit převodový stupeň vzhledem k otáčkám motoru. Významnou součástí optimálního pohonného řetězce jsou manuální pětistupňové a šestistupňové převodovky i automatizovaná převodovka Agile a k tomu paleta různých stálých převodů.
Nový model charakterizuje vysoký standard v oblasti aktivní bezpečnosti. K dispozici má systém ESP9 poslední generace (včetně ABS, EBD a ASR), MSR (regulace brzdícího účinku motoru) a LAC (adaptivní regulace brzdění v závislosti na rozložení nákladu). Novými funkcemi jsou: HFC (hydraulická kompenzace „vadnutí“ brzd), RMI & ROM (korekce klopného momentu a snížení rizika převrácení) a TSM (selektivní brzdění ke zlepšení stability vozidla s přívěsem).
Také v oblasti kvality života na palubě Daily přichází výrobce s vylepšením – s nabídkou telekomunikačních technologií, které umožní zákazníkům zvyšovat produktivitu. Mezi opcemi jsou informačně-komunikační systémy Blue&Me™ a Blue&Me Fleet™ i navigační systém.
JL, 27.10.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













