Hyundai - tři novinky na autosalonu IAA
Na veletrhu IAA 2007 představí Hyundai tři nové modely – i30 Cross Wagon, navržený Evropským designerským centrem, dále hybridní i-Blue a sportovní kupé Veloster, kombinující jednoduchý ikonický design s dobrou hodnotou a robustní konstrukcí.
Veloster
Kupé Veloster (s kódovým označením HND-3) z designérského a technického centra Hyundai v Namyangu je třetím ze série odvážných koncepčních vozidel vyvíjených centrálním návrhářským studiem v Koreji. Název Veloster, složený ze slov velocity (rychlost) a roadster, evokuje sportovní charakteristiku klasického vozu 2+2. Panoramatická střecha a další futuristické prvky pomáhají vytvářet high-tech image.
Veloster kombinuje jednoduchý ikonický design s dobrou hodnotou a robustní konstrukcí. „S Velosterem jsme chtěli vyzkoušet něco úplně jiného. Jsme si dobře vědomi, že potřebujeme radikálně odlišné nové produkty pro generaci Y, lidi ve věku přes dvacet let, kteří si kupují své první auto,” prohlásil Oh Suk-Geun, viceprezident společnosti Hyundai pro design.
i30 Cross Wagon
Po letošním představení pětidveřového hatchbacku i-30 v Ženevě předvede nyní Hyundai další přírůstek do rodiny i-30. Model i-30 SW je dlouho očekávaným návratem společnosti Hyundai do populárního a velmi konkurenčního segmentu v Evropě. Stejně jako pětidveřový protějšek byl i-30 CW navržen Evropským designérským centrem v Rüsselheimu tak, aby byl v naprostém souladu s kontinentálním vkusem.
i-Blue
Model i-Blu Fuell Cell Electric Vehicle, nový koncept s vodíkovým pohonem a nulovými emisemi vyvinulo Návrhářské a technické centrum společnosti Hyundai v japonské Chibě. Nová platforma zahrnuje technologii třetí generace palivových článků, která je v současnosti vyvíjena Institutem společnosti Hyundai pro ekotechnologický výzkum v korejském Mabuku.
V souladu s tématem letošní přehlídky – Podívejme se, co pohání budoucnost – které se zaměřuje na trvale udržitelný rozvoj a ochranu klimatu, představuje koncept i-Blue značný krok vpřed směrem ke komercionalizaci vozidel Hyundai poháněných palivovými články. Na rozdíl od svých předchůdců, kteří byli vystavěni na platformě SUV, je i-Blue vybaven karoserií 2+2místného crossoverzu SUV s rozvorem 2,85 m a s délkou 4,85 m. Elektromotor o výkonu 100 kW a nádrž na 115 l vodíku umožní vozu dojezd 600 kilometrů.
i-Blue je prvním Hyundaiem, od počátku navržený tak, aby zahrnoval i technologii palivových článků, což představuje významný krok vpřed ve výzkumném a vývojovém programu korejské automobilky. Odborný tým úspěšně navrhl kompaktnější vozidlo na palivové články, splňující tradiční nároky na bezpečnost, pohodlí a jízdní vlastnosti kladené na vozidla s vnitřním spalováním.”
JL, 6.9.2007
Kupé Veloster (s kódovým označením HND-3) z designérského a technického centra Hyundai v Namyangu je třetím ze série odvážných koncepčních vozidel vyvíjených centrálním návrhářským studiem v Koreji. Název Veloster, složený ze slov velocity (rychlost) a roadster, evokuje sportovní charakteristiku klasického vozu 2+2. Panoramatická střecha a další futuristické prvky pomáhají vytvářet high-tech image.
Veloster kombinuje jednoduchý ikonický design s dobrou hodnotou a robustní konstrukcí. „S Velosterem jsme chtěli vyzkoušet něco úplně jiného. Jsme si dobře vědomi, že potřebujeme radikálně odlišné nové produkty pro generaci Y, lidi ve věku přes dvacet let, kteří si kupují své první auto,” prohlásil Oh Suk-Geun, viceprezident společnosti Hyundai pro design.
i30 Cross Wagon
Po letošním představení pětidveřového hatchbacku i-30 v Ženevě předvede nyní Hyundai další přírůstek do rodiny i-30. Model i-30 SW je dlouho očekávaným návratem společnosti Hyundai do populárního a velmi konkurenčního segmentu v Evropě. Stejně jako pětidveřový protějšek byl i-30 CW navržen Evropským designérským centrem v Rüsselheimu tak, aby byl v naprostém souladu s kontinentálním vkusem.
i-Blue
Model i-Blu Fuell Cell Electric Vehicle, nový koncept s vodíkovým pohonem a nulovými emisemi vyvinulo Návrhářské a technické centrum společnosti Hyundai v japonské Chibě. Nová platforma zahrnuje technologii třetí generace palivových článků, která je v současnosti vyvíjena Institutem společnosti Hyundai pro ekotechnologický výzkum v korejském Mabuku.
V souladu s tématem letošní přehlídky – Podívejme se, co pohání budoucnost – které se zaměřuje na trvale udržitelný rozvoj a ochranu klimatu, představuje koncept i-Blue značný krok vpřed směrem ke komercionalizaci vozidel Hyundai poháněných palivovými články. Na rozdíl od svých předchůdců, kteří byli vystavěni na platformě SUV, je i-Blue vybaven karoserií 2+2místného crossoverzu SUV s rozvorem 2,85 m a s délkou 4,85 m. Elektromotor o výkonu 100 kW a nádrž na 115 l vodíku umožní vozu dojezd 600 kilometrů.
i-Blue je prvním Hyundaiem, od počátku navržený tak, aby zahrnoval i technologii palivových článků, což představuje významný krok vpřed ve výzkumném a vývojovém programu korejské automobilky. Odborný tým úspěšně navrhl kompaktnější vozidlo na palivové články, splňující tradiční nároky na bezpečnost, pohodlí a jízdní vlastnosti kladené na vozidla s vnitřním spalováním.”
JL, 6.9.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










