Hyundai s novými modely Blue Drive
Nedávno Hyundai představil nejnovější přírůstky do rodiny inovativních ekologických modelů Blue DriveTM. Výsledkem ambiciózního projektu je pět modelů i10 blue, i20 blue, i30 blue, i30cw blue a ix35 blue.
Poháněcí ústrojí všech nových modelů blue využívají nejnovější hospodárné technologie vyvinuté výzkumnými a vývojovými centry Hyundai v Jižní Koreji a Evropě. Nový zážehový motor Kappa 1.0 a vznětové motory U2 1,7 litru používají např. kvalitní olej s nízkou viskozitou, který účinně snižuje tření uvnitř motoru. Účinnost motorů dále zvyšuje plynulé proměnné časování sacích a výfukových ventilů, zdokonalený proces spalování, optimalizované zpřevodování a upravené elektronické řízení.
Nápadnou změnou z pohledu řidiče je aplikace systému ISG (Stop & Go), který vypne spalovací motor, pokud vůz zastaví a řidič zařadí neutrál, a opět jej automaticky spustí, jakmile řidič sešlápne pedál spojky. Součástí systému ISG je adaptivní řízení alternátoru, které maximalizuje rekuperaci kinetické energie během brzdění.
Všechny modely dostaly hladké zakrytí spodní části vozu, snižující aerodynamický odpor a tím spotřebu. Některé modely mají také upravené brzdové obložení a kotouče a jezdí na pneumatikách s nízkým valivým odporem a vyššími doporučenými hodnotami tlaku vzduchu.
Vnější design se v hlavních rysech neliší od standardních vozů. Snadnou identifikaci ekologických variant je lakování originálním levandulově modrým odstínem doplněným neméně atraktivní grafikou na karoserii.
Inženýrům se inovacemi podařilo stlačit emise CO2 modelů i10, i20 a i30 blue pod 100 g/km, u nového ix35 blue pak 135 g/km, která je nejnižší mezi SUV segmentu C.
Model i10 blue, jehož výroba bude zahájena koncem roku, pohání nový zážehový motor Kappa 1.0 s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů CVVT, který dosahuje výkonu 51 kW (69 k) při 6200/min a točivého momentu 94 N.m.
Model i20 blue je poháněn vznětovým motorem U2 1.4, jehož vývoj probíhal ve výzkumném a vývojovém centru v Rüsselsheimu. Tato jednotka je vyladěna na 55 kW (75 k) při 4000/min a 220 N.m. Dodává se v kombinaci s nejmodernější šestistupňovou mechanickou převodovkou.
Hatchbacky i30 blue a kombi CW používají turbodiesel U2 1.6 litru s výkonem 66 kW (90 k) při 4000/min a točivým momentem 240 N.m. Účinný přenos hnací síly na vozovku zajišťuje šestistupňová mechanická převodovka. Emise CO2 lesly u hatchbacku na pouhých 98 g/km a u kombi na 99 g/km. Nošovický závod zahájí jejich výrobu v roce 2011.
Koncem roku 2010 bude spuštěna výroba modelu ix35 blue, jehož vznětový motor U2 1.7 poskytuje výkon 85 kW (115 k) při 4000/min a točivý moment 260 N.m. Vůz je vybaven šestistupňovou mechanickou převodovkou.
Jl, 23.4.2010
Nápadnou změnou z pohledu řidiče je aplikace systému ISG (Stop & Go), který vypne spalovací motor, pokud vůz zastaví a řidič zařadí neutrál, a opět jej automaticky spustí, jakmile řidič sešlápne pedál spojky. Součástí systému ISG je adaptivní řízení alternátoru, které maximalizuje rekuperaci kinetické energie během brzdění.
Všechny modely dostaly hladké zakrytí spodní části vozu, snižující aerodynamický odpor a tím spotřebu. Některé modely mají také upravené brzdové obložení a kotouče a jezdí na pneumatikách s nízkým valivým odporem a vyššími doporučenými hodnotami tlaku vzduchu.
Vnější design se v hlavních rysech neliší od standardních vozů. Snadnou identifikaci ekologických variant je lakování originálním levandulově modrým odstínem doplněným neméně atraktivní grafikou na karoserii.
Inženýrům se inovacemi podařilo stlačit emise CO2 modelů i10, i20 a i30 blue pod 100 g/km, u nového ix35 blue pak 135 g/km, která je nejnižší mezi SUV segmentu C.
Model i10 blue, jehož výroba bude zahájena koncem roku, pohání nový zážehový motor Kappa 1.0 s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů CVVT, který dosahuje výkonu 51 kW (69 k) při 6200/min a točivého momentu 94 N.m.
Model i20 blue je poháněn vznětovým motorem U2 1.4, jehož vývoj probíhal ve výzkumném a vývojovém centru v Rüsselsheimu. Tato jednotka je vyladěna na 55 kW (75 k) při 4000/min a 220 N.m. Dodává se v kombinaci s nejmodernější šestistupňovou mechanickou převodovkou.
Hatchbacky i30 blue a kombi CW používají turbodiesel U2 1.6 litru s výkonem 66 kW (90 k) při 4000/min a točivým momentem 240 N.m. Účinný přenos hnací síly na vozovku zajišťuje šestistupňová mechanická převodovka. Emise CO2 lesly u hatchbacku na pouhých 98 g/km a u kombi na 99 g/km. Nošovický závod zahájí jejich výrobu v roce 2011.
Koncem roku 2010 bude spuštěna výroba modelu ix35 blue, jehož vznětový motor U2 1.7 poskytuje výkon 85 kW (115 k) při 4000/min a točivý moment 260 N.m. Vůz je vybaven šestistupňovou mechanickou převodovkou.
Jl, 23.4.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout