Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai se zaměřuje na uhlíkovou neutralitu

Hyundai Motor Company oznámila na autosalonu IAA Mobility 2021 svůj závazek dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2045. Hyundai vystavuje na IAA od 6. do 12. září v německém Mnichově produktovou řadu elektrifikovaných automobilů v celé její šíři a nejnovější řešení přinášející pokrok s pozitivní energií.

Integrovaná strategie společnosti Hyundai pro dosažení uhlíkové neutrality spočívá na následujících třech pilířích: čisté mobilitě, platformách nové generace a zelené energii.


Společnost na autosalonu vystavuje koncepční studie bateriových elektromobilů, čistě elektricky poháněný model pro provozování robotické taxislužby a umělecká ztvárnění vodíkového hodnotového řetězce. Návštěvníci autosalonu mohou využívat přepravní službu Hyundai Blue Lane, která nabízí možnost vyzkoušet si nejnovější vozidla značky pro čistou mobilitu včetně modelů IONIQ 5, NEXO a Kona EV nebo autobusu Elec City Fuel Cell.
„Letošní autosalon IAA se díky novému místu konání a svému hybridnímu formátu s možností skutečné návštěvy i digitálního sledování velmi liší od předchozích ročníků. Máme velkou radost, že se ho znovu můžeme zúčastnit v roli vystavovatele,“ řekl Michael Cole, prezident a CEO Hyundai Motor Europe. „Jsme nadšeni, že můžeme sdílet vizi budoucnosti naší společnosti, přesahující hranice automobilové mobility. Kromě toho ukazujeme v hlavních rysech náš plán cesty k uhlíkově neutrální společnosti, který je životně důležitý, protože je v sázce budoucnost naší planety.“


Cesta k uhlíkové neutralitě

Hyundai Motor zavázal, že do roku 2040 sníží emise oxidu uhličitého o 75 procent oproti úrovni z roku 2019. Do roku 2045 dosáhne u svých produktů a globálních provozních činností uhlíkové neutrality.


Pilíř 1: čistá mobilita

Hyundai Motor od představení svého prvního koncepčního elektromobilu v roce 1991 úspěšně snižuje emise oxidu uhličitého, díky čemuž dosáhl vůdčího postavení v oblasti čisté mobility.

Společnost Hyundai Motor se zavazuje, že bude v nadcházejících letech postupně zvyšovat podíl vozidel s nulovými emisemi na celkovém prodeji. Do roku 2030 má podíl vozidel s nulovými emisemi na celkovém globálním prodeji automobilů Hyundai dosáhnout 30 procent. Společnost také očekává, že do roku 2040 budou akumulátorové elektromobily a elektricky poháněná vozidla s palivovými články tvořit 80 procent jejích celkových prodejů.
Hyundai Motor plánuje, že v evropském regionu bude od roku 2035 nabízet pouze vozidla s nulovými emisemi. Do roku 2040 vyřadí Hyundai ze své nabídky na hlavních trzích všechna vozidla na fosilní paliva, a podpoří tak přechod na čistou mobilitu.


Akumulátorové elektromobily

Společnost Hyundai Motor uvedla v srpnu 2020 novou značku IONIQ zaměřenou na bateriové elektromobily. Koncern Hyundai Motor Group, jehož je Hyundai Motor Company součástí představil speciální platformu pro akumulátorové elektromobily s označením E-GMP (Electric-Global Modular Platform).

Model IONIQ 5 je prvním bateriovým elektromobilem značky zkonstruovaným na základě platformy E-GMP. Stal se novým etalonem, který nově definuje životní styl na základě elektromobility nabídkou trvale udržitelných a inovativních systémů a funkcí, mezi něž patří například vícenapěťové nabíjení s napětím 400 V, resp. 800 V, nebo funkce V2L (Vehicle-to-Load) pro nabíjení přenosných elektrických zařízení či jiných elektricky poháněných vozidel.
Dalším modelem, který bude Hyundai vyrábět výhradně jako elektromobil, bude IONIQ 6, čerpající inspiraci z koncepčního elektromobilu Prophecy vystaveného na autosalonu IAA 2021


Elektricky poháněná vozidla s palivovými články

Hyundai Motor investuje do technologie palivových článků na vodík již více než 20 let. V roce 2013 představil první velkosériově vyráběný elektromobil s palivovými články na světě, vytvořený na základě modelu ix35. V roce 2018 následoval model NEXO, první SUV s vodíkovým pohonem. Loni společnost dodala zákazníkům ve Švýcarsku XCIENT Fuel Cell, první velkosériově vyráběné těžké nákladní vozidlo na světě s elektrickým pohonem napájeným palivovými články. Hyundai nedávno v Mnichově prezentoval svůj autobus Elec City Fuel Cell a nyní toto vozidlo podstupuje v Evropě náročné testy.

Hyundai v roce 2023 představí nové NEXO a MPV s pohonem na vodík. Hyundai plánuje, že po roce 2025 uvede na trh také velké SUV poháněné palivovými články.



Pilíř 2: platformy nové generace

Hyundai Motor je předním investorem do nové generace dopravních platforem. Jejich reprezentantem je soubor inovativních možností mobility zajišťujících přepravu z bodu A do bodu B, mezi něž patří městská letecká mobilita UAM a pozemní doprava autonomními vozidly.


Robotické taxi na základě modelu IONIQ 5

Hyundai Motor prezentuje první pohled na své průkopnické robotické taxi. Hyundai spolupracuje se společností Motional, globálním lídrem technologie autonomního řízení, na vývoji vozidla s funkcí autonomní jízdy úrovně 4 podle standardů SAE, zkonstruovaného na základě modelu IONIQ 5.


Díky souboru vyspělých senzorů ve výbavě nejnovějšího akumulátorového elektromobilu Hyundai dostalo robotické taxi do vínku technologií utvářený design, který je oslavou inovací umožňujících autonomní provoz. Vozidlo nabídne specifická uživatelská rozhraní, umožňující cestujícím intuitivní interakci s vozidlem v průběhu jízdy. Motional začne veřejnosti nabízet přepravu v robotickém taxi na základě modelu IONIQ 5 po spuštění své služby zajišťované zcela bez řidičů v roce 2023.


Městská letecká mobilita UAM (Urban Air Mobility)

Hyundai představil na veletrhu CES 2020 koncepční létající dopravní prostředek UAM s označením S-A1, vyvinutý na základě čtyř principů v podobě bezpečnosti, tichého provozu, cenové dostupnosti a řešení zaměřených na cestující. Hyundai hodlá uvést na trh elektricky poháněný model UAM optimalizovaný pro městský provoz už v roce 2028. Plány společnosti pro příští desetiletí počítají se spuštěním regionální letecké mobility, která propojí sousední města.


Pilíř 3: zelená energie

Strategie uhlíkové neutrality jde daleko za hranice přechodu na vozidla s nulovými emisemi. Jejím cílem je poskytovat řešení na základě čistější a zelenější energie pro všechny. To zahrnuje nejen používání energií z obnovitelných zdrojů ve výrobních závodech společnosti, ale také dlouhodobé investice do budoucích technologií, například do zeleného vodíku vyráběného pomocí energie z obnovitelných zdrojů, funkce V2G (Vehicle-to-Grid) pro dodávání elektrické energie do elektrické sítě a systém použitých akumulátorů pro skladování elektrické energie, SLBESS (Second Life Battery Energy Storage System).
Zelený vodík

Zelený vodík získávaný elektrolýzou vody s využitím nízkouhlíkových zdrojů elektrické energie přispěje podle prognóz k významnému snížení emisí CO2. Hyundai Motor investuje do globálních startupů, například H2Pro, s nimiž spolupracuje v oblasti zeleného vodíku. Hyundai navíc plánuje budování infrastruktur pro dodávky zeleného vodíku v zemích se silnou vládní podporou a hojnými obnovitelnými zdroji pro získávání energie, například v Austrálii.
Funkce V2G (Vehicle-to-Grid)

V2G je nejnovější technologií, která umožňuje vracet elektrickou energii z akumulátorů elektromobilu do elektrické sítě. Tato funkce je základem efektivního řízení rozvodných elektrických sítí především v době špiček, což sníží závislost na fosilních palivech.


Systém použitých akumulátorů pro skladování elektrické energie SLBESS

Hyundai plánuje využívat použité akumulátory z automobilů v novém oboru podnikání založeném na systémech pro skladování elektrické energie. V současnosti pracuje s různými lokálními energetickými partnery v rámci pilotních projektů komerčního využití použitých akumulátorů z elektromobilů. Plánuje také, že v příštím roce uskuteční v Německu zkušební test systému SLBESS v malém měřítku.



Hyundai 7.9.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar