Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai testuje první autonomní elektroautomobil

Flotila nové generace elektromobilů s palivovými články společnosti Hyundai Motor Company úspěšně absolvovala v režimu autonomní jízdy 190 kilometrů dlouhou trasu ze Soulu do Pchjongčchangu.

Autonomní jízda byla dosud zkoušena pouze na některých úsecích korejských silnic při omezené rychlosti jízdy. Autonomní vozy nyní poprvé překonaly tak velkou vzdálenost rychlostí 100 až 110 km/h, což je nejvyšší povolená rychlost na korejských dálnicích.

Jízdu absolvovalo pět vozidel Hyundai. Tři z nové generace elektricky poháněného SUV s palivovými články, která nese označení NEXO a v Koreji bude uvedena na trh v příštím měsíci. Zbývající dvě byla typu Genesis G80. Všechna disponují funkcí autonomní jízdy úrovně 4, definované mezinárodními normami SAE. Všechna demonstrační vozidla ztělesňují tři pilíře vize značky Hyundai pro budoucí mobilitu: síťové propojení, svobodu a čistotu.
Demonstrační jízda byla zahájena v Soulu 2. února. Po stisknutí tlačítek „CRUISE“ a „SET“ na volantu přešly vozy okamžitě do režimu autonomní jízdy a vydaly se na 190 km dlouhou cestu do Pchjongčchangu. Na dálnici se vozidla zařadila do běžného provozu a v závislosti na jízdní situaci přejížděla z jednoho jízdního pruhu do druhého a předjížděla pomalejší vozidla. Kromě toho také projížděla mýtnými bránami s automatickou bezdrátovou úhradou mýtného

Uvedená vozidla rovněž využívají zkušenosti, které Hyundai získal při úspěšných autonomních jízdách během veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Vyspělá technika jim umožňuje ještě přesněji rozpoznávat okolní vozidla a ještě lépe vyhodnocovat situaci na křižovatkách i při odbočování, projíždět mýtnými bránami a precizně určovat polohu vozidla na mapě pomocí vnějších senzorů, jimiž je vůz vybaven pro případy přerušení příjmu signálu GPS, například při jízdě dlouhým tunelem.

Exteriér a interiér se podobá sériově vyráběným modelům Hyundai. Jejich výbava však zahrnuje různé kamery a senzory LIDAR. Rozšíření výbavy sériově vyráběných vozidel o nezbytný počet senzorů umožnilo realizovat funkci zcela autonomní jízdy, čímž se společnost o další krok přiblížila k cíli zavést tuto techniku do své obchodní nabídky.
Funkce autonomní jízdy vyžaduje zpracovávání vysokého objemu dat, k čemuž je zapotřebí mimořádný výpočetní výkon. Elektromobil s palivovými články vyrábí potřebnou elektrickou energii reakcí vodíku s kyslíkem, a je tedy optimálním druhem vozidla pro tyto druhy testů.

Elektricky poháněné SUV NEXO s palivovými články ujede na jednu náplň palivových nádrží téměř 800 km (interní cíl v kombinovaném jízdním cyklu EU). Doplnění paliva trvá přibližně pět minut. NEXO se může pochlubit mimořádnou účinností systému pohonu 60 %, odolností srovnatelnou s vozidly poháněnými spalovacím motorem a objemem zavazadlového prostoru 839 litrů.



Hyundai 6.2.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar