Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

I.D.Buggy - elektricky do terénu

Paralely mezi plážovými buginami minulosti a novým konceptem I.D. BUGGY zkracují období pěti dekád na pouhé mrknutí oka: všechny buginy ze 60. let se vy-značovaly vysokým stupněm modulární variability – jejich základy tvořil podvozek legendárního Brouka a vzadu čtyřválcový boxer.

Malosérioví výrobci překryli podvozek a motor Brouka krytem z plastu vyztuženého skelným vláknem (GFRP), čímž se zapsaly do historie automobilového průmyslu. Základ tvoří progresivní platforma MEB. V podlaze je integrována vysokonapěťová baterie. V případě I.D. BUGGY má lithium-iontová baterie ka-pacitu 62 kWh. Napájí vzadu umístěný elektromotor o výkonu 150 kW / 204 k a poskytuje dojezd kolem 250 km (WLTP).

Charakter I.D. BUGGY je diktován elektromotorem s točivým momentem 310 N.m ihned z nulových otáček. To znamená, že elektromobil vždy posílá na zadní ná-pravu dostatečný výkon, a to i v terénu. Při plné akce-leraci na zpevněném povrchu dosáhne rychlosti 100 km/h za pouhých 7,2 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Jako alternativu k pohonu zadních kol lze případně přidat další elek-tromotor pro přední nápravu a vznikne tak pohon všech kol.

Volkswagen ukazuje, jak způsobit převrat v nabíjení a jak jej v budoucnosti realizovat kdekoli. Na autosalonu poprvé představí flexibilní rychlonabíjecí stanici. Tu lze postavit dočasně nebo instalovat natrvalo. Díky DC technologii rychlého dobíjení s maximálním výkonem 100 kW lze baterie v modelech Volkswagenu s platformou MEB dobít na 80 % kapacity za pouhou půlhodinu.

Otevřený koncept s nulovými emisemi je 4063 mm dlouhý, 1890 mm široký a 1463 mm vysoký. Rozvor náprav činí 2650 mm.

Horní část karoserie se jakoby vznáší, stejně jako ka-pota. Má výraznou charakteristickou linku a sedí na 18" kolech a terénních pneumatikách (BF Goodrich All Terrain T/A o rozměru 255/55 vpředu a 285/60 vzadu). Světlá výška pod nápravami je 240 mm. Vyztužený rám čelního okna společně s pevným obloukem, který je po stranách také otevřený, poskytuje ochranu při převrácení vozidla. Nicméně mezi rámem čelního okna a pevným obloukem lze roztáhnout černou nepromo-kavou plachtu jako sluneční clonu nebo lehkou ochra-nu před povětrnostními podmínkami.

Platforma MEB nabízí skvělou příležitost pro kombino-vání nejostřejších proporcí s novou DNA designu e-mobility. Abyste cítili vítr ve vlasech, byly záměrně od-straněny dveře a pevná střecha. Proto odolný a mini-malistický design interiéru charakterizují nepromokavé materiály. Koncept je tradiční dvoumístný vůz, nicméně I.D. BUGGY lze také přestavět na vůz s uspořádáním sedadel 2+2.

Karoserie z kompozitních materiálů, tvořená konstrukcí složenou z hliníku/oceli/plastu, je samonosná. Díky modulární konstrukci lze horní část karoserie oddělit od platformy MEB. Jasný signál pro malosériové vý-robce a start-upy: stejně jako v minulosti nabízí Volkswagen s konceptem I.D. BUGGY příležitost pro externí výrobce. Obecně lze říci, že platforma MEB má rovněž potenciál stát se novým technickým základem pro e-mobilitu pro mnoho automobilek.


VW 6.3.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar