Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai se stává i českou značkou

Automobilová značka Hyundai začíná mít k Česku daleko blíž než většina jejích konkurentů. Jedním z důvodů je, že část její modelové nabídky se bude u nás vyrábět. Už za necelých 20 měsíců vyjede z Nošovic model i30 a po něm i další.

Nošovická továrna bude prvním výrobním závodem značky na evropské půdě. Jeho výstavba byla zahájena v dubn a po dokončení v roce 2009 by měla ročně produkovat až 300 000 aut a postupně zaměstnat 3500 lidí. Hyundai do závodu investuje 1,1 miliardy eur, dalších 400 miliónů eur budou v Česku investovat subdodavatelé. Sériová výroba má začít v březnu roku 2009, kdy bude výrobní kapacita dvou modelů aut (i30 a s velkou pravděpodobností facelif Tucson) činit 200 000 kusů. Po přidání výroby třetího vozu v roce 2011 (pravděpodobně nástupce MPV Matrix) se kapacita zvýší na 300 000 automobilů ročně.
Postavení značky Hyundai na českém trhu je už řadu let stabilní se stále se rozšiřující klientelou. V kategorii vozů pro volný čas (SUV) patří značce dlouhodobě dokonce čelní místo, má dokonce více než 22% podíl mezi konkurencí, velmi dobré výsledky má i ve třídě malých vozů. To je zásluhou nejen stále se zlepšující image značky, ale i modernizací modelové nabídky. Nepřehlédnutelnou výhodou je poskytovaná záruka, která je u všech vozů tři roky, bez omezení počtu najetých kilometrů.
Hyundai se dostává do podvědomí lidí také svými mimo automobilovými aktivitami, mezi které patří partnerství s českou fotbalovou reprezentací. Spojení „českého“ Hyundaie s českým fotbalem přitom dobře koresponduje s celosvětovým partnerstvím mateřské společnosti Hyundai Motor Company a fotbalové federace FIFA při všech světových fotbalových podnicích minimálně do roku 2014.
Modelovou nabídku představuje nejen v síti 53 prodejních a servisních míst po celé ČR, ale každoročně také na výstavě Autosalón a Autotec na brněnském výstavišti.

Hyundai i30
Korejská novinka ve třídě kompaktních modelů je svým způsobem zbraní, jíž chce Hyundai zaútočit na přední místa v segmentu nižší střední třídy. Model i30 je ve všech parametrech srovnatelný se špičkovými vozy v segmentu nižší střední třídy. V mnoha směrech dokáže nabídnout o mnoho víc. Právě model i30 by se měl stát příštím bestsellerem českého trhu. Důvodů je několik – novinka je totiž zcela evropským vozem, pro Evropany vyvíjena i přizpůsobena. Zákazník na starém kontinentu má totiž vysoké nároky jak na karosářská provedení a vnitřní prostor, tak na širokou paletu motorů a jízdní vlastnosti. Model i30 by měl Evropanům ve všech kritériích vyhovovat. Byl tady navržen, bude se tu časem vyrábět a také pouze tady prodávat.
Vedle nejpopulárnější karosářské verze, pětidveřového hatchbacku nabídne během krátké doby rovněž praktickou pětidveřovou variantu kombi. Novinkou chce Hyundai částečně změnit strukturu svých zákazníků. Model i30 by měl oslovit především klientelu ve věku mezi 35 a 45 lety. Měl by zaujmout hlavně moderní koncepcí, stejně jako dostatečnou paletou pohonných jednotek v několika stupních výbavy. Rovněž široká paleta barev karosérie a typy interiéru by měly být výhodou.
Pětidveřový hatchback, jenž si českou premiéru odbyl na Autosalónu v Brně, se chlubí délkou 4245 mm, šířkou 1775 a výškou 1480 mm a především rozvorem 2650 mm, pětidveřové kombi má rozměry 4475 x 1775 x 1530 mm a rozvor 2700 mm. Těmto číslům odpovídá i objemný zavazadlový prostor, který má u hatchbacku objem 340 litrů. U obou verzí jej bude možné dále zvětšit sklopením opěradel zadních sedaček. Celkově působí interiér vyváženě a svou ergonomií splňuje nejvyšší nároky. V interiéru jsou použity kvalitní materiály, plasty jsou měkčené, sedačky mají dobré tvarování a jsou i dostatečně komfortní a rozlehlé.
Velkou výhodou také široká výbava základních modelů. Bude nabízen ve čtyřech stupních výbavy (Classic, Comfort, Style a Premium) a je jisté, že standardem pro vůz bude osm airbagů, ABS, centrální zamykání, palubní počítač, integrovaný audiosystém s přehrávačem CD a MP3 a 15“ kola. Za příplatek nebo u vyšších verzí standardně přibude ještě stabilizační systém (ESP), klimatizace nebo 16“ kola. Novinka bude nabízena v jedenácti možných barevných odstínech. Srovnatelné s konkurencí jsou rovněž motory, tři benzinové a tři vznětové. V autosalónech značky v Evropě se Hyundai i30 objeví již v červenci letošního roku.


Benzinové motory
1.4 – výkon 80 kW,
1.6 - výkon 90 kW,
2.0 – 105 kW při 6000/min, 186 N.m při 4600/min, 7,1 l


Dieselové motory
1.6 – výkon 66 kW, 235 N.m při 1750-2500/min
1.6 – 85 kW při 4000/min, 255 N.m při 1900 až 2750/min-1.
2.0 –103 kW při 3800/min, 304 při 1800-2500/min, 5,4 l

JL, 9.7.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar