Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

Hyundai s novinkami v SUV

V minulých dnech seznámil Hyundai ČR novináře s novinkami v segmentu SUV, od modelů Kona s novým vznětovým motorem 1.6 přes Konu Electric, Tucson s mild hybridem a novým Santa Fe. Součástí byly krátké testovací jízdy v okolí Berouna.

Jako vůbec první SUV značky Hyundai se na trzích objevil v závěru roku 2000 model Santa Fe, za dlouhých čtrnáct let přišel menší bratr Tucson a vloni Kona a také vodíkové Nexo. Dohromady se jen v Evropě prodalo 1,6 milionu těchto modelů.
Řada modelů už také získala mnohá ocenění. Tak například Nexo se stalo kráelm „losího testu“ v rámci testů při volbě Auta roku. Společně se Santa Fe obstálo v autonomním brzdění atd.


Hyundai Kona

Hyundai představil v modelu Kona nový vyvinutý vznětový motor Smartstream 1,6 litru s nižší spotřebou paliva i emise v reálném provozu. Vysoké účinnosti motoru bylo dosaženo výrazným snížením tření, velmi efektivním přeplňováním turbodmychadlem a děleným sacím potrubím. Je k dispozici ve dvou výkonových verzích. Standardní verze poskytuje výkon 115 k/85 kW a její síla je přenášena šestistupňové mechanické převodovky (6MT) na přední kola. Výkonnější verze nabízí 136 k/100 kW a točivý moment 320 N.m v kombinaci s účinnou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT). Kombinovaná spotřeba paliva 4,1 – 4,3 l/100 km, resp.4,2 – 4,9 l/100 km;

Kona nabízí také dva přeplňované zážehové motory s malým zdvihovým objemem, které se vyznačují vysokými hodnotami točivého momentu již od nízkých otáček a vynikající hospodárností. Jeden z nich, zážehový 1.6 T-GDI, je nyní k dispozici s pohonem předních nebo všech kol v kombinaci s převodovkou 7DCT (177 k/130 kW a 265 N.m). Kombinovaná spotřeba paliva verze 4WD po přepočtu na metodiku EU: 6,8 – 7,1 l/100 km;
Zákazníci mají alternativně na výběr hospodárný zážehový tříválec 1.0 T-GDI, přeplňovaný turbodmychadlem, se šestistupňovou mechanickou převodovkou a s výkonem 120 k/88 kW a točivým momentem 172 N.m

Turbodmychadla obou zážehových motorů jsou vybavena elektronicky řízeným obtokovým ventilem, který zvyšuje hospodárnost snižováním ztrát sání a kromě toho také zrychluje reakce motoru na pohyby pedálu plynu a zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách.
Převodovka 7DCT kombinuje přednosti převodovky s automatickým řazením a mechanické převodovky. Navíc snižuje spotřebu paliva a emise CO2 až o 20 % v porovnání s konvenční 6stupňovou samočinnou převodovkou.

Na přání dodávaný pohon všech kol podporuje řidiče ve všech jízdních situacích přenosem až 50 procent točivého momentu na zadní kola. Poměr rozdělování točivého momentu mezi nápravy lze stisknutím tlačítka zvolit na trvalých 50:50 % pro jízdu rychlostí až 40 km/h. S objemem zavazadlového prostoru 361 litrů (VDA) je Kona optimálním vozem i pro víkendové výpravy a delší cestování.

1.6 CRDi 4x2: 564 990 Kč
1.6 CRDIU 4x4 : 604 990 Kč



Hyundai Kona Electric

Kona Electric nabízí zákazníkům dvě různé verze poháněcího ústrojí, včetně jednoho z nejvýkonnějších elektromotorů. Hlavním stylistickým odlišením je uzavřené čelo na místě masky chladiče, vylepšující aerodynamiku. Dalším charakteristickým prvkem designu přídě je duální uspořádání světlometů.

Nevšedním prvkem výbavy je ovládací modul elektronického voliče provozních režimů, který umožňuje intuitivní ovládání elektrického poháněcího ústrojí. Nastavitelný systém rekuperace kinetické energie umožňuje řidiči měnit intenzitu brzdění rekuperací pomocí páček za volantem. Systém v případě potřeby získává zpět ještě větší množství energie. Řidič může levým pedálem vozidlo dokonce i zastavit, aniž by došlo k aktivaci konvenční brzdové soustavy. Brzdová soustava s chytrou rekuperací je navíc kombinována s radarovým senzorem. Díky tomu může být brzdění rekuperací řízeno s ohledem na vpředu jedoucí vozidla.

Kona Electric nabízí se dvěma různými variantami poháněcího ústrojí. Verze s prodlouženým dojezdem je vybavena akumulátory s kapacitou 64 kWh, které poskytují dojezd s čistě elektrickým pohonem 482 km. Spotřeba elektrické energie činí 14,3 kWh/100 km (podle metodiky WLTP). Elektromotor dosahuje výkonu 150 kW a umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy.

Základní verze s kapacitou akumulátorů 39,2 kWh ujede na jedno nabití akumulátorů 312 km. Její elektromotor poskytuje výkon 100 kW a spotřebuje 13,9 kWh elektrické energie na 100 km (podle metodiky WLTP). Obě verze nabízejí v okamžiku rozjezdu točivý moment 395 N.m.. Nejvyšší rychlost je 167 km/h u verze s větší sadou akumulátorů, resp. 155 km/h.
Systém elektronického voliče provozních režimů umožňuje ovládat vůz jednoduchým stisknutím tlačítka. Tímto řešením odpadá potřeba prostoru pro mechanické spojení mezi konvenční řadicí pákou a převodovkou.

Nabití akumulátorů Li-Pol na 80 % kapacity trvá 54 minut s využitím stejnosměrné rychlonabíječky o výkonu 100 kW. S palubní nabíječkou o výkonu 7,2 kW trvá nabíjení střídavým proudem 9 hodin a 35 minut u sady akumulátorů s prodlouženým dojezdem a 6 hodin 10 minut v případě standardní sady akumulátorů. Řidiči mohou nabíjet svůj vůz také z kompatibilní běžné domácí elektrické zásuvky pomocí kabelu ICCB (In-Cable Control Box).

Ceny:
Verze 39,2 kWh: 899 990 Kč
Verze power 64 kWh: 1 059 990 Kč


Hyundai Santa Fe

Od uvedení první generace modelu Santa Fe na trh v roce 2001 prodal Hyundai jen v Evropě více než 1,6 milionu vozů. A od čtvrté generace modelu Santa Fe se očekává, že osloví ještě více zákazníků svým prémiovým designem, větším vnitřním prostorem a vyspělou technikou.

Nové Santa Fe je vybaveno vyspělým systémem pohonu všech kol HTRAC, který se vyznačuje optimalizovaným rozdělováním točivého momentu v závislosti na adhezi jednotlivých kol a rychlosti jízdy. Nová generace variabilně rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola a optimalizuje trakci individuálními brzdnými zásahy.

Novinka nabízí výběr mezi dvěma vznětovými a jedním zážehovým motorem. Optimalizované motory splňují novou emisní normu Euro 6d Temp a jsou ještě hospodárnější. Standardní vznětový motor 2,0 litru se dodává ve dvou výkonových variantách: 150 k/110 kW a 185 k/136 kW, a to ve spojení s 6stupňovou mechanickou převodovkou (MT), nebo s novou 8stupňovou samočinnou převodovkou (AT).

Výkonnější 2.2 CRDi s výkonem 200 k/147 kW je ještě o 3 až 4 procenta hospodárnější. Tento motor je na výběr s pohonem předních kol, nebo s pohonem všech kol, a to v kombinaci s 6stupňovou mechanickou převodovkou (MT), nebo s nově vyvinutou 8stupňovou samočinnou převodovkou (AT). Zážehový motor Theta II 2,4 litru poskytuje výkon 185 k/136 kW.

Nejvýkonnějším motorem v nabídce je dvoulitrový turbodiesel s výkonem 136 kW/185 k, který může být kombinován buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT), nebo na přání s 8AT. Tento vysokovýkonný motor se dodává s pohonem všech kol Hyundai HTRAC s možností „uzamčení“ rovnoměrného rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola.

2.0 CRDi 6MT 4x4: 1 054 990 Kč (Style Success)
2.2 CRDi 8AT 4x4: 1 269 990 Kč (Premium Luxury)


Hyundai Tucson

Nový Tucson vychází vstříc požadavkům zákazníků také dvěma zážehovými motory. Jednotka 1.6 GDI s šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT) a pohonem předních kol (2WD) poskytuje nejvyšší výkon 97 kW/132 k. Ještě vyšší nároky uspokojí přeplňovaný čtyřválec 1.6 T-GDI, který se vyznačuje vynikajícími výkonovými parametry s nejvyšším výkonem 130 kW/177 k. Tento motor lze kombinovat s převodovkou 6MT nebo 7DCT, v obou případech s výběrem jak s pohonu předních, tak i všech kol (HTRAC). Všechny motory pro nový Tucson splňují novou emisní normu Euro 6d Temp a mají nižší spotřebu paliva, mj. také díky minimalizovanému vnitřnímu tření.

Nový Tucson je prvním modelem značky Hyundai, který může být vybaven systémem částečně hybridního pohonu s napětím 48 V, a to v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 litru (kombinovaná spotřeba paliva EU: 5,2 – 5,8 l/100 km). Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithium-iontové akumulátory 48 V/0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Při akceleraci podporuje MHSG spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva. Systém automaticky přepíná mezi použitím hnací síly spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. MHSG dokáže zajišťovat mírnou akceleraci využíváním energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru, a při intenzivní akceleraci podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během zpomalování prostřednictvím brzdění motorem či brzdovou soustavou jsou rekuperací kinetické energie nabíjeny akumulátory. Systém tímto způsobem významně snižuje spotřebu paliva a emise CO2 bez kompromisů z hlediska maximálního potěšení z jízdy. Cílem značky Hyundai je snížit pomocí této techniky spotřebu paliva a emisí CO2 až o sedm procent v kombinaci s mechanickou převodovkou po přepočtu dle metodiky EU.

Nový vznětový motor Smartstream 1.6 CRDi se dodává ve verzích 85 kW/115 k a se šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol. Výkonnější varianta je vyladěna na výkon 100 kW/136 k ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku (7DCT). Pro jízdu v terénu nabízí Hyundai na přání pohon všech kol (HTRAC) ve spojení s motorem 1,6 litru o výkonu 136 k. Obě výkonové verze používají hospodárné technologie Smartstream nové generace. Optimalizovaná konstrukce zmenšuje rozměry motoru a snižuje jeho hmotnost. Od jara 2019 bude technika částečně hybridního pohonu s napětím 48 V pro nový model Tucson k dispozici

Základní zážehový motor 1.6 GDI poskytuje výkon 97 kW/132 k a standardně se dodává s šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol O stupeň výš stojí zážehový motor 1.6 T-GDI s výkonem 130 kW/177 k, který lze zvolit s převodovkou 7DCT a pohonem všech kol (HTRAC). Nová převodovka 7DCT nabízí dva jízdní režimy, Normal a Sport, které zvyšují hospodárnost i potěšení z jízdy.

Nejvýkonnějším motorem v nabídce je dvoulitrový turbodiesel s výkonem 136 kW/185 k, který může být kombinován buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT), nebo na přání s 8AT. Tento vysokovýkonný motor se dodává s pohonem všech kol HTRAC s možností „uzamčení“ rovnoměrného rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola.


1.6 GDi 4x2: 549 990 Kč
1.T-GDi 4x4: 694 990 Kč (Trikolor)
1.6 CRDi 4x2: 609 990 Kč (Tucson)
2.0 CRDi Mild: 839 990 Kč (Style)
2.0 CRDi 4x4: 809 990 Kč (Style)


JL 24.10.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar