Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai ix55 - luxusní SUV pro 7

S jedním motorem a v jedné výbavě je nyní na českém trhu v prodeji nový Hyundai ix55, který vznik na základě severoamerické verze Veracruz. V podstatě jde o druhé největší SUV za Audi Q7 a v modelové nabídce značky se řadí nad Santa Fe.

Konstruktéři vozu nadělili úctyhodné vnější rozměry, na délku 4840, v šířce 1945 a do výšky 1750 mm. Příď je navržena ve stylu značky: maska chladiče a světlomety se podobají kompaktu i30, ale jsou větší, nárazník i mlhovky nesou obdélníkové tvary.
Spodní díl dveří, prahy a blatníky opticky odlehčuje stříbřitý plast. Mohutná vnější zrcátka s integrovanými směrovkami osvětlují nástupní prostor, celkový dojem podtrhují 18“ litá kola s atraktivním pětipaprskovým designem. Široká záď dostala velkoplošné svítilny tvořené soustavou 102 LED diod a oválné koncovky výfuku z leštěného chromu.
Dveře se otevírají téměř do pravého úhlu a odkrývají velký vstupní otvor. Sedadla z perforované kůže se nacházejí ve správné výšce. Vnitřek tvoří směs černého měkčeného plastu, stříbřitých doplňků a koženého čalounění. Dominuje čtyřramenný multifunkční volant, úzký středový panel nepřekáží pravému kolenu řidiče. Všechna tlačítka mají přehledné a logické uspořádání.
Přístroje dostaly atraktivní bílé řídké stupnice s přehlednou grafikou. Palubnímu štítu dominuje rychloměr a otáčkoměr se stupnicí do 6000/min. O pečlivosti výroby svědčí skutečnost, že všechny schránky jsou uvnitř čalouněné černým semišem.
Výbava je na vysoké úrovni. Vedle šesti airbagů, ESP, možnosti uzamčení přenosu točivého momentu na nápravy v poměru 50:50 (4WD Lock) a duální samočinné klimatizace nechybějí mj. ani tempomat, elektricky sklopná vnější zrcátka a dvoustupňové vyhřívání předních sedadel. Robustní zevnějšek vytvořil dostatečně velkou kabinu pro sedmičlennou posádku. Nad hlavou mají všichni hodně místa, dokonce i dlouháni mohou sedět vzpřímeně.
Líbivý karbonový dekor na přístrojové desce koresponduje s výplněmi dveří. Podsvícení je difuzní, ve stylu luxusu nejvyšší třídy.
Cestující v prostřední řadě naleznou ve všech směrech dostatek prostoru, pro větší pohodlí lze opěradla naklopit do několika poloh, k dispozici jsou ovladače klimatizace a topení. Páčkami na krajních opěradlech lze sedadla podélně posouvat asi o 250 mm, vzhledem k jejich rozměrům překvapí snadná manipulace. Čalouněný zavazadlový prostor má 598 litrů v pětimístné konfiguraci. Z podlahy lze snadno vyklopit šesté a sedmé sedadlo a ještě zbude 148 l. Po složení druhé řady naroste objem na 1746 litrů.
Devízou zůstává vidlicový šestiválec 3.0 CRDi, jenž po technické stránce patří k tomu nejlepšímu, co lze v dané třídě pořídit. Motor pracuje s moderním vysokotlakým vstřikováním common rail a je přeplňovaný turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Disponuje výkonem 176 kW při 3800/min a točivým momentem 451 Nm v pásmu mezi 1750 a 3500/min.
Převodovka se dodává výhradně se samočinným ústrojím se šesti vhodně poskládanými stupni. Na dálnici v rámci platných českých předpisů stačí motoru na šestku pouhých 1900/min, v Německu bez omezení rychlosti se bude nejlépe cestovat mezi 160 km/h (na šestku 2300/min) a 180 km/h (2600/min).
Hmotnost i charakter předurčují vůz spíše ke klidnější a pohodlné jízdě na dlouhou vzdálenost, při nízké průměrné spotřebě 9,4 /100 km lze údajně teoreticky ujet až 800 km. Karoserie se v zatáčkách minimálně naklání, automobil má díky vyspělému pohonu všech kol neutrální chování. Kotoučové brzdy jsou dobře dimenzované, vzhledem k vnějším rozměrům vozu potěší stopový průměr otáčení pouhých 11,2 metru.
Vůz je možné zakoupit i ve verzi N1, kdy však je nutná i úprava počtu sedadel ze sedmi na pět.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný šestiválec
Objem: 2959 cm³
Výkon: 176 kW (240 k) při 3800/min
Točivý moment: 451 Nm při 1750-3500/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,4 s
Spotřeba: 12,4/7,6/9,4 l/100 km
Rozměry: 4840 x 1945 x 1750 mm
Rozvor: 2805 mm
Nájezdové úhly vpředu/vzadu: 24,4º/22º
Přechovový úhel: 17,3º
Stoupavost: 32º
Světlá výška: 200 mm
Cena: 949 900 Kč (818 135 Kč bez DPH)


JL, 22.1.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar