Hyundai představuje elektrický dvoupodlažní autobus
Hyundai Motor představil dvoupodlažní elektrobus na veletrhu „Land, Infrastructure and Transport Technology Fair“ v Koreji. Veletrh pořádá společnost Hyundai ve spolupráci s korejským ministerstvem pro venkov, infrastrukturu a dopravu.
Autobus pojme až 70 cestujících, což je 1,5krát více než u běžných autobusů. V prvním podlaží je k dispozici 11 sedadel, ve druhém podlaží 59 sedadel. K dispozici jsou dvě místa s upevňovacími prvky pro dva invalidní vozíky. Nastupování hendikepovaných osob a cestujících s omezenou pohyblivostí usnadňuje automaticky výsuvná rampa a nízkopodlažní konstrukce dvoupodlažního autobusu.
Zcela nový autobus je vybaven kapalinou chlazenými polymerovými akumulátory s vysokou účinností a kapacitou 384 kWh, které umožňují maximální dojezd až 300 km na jedno nabití. Kompletní nabití trvá 72 minut.
Velký dvoupodlažní elektrobus má vnější délku 12 990 mm a vnější výšku 3 995 mm. První hnací náprava má nezávislé zavěšení kol, které zvyšuje jízdní komfort. U první hnací nápravy jsou elektromotory o výkonu 240 kW uloženy v nábojích kol, další elektromotor pohání druhou hnací nápravu. Toto řešení minimalizuje ztráty elektrické energie. Systém řízení zadních kol spolupracuje s řízením první nápravy. Výsledkem je optimalizovaná ovladatelnost.
Autobus je vybaven různými vyspělými bezpečnostními prvky, které zvyšují bezpečnost cestujících. Mezi ně patří:
• Stabilizační systém VDC zachovává ovladatelnost vozidla na základě porovnávání skutečného a řidičem zamýšleného směru jízdy.
• Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA používá přední kameru k detekci rizika kolize a autonomním brzděním odvrátí nehodu nebo minimalizuje vzniklé škody.
• Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA bpředchází nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu sledováním podélného značení na vozovce.
Hyundai 30.5.2019
Zcela nový autobus je vybaven kapalinou chlazenými polymerovými akumulátory s vysokou účinností a kapacitou 384 kWh, které umožňují maximální dojezd až 300 km na jedno nabití. Kompletní nabití trvá 72 minut.
Velký dvoupodlažní elektrobus má vnější délku 12 990 mm a vnější výšku 3 995 mm. První hnací náprava má nezávislé zavěšení kol, které zvyšuje jízdní komfort. U první hnací nápravy jsou elektromotory o výkonu 240 kW uloženy v nábojích kol, další elektromotor pohání druhou hnací nápravu. Toto řešení minimalizuje ztráty elektrické energie. Systém řízení zadních kol spolupracuje s řízením první nápravy. Výsledkem je optimalizovaná ovladatelnost.
Autobus je vybaven různými vyspělými bezpečnostními prvky, které zvyšují bezpečnost cestujících. Mezi ně patří:
• Stabilizační systém VDC zachovává ovladatelnost vozidla na základě porovnávání skutečného a řidičem zamýšleného směru jízdy.
• Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA používá přední kameru k detekci rizika kolize a autonomním brzděním odvrátí nehodu nebo minimalizuje vzniklé škody.
• Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA bpředchází nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu sledováním podélného značení na vozovce.
Hyundai 30.5.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout