Hyundai představuje Projekt IONIQ
Hyundai Motor oznámil dlouhodobý výzkumný a vývojový Projekt IONIQ, který inovacemi změní definici budoucí mobility, s cílem vylepšit životy zákazníků značky Hyundai a širší společnosti. Projekt bude zahájen s představením modelu IONIQ, který je prvním vozem s výběrem tří druhů alternativního poháněcího ústrojí.
Mezi tři hlavní oblasti výzkumu Projektu IONIQ patří předvídání změn v budoucí mobilitě a studium možných scénářů, vývoj nových druhů mobility v souladu se společenskými změnami a změnami životních stylů lidí, a vytvoření nových modelů služeb a zážitků z mobility, které přesahují roli a definici „automobilu“.
Hyundai představil na Ženevském autosalonu v prvním kroku nový model IONIQ s alternativními pohony, který je prvním vozem na světě, nabízející výběr tří různých druhů elektrifikovaného pohonu.
Hyundai Motor plánuje, že s Projektem IONIQ nalezne způsoby, jak propojovat různé technologie a navrhovat nové koncepty mobility a služeb, které budou vycházet vstříc měnícím se potřebám a očekáváním společnosti.
IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 procent), výkonem 105 k a točivým momentem 147 N.m. Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikace a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s bezprostředními reakcemi a hladkým řazením. Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní nápravou výrazně zvyšuje úroveň jízdní dynamiky.
Elektromotor modelu IONIQ Hybrid poskytuje výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.
Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonné akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, které umožňují dojezd více než 50 km s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat kombinovaných emisí CO2 pouhých 32 g/km.
IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh, které umožňují dojezd přibližně více než 250 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru s nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.
Hyundai 8.3.2016
Hyundai představil na Ženevském autosalonu v prvním kroku nový model IONIQ s alternativními pohony, který je prvním vozem na světě, nabízející výběr tří různých druhů elektrifikovaného pohonu.
Hyundai Motor plánuje, že s Projektem IONIQ nalezne způsoby, jak propojovat různé technologie a navrhovat nové koncepty mobility a služeb, které budou vycházet vstříc měnícím se potřebám a očekáváním společnosti.
IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 procent), výkonem 105 k a točivým momentem 147 N.m. Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikace a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s bezprostředními reakcemi a hladkým řazením. Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní nápravou výrazně zvyšuje úroveň jízdní dynamiky.
Elektromotor modelu IONIQ Hybrid poskytuje výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.
Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonné akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, které umožňují dojezd více než 50 km s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat kombinovaných emisí CO2 pouhých 32 g/km.
IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh, které umožňují dojezd přibližně více než 250 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru s nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.
Hyundai 8.3.2016
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout