Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Infiniti M - výkonný sedan nového stylu

Řada M představuje exkluzivnější alternativu k tradičním stálicím manažerské třídy, jako je BMW řady 5 a Mercedes řady E. Na evropském trhu bude k dispozici s výkonnými benzinovými a dieselovými šestiválci V6.

Infiniti M kombinuje pohon zadních kol s luxusním vybavením ve voze o rozměrech 4945 x 1844 x 1501 mm. Jeho prostorově úsporný interiér se vyznačuje nejlepším designem a zpracováním, jaké kdy Infiniti nabídlo. Nová řada M zúročila silné stránky značky Infiniti s cílem uspokojit náročnější řidiče. Patří mezi ně nízká hmotnost součástí, adaptivní technologie, sportovní charakter motoru, důmyslná konstrukce podvozku s téměř dokonalým rozložením hmotnosti a osvědčené dvojité vidlicové zavěšení kol, které může být u některých modelů doplněno o sportovně laděnou technologii aktivního řízení všech kol (4WAS). Vzhled, vnitřní prostor i jízdní vlastnosti příznivě ovlivňuje jeden z největších rozvorů náprav mezi vozy této třídy.

Sledování slepého úhlu (BSI)
Systém BSI představuje další generaci technologie sledování slepého úhlu pro ochranu před bočními kolizemi. Systém BSI opticky a zvukově upozorňuje řidiče na jiné vozidlo ve slepém úhlu. A pokud toto varování ignoruje a pokusí se zkřížit dráhu druhého vozidla, systém automaticky zasáhne do řízení selektivním přibrzděním kol na jedné straně, které vůz nasměruje zpět do původního pruhu.

Aktivní potlačení hluku (ANC)
Systém ANC zjišťuje nežádoucí zvuky uvnitř vozu a reaguje na ně tím, že z reproduktorů přehrává zvukové vlny opačné fáze. Původní zvuky jsou tak potlačeny a interiér je tak ještě tišší a klidnější, než je u vozů Infiniti zvykem. Jeho úkolem je potlačovat nežádoucí nízkofrekvenční zvuky motoru.

Infiniti Drive
Citlivost plynového pedálu a odstupňování převodů jsou jemně vyladěny podle jednoho ze čtyř volitelných jízdních režimů: Standard, Eco, Sport a Snow. Režim Eco využívá zelené a žluté kontrolky na přístrojovém panelu, které informují o spotřebě paliva. V režimu Eco je k dispozici tzv. Eco Pedal. Když řidič jede příliš agresivně, vůz jej upozorní zpětným tlakem plynového pedálu na zbytečně vysokou spotřebu. Režim Sport mění body automatického řazení a zvyšuje citlivost plynového pedálu s důrazem na zvýšený výkon. Nastaví také vyšší pohotovost systému 4WAS a zvedne práh aktivace stabilizačního systému ESP.

Forest Air
Firma zastává názor, že kvalita vzduchu uvnitř vozu má přímý vliv na pohodu řidiče a cestujících. Proto vyvinula systém Forest Air pro nejpokročilejší řízení klimatizace, kterým jsou jako první vybaveny právě vozy řady M. Systém nabízí nepřekonatelné řízení teploty, vlhkosti a ochrany před znečištěním a prostřednictvím lehkých vánků a jemných vůní imituje lesní prostředí, které podporuje pozornost a uvolňuje napětí.

Systém ESP s dynamickým řízením
Řada M je vybavena nejmodernějším elektronickým stabilizačním systémem, který optimalizuje brzdění a točivý moment jednotlivých kol s ohledem na plynulejší a stabilnější průjezd zatáčkami. Při náhlých změnách směru může systém použít selektivní brzdění.

Safety Shield
U modelové řady M je „ochranný štít“ kolem vozu Infiniti (Safety Shield) úplnější než kdy dříve. Nové funkce, jako je sledování slepého úhlu (BSI) a dynamické řízení zatáčení (DCE), jsou integrovány do stávající soustavy bezpečnostních technologií Safety Shield, mezi které dále patří inteligentní tempomat (ICC) s úplným rozsahem rychlostí, upozornění na vyjetí z pruhu (LDW), prevence vyjetí z pruhu (LDP), asistent sledování vzdálenosti (DCA), inteligentní brzdový asistent (IBA) s varováním před čelní srážkou (FCW) a předpínače předních bezpečnostních pásů.

Karoserie
Kromě výkonu a efektivity vyniká řada M aerodynamikou, když koeficient odporu vzduchu je 0,27 a karoserie byla navržena s důrazem na nulový vztlak v přední i zadní části, který přispívá ke stabilitě ve vyšších rychlostech. Vozy jsou vybaveny lehkými hliníkovými dveřmi, kapotou a víkem zavazadlového prostoru.
Řada M využívá samonosnou karoserii typu FM s motorem umístěným před přední nápravou. Výsledkem je optimalizované rozložení hmotnosti a s tím spojená přirozená stabilita. Zavěšení kol vpředu je dvojité lichoběžníkové, vzadu víceprvkové, se stabilizátory vpředu i vzadu. Standardní průměr kol je 18“, pro sportovnější modely 20“ kola, nové dvojcestné tlumiče, speciální nastavení zavěšení, čtyřpístkové brzdy a systém aktivního řízení všech kol 4WAS.
Model M37 pohání zážehový V6 3.7 a systémem VVEL. Osvědčený a prověřený motor s rámovou konstrukcí je vyroben z lehkých slitin, přičemž výkon a točivý moment zůstaly beze změny: 320 k a 360 Nm. Každý vůz je vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou s adaptivním řízením řazení (ASC) spolu se systémem DRM (Downshift Rev Matching) a režimem DS (Drive Sport) umožňujícím plně manuální kontrolu prostřednictvím páček z hořčíkové slitiny pod volantem.
Pozornost k detailu nabývá v interiéru řady podob. Například ručně zpracované dřevěné obložení je opatřeno povrchem z práškového stříbra. Výsledkem je zrcadlový vzhled. Jedinečná povrchová úprava obkladového hliníku v kombinaci s černou barvou dokresluje luxusní vzhled interiéru. Přístrojový panel je osazen elektroluminiscenčními ukazateli „Fine Vision“ a logicky uspořádanými ovládacími prvky s důrazem na snadnost používání.
I když ceny, struktura modelů a standardní specifikace pro evropské trhy teprve budou upřesněny, lze očekávat, že řada M půjde ve stopách modelů G, EX a FX a nabídne výjimečnou úroveň standardní výbavy.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar